Warsaw Home & Contract – nowa identyfikacja

Tegoroczna edycja targów Warsaw Home & Contract przyniesie kilka istotnych nowości, które pozwolą organizatorom lepiej odpowiedzieć na potrzeby przedstawicieli branży. Zmianie uległa nazwa – oraz logotyp – a także dni tygodnia, w jakich będzie odbywać się wydarzenie.

Tempo rozwoju Warsaw Home & Contract jest imponujące. W ciągu zaledwie czterech edycji targi osiągnęły miano największego wydarzenia w branży wyposażenia wnętrz w Europie Środkowo – Wschodniej. To za ich sprawą serce światowego designu co roku przez kilka dni bije w Warszawie. Kolejnym krokiem w rozwoju jest podkreślenie ich biznesowego charakteru i zmiana identyfikacji wizualnej.

 

Warsaw Home & Contract. Nowa nazwa – jasny przekaz idei targów

 

Choć od samego początku działalności targi Warsaw Home & Contract kierowane były do klienta biznesowego, udział w wydarzeniu zawsze mogli wziąć wszyscy entuzjaści dobrego designu. By lepiej zaspokoić potrzeby przedstawicieli branży, jak i konsumentów, ustanowiono podział na dni biznesowe, skupiające klientów z branży, oraz dni otwarte dla wszystkich.

 

Nadszedł jednak czas na realizację kolejnego etapu w rozwoju targów – by dokładniej przedstawić stojącą za wydarzeniem ideę oraz w łatwiejszy sposób dotrzeć do grupy docelowej, zdecydowano o zmianie identyfikacji wizualnej, w tym zmianie nazwy na Warsaw Home & Contract. Ten zabieg pozwoli na podkreślenie głównych założeń organizatorów i sukcesywne tworzenie platformy biznesowej.

 

Nowe logo symbolem zmian. Prostota i ponadczasowość…

 

Ze zmianą nazwy ściśle wiąże się zmiana wizualna. Przy tworzeniu nowej identyfikacji organizatorzy zdecydowali się na współpracę z Tomkiem Kuczmą, projektantem graficznym specjalizującym się w strategii komunikacji oraz identyfikacji wizualnej.

 

Nowa identyfikacja wizualna Warsaw Home & Contract opiera się na trzech założeniach: łączeniu, otwartości i ponadczasowości. Identyfikacja zachowuje ciągłość z poprzednim znakiem Warsaw Home – jest poniekąd jego nowym, dojrzałym wcieleniem” – mówi autor.

 

Nowe logo opiera się na trzech modułach, obrazując wspólne tworzenie i wzrastanie. Symbolicznie podkreśla także jedność różnych estetyk i branż, z których każda jest dla targów tak samo ważna.

 

Dzięki swej prostocie projekt jest odporny na zmieniające się trendy i technologie. Jak mówi Kuczma, znak znakomicie odnajdzie się zarówno w kontekście kolorowych wzorów oraz obiektów, jak i geometrycznych, architektonicznych form. W parze z prostotą idzie również funkcjonalność, związana między innymi z transliteracją, niezbędną w kontekście planów na przyszłość.

 

Modułowość/otwartość systemu pozwala na dodawanie do niego w przyszłości kolejnych elementów, dedykowanych nowym obszarom i wydarzeniom” – wyjaśnia projektant.

Zmiana identyfikacji wizualnej wiąże się także z aktualizacją oznakowania sekcji targów oraz zmianą logotypów wydarzeń dodatkowych. Pozwala to zapewnić spójność z nowym logo Warsaw Home & Contract. Modyfikacji uległ logotyp Poland Design Festival, kreatywnego wydarzenia odbywającego się w ramach targów, podczas którego prezentowane są przedmioty inspirowane życiem codziennym i naturą. Wystawiają się na nim projektanci wnętrz, mniejsze i większe manufaktury, a na stoiskach można zobaczyć wszystko to, co w polskim i światowym designie jest najlepsze.

 

Zmienił się również logotyp Design Forum, wyjątkowego miejsca dla tych, którzy chcą posłuchać inspirujących wykładów dotyczących najnowszych trendów branżowych. W ubiegłym roku na scenie Design Forum pojawili się między innymi Karim Rashid, Marcus Fairs, Stafan Diez, Robert Majkut, przedstawiciele Magazif czy Vogue Polska.

 

Zmiana daty – ukłon w stronę klientów biznesowych

 

Tegoroczne targi Warsaw Home & Contract będzie można odwiedzić od środy do soboty, a nie, jak dotychczas, od czwartku do niedzieli.

 

Poprzez ten zabieg organizatorzy po raz kolejny chcą podkreślić biznesowe założenia targów. Taka konfiguracja jest ukłonem w stronę klientów biznesowych, których na Warsaw Home & Contract przybywa coraz więcej. Według statystyk w 2019 roku targi odwiedziło 74 489 gości, zaś 64% odwiedzających pojawiło się na wydarzeniu w celach biznesowych.

 

Piąta edycja Warsaw Home & Contract odbędzie się w dniach 30 września – 3 października 2020.