Śniadanie dla architektów w doborowym towarzystwie

Platforma do rozmowy na istotne tematy, takie, jak ekologia w biurze, wellbeing pracowników, komfort pracy, a wszystko to przy smacznym jedzeniu, w gronie ekspertów i w domowej atmosferze? Taki klimat udało się wykreować podczas cyklicznych spotkań pod wspólną nazwą „Śniadanie dla architektów” – stworzoną przez markę HOOF. Podczas inspirujących spotkań w Gdańsku, Poznaniu i Krakowie poruszano istotne tematy dotyczące środowiska pracy i poszukiwano odpowiedzi na pytania, m.in. czy zła akustyka w biurze może wpłynąć na decyzję o rezygnacji z pracy i czy neuroróżnorodność pracowników warto wziąć pod uwagę projektując wnętrza biur?

 

Śniadanie z architektami to cykliczne spotkania zorganizowane dla architektów, ale także dla firm komercyjnych przez markę HOOF. Co było impulsem dla stworzenia takiej formy? Zarówno we wnętrzach, jak i w świadomości samych przedsiębiorców sporo się zmieniło w ostatnim czasie. Podchodzą z większą uważnością do zmian klimatycznych, ale też do zmian społecznych. Nie wszyscy po okresie pandemii, która pokazała, że można pracować równie efektywnie poza biurem, chcą wracać do firmy. Na rynek pracy wkracza pokolenie młodych, zdolnych i ambitnych, dobrze wykształconych ludzi, którzy zmieniają na naszych oczach system pracy. Przewartościowują wszystko to, co znane do tej pory. W stworzeniu nowego środowiska pracy potrzebni są specjaliści, którzy nie tylko zaprojektują przestrzeń, ale zbudują ją zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami pracowników, by ci czuli się tam komfortowo.

– Jako że wraz z architektami tworzymy przyszłe miejsca pracy, warto o tym mówić, dzielić się doświadczeniami i szukać nowych rozwiązań. Dlatego postanowiliśmy, nie tylko podczas naszych dwu – godzinnych spotkań pokazać naszą ofertę produktową, ale i zachęcić do spojrzenia na pracę, komfort pracowników z innej perspektywy. Także uświadomić architektom, że dobrze dobrane meble, czy podział na strefy, to nie wszystko. Weelbeing pracowników to coś więcej niż wygodne, designerskie krzesło, czy pięknie urządzony gabinet. Chcieliśmy pokazać, że pod tym pojęciem kryje się wiele czynników wpływających na dobrostan – tłumaczy Katarzyna Salamonik Zakrzewska z HOOF.

Spotkanie w Gdańsku

Pierwsze spotkanie odbyło się w nowootwartym showroomie HOOF w Gdańsku. Podczas panelu eksperci na co dzień współpracujący z HOOF, opowiadali, jak wygląda dobrze zaprojektowane wnętrze i co powinno się w nim znaleźć, by pracownicy czuli się w nim dobrze i komfortowo. Tematem głównym majowego spotkania w Poznaniu były mobline rozwiązania biurowe, ale także agile work i akustyka w biurze. Krakowski event odbył się pod hasłem: „Światło, cisza i cyrkularność produktu jako elementy wellbeing”. Przedstawiono tam strategie projektowe, które sprzyjają tworzeniu spokojnych i inspirujących przestrzeni do pracy. Eksperci udowodnili, że światła i dźwięki są niezbędnymi elementami, które wypływają na dobre samopoczucie pracowników. Światło wpływa na koncentrację, emocje i podejmowane decyzje, a właściwa akustyka – na dobrą komunikację pomiędzy pracownikami, co korzystnie wpływa na pracę zespołową.

– Spotkania mówiące o budowaniu świadomości wellbeing, projektowania dla i z myślą o człowieku, ale także podnoszenie świadomości z czego są zrobione produkty, które zostają umieszczone potem w projektach i na inwestycjach, to ważne i istotne we współczesnym świecie tematy. Dlaczego? Bo nasze dzisiejsze decyzje i wybory będą rzutować na nasze jutro. Dobrze i mądrze zaprojektowane wnętrza mogą pozostać niezmieniane przez najbliższe 5-10 lat, a jeśli nie, to musimy być w pełni świadomi, co taka zmiana ze sobą niesie.

Należy uzmysłowić sobie także, że w dzisiejszym przebodźcowanym dźwiękami, informacjami, światłem świecie, wszyscy pragniemy ciszy i spokoju. W szczególności należy projektując wnętrze wziąć pod uwagę także potrzeby osób neuroróżnorodnych, których systemy neurologiczne funkcjonują inaczej, niż ma to miejsce u osób neurotypowych. W przypadku takich osób elementy takie jak natężenie światła czy hałas stają się kluczowe i mają ogromny wpływ na jakość i możliwość wykonywania pracy – podsumowuje Kama Mucha: projektantka wnętrz, brand coordinator marki Labra.

Rockfon

Partnerami podczas spotkań m.in. w Krakowie były duńska marka Rockfon – światowej klasy producent rozwiązań akustycznych do przestrzeni biurowych, komercyjnych i użyteczności publicznej oferujący nie tylko design na najwyższym, ale także zaawansowane technologiczne rozwiązania, a to wszystko w trosce o środowisko i samego człowieka. Oraz polska marka oświetleniowa Labra – propagująca idee light thinking, czyli myślenie światłem.

Wydarzenia spotkały się z wyjątkowym zainteresowaniem wśród architektów, dlatego HOOF już po wakacjach wraca z kolejnymi.

O HOOF

Zespół HOOF już od ponad 20 lat zajmuje się kompleksową realizacją przestrzeni biurowych i komercyjnych. Współpracuje z czołowymi producentami krajowymi i światowymi, takimi jak VITRA, ACTIU, WIESNER HAGER, NARBUTAS, PROSTORIA, SOFTLINE i wieloma innymi. „Cenimy sobie jakość i niebanalne wzornictwo, dlatego we współpracy z naszymi projektantami pomożemy wykreować przestrzeń, która będzie spełniała swoje funkcje pod względem ergonomii, efektywności i jakości pracy pracowników, a przy okazji wytworzy atmosferę współpracy i kreatywności”. HOOF prowadzi obecnie trzy salony meblowe: w Poznaniu, Krakowie oraz we Wrocławiu. Zaprasza również do współpracy na terenie Warszawy oraz Trójmiasta, gdzie już niedługo zostanie otwarty nowy showroom.

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług