Cultural Spirit wpisuje się w potrzeby rynku włoskiego

Prezentacja targowa na SICAM przygotowana została w oparciu o trendy Schattdecor na sezon 2015/16 i dostosowana do potrzeb rynku włoskiego. W centrum uwagi znalazły się trzy tematy trendowe: Casual Black, Freestyle Clarity i Cultural Spirit.

„Wartości zyskują we Włoszech na znaczeniu i obserwujemy powrót do korzeni oraz tradycji” – podkreśla projektantka Schattdecor we Włoszech Michela Avancini. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w takim trendzie jak Cultural Spirit. Rosnącą popularnością cieszą się orzechy w ciepłych wybarwieniach, które symbolizują trwałość solidnych, dziedziczonych z dziada pradziada mebli.

„Jakość produktu oraz usług to wartości, które okazują się być ważne na rynku południowoeuropejskim” – relacjonuje Franco Lozza, kierownik sprzedaży w Schattdecor Włochy. I dodaje: „Zainteresowaniem cieszą się nowości wzornicze, które podkreślają rysunek i haptykę dekoru. Dekor powinien być jak najbardziej zbliżony do natury, słowem jak najbardziej autentyczny!”

Hitami wzorniczymi targów SICAM okazały się być Dąb Riviera, w miodowym wybarwieniu i w postaci Smartfoil Evo, Noce Perenne zarówno w jasnym, jak i w ciemnym wybarwieniu oraz dekor kamienny Paladina.

W sumie targi w Pordenone odwiedziło ponad 17 tysięcy gości z 96 krajów, przy czym udział zwiedzających z zagranicy wyniósł w tym roku aż 35%.

Temat trendowy Cultural Spirit

„Włochy wracają do tradycji i swoich korzeni” – podkreśla Michela Avancini, projektantka w Schattdecor Italia. Na południu Europy zgodny z duchem czasu jest zwłaszcza trend Cultural Spirit, charakteryzujący się ciepłymi wybarwieniami miodowymi i naturalnymi strukturami drewna. Struktury drewna stały się delikatniejsze i już nie wyglądają tak rustykalnie. Dużą popularnością cieszą się więc przypominające fornir naturalne powierzchnie drewnopodobne. Dekoracje stylu Cultural Spirit kładą nacisk na wymianę dóbr kulturowych i podkreślają indywidualność i osobowość użytkownika.

Na targach SICAM Schattdecor prezentował – oprócz najważniejszych dekorów z targów interzum – nowe wzory, po raz kolejny podkreślając przekaz trendów na lata 2015-2016.

360o Lab by Schattdecor

Nowy konfigurator produktów Schattdecor umożliwia klientom wirtualne zapoznanie się z praktycznymi zastosowaniami wszystkich dostępnych dekorów. Mogą oni wyposażyć wnętrza nowoczesnego loftu w aktualne dekory i oglądać je w różnych aranżacjach. „Laboratorium 360o Lab to ważne narzędzie, które pomaga naszym klientom w podejmowaniu decyzji” – mówi Franco Lozza, bardzo zadowolony z nowego rozwiązania. Do końca roku konfigurator produktów zostanie dodatkowo wyposażony w widoki wnętrz sklepowych i handlowych oraz przyczep kempingowych. Tak uzupełnione narzędzie ma być stosowane w całej grupie Schattdecor. Z konfiguratorem można było zapoznać się na żywo na targach SICAM.

Głęboka potrzeba autentyczności i samorealizacji

Współcześnie konsumenci nie definiują siebie w oparciu o tradycyjne czynniki, takie jak wiek, płeć, pochodzenie czy dochody, lecz poprzez wspólne zainteresowania, idee oraz doświadczenia. Pierwszorzędne znaczenie dla nowoczesnych konsumentów ma przy tym głęboka potrzeba autentyczności, zmysłowości, ideowych wartości oraz dążenie do samorealizacji. Ich zachowanie konsumpcyjne odzwierciedla rosnącą potrzebę prawdziwości doznań oraz samoekspresji, co ma niebagatelny wpływ na nas jako indywidualności.

Potrzeba wyrażenia swej osobowości jest nieodzowna, a droga do samorealizacji stanowi indywidualną podróż. To, w jaki sposób ludzie urządzają swój dom, stanowi wyraz ich osobowości i zainteresowań. Ślepa pogoń za trendami oraz aranżacja mieszkania według utartych konwencji to dziś już przeszłość. Szybki dostęp do różnych opinii i preferencji za pośrednictwem Internetu otwiera nowe perspektywy i potwierdza, że każdy z nas może być dumny z własnych zamiłowań i zainteresowań. Liczne blogi umożliwiają nam dzielenie się własnymi, wyjątkowymi pomysłami.

Standardowa oferta produktowa odchodzi w zapomnienie. Konsumenci mogą teraz wybierać produkty, które pozwalają im w większym stopniu wyrazić własne ja.

Od drukarni po specjalistę w zakresie produkcji powierzchni dekoracyjnych

Od trzydziestu lat Schattdecor zaopatruje na całym świecie przemysł producentów płyt drewnopochodnych oraz producentów mebli w zadrukowany papier dekoracyjny, folie finish oraz filmy melaminowe. Przedsiębiorstwo rodzinne z centralą w Thansau w Niemczech wprowadza na rynek rocznie łącznie ponad 2 miliardy m2 powierzchni dekoracyjnych. Grupa Schattdecor, zatrudniając w 13 zakładach produkcyjnych ponad 2000 osób, wypracowała w roku 2014 obrót wielkości około 600 milionów euro. Mimo że rola zadruku metodą wklęsłodruku jest ciągle pierwszoplanowa, należy podkreślić rosnące znaczenie obszaru zadruku cyfrowego, produkcji folii finish oraz impregnacji w planach produkcyjnych przedsiębiorstwa.

Franco Lozza, kierownik sprzedaży w Schattdecor Włochy

„Jakość produktu oraz usług to wartości, które zyskują na znaczeniu w naszej branży. Odczuwaliśmy to również podczas targów SICAM. Dużą popularnością cieszą się znów orzechy, które symbolizują długowieczność i trwałość. Targi SICAM pokazały ożywienie na rynku i pozwalają nam optymistycznie patrzeć w przyszłość”.

Michela Avancini, projektantka w Schattdecor Włochy

„Tradycja i wartości zyskują we Włoszech na znaczeniu, a w centrum zainteresowania odbiorców są solidne meble. Takie cechy jak trwałość, długowieczność i indywidualizm wpisują się w tę tendencję i znalazły swoje odzwierciedlenie podczas targów w takim trendzie jak Cultural Spirit”.

(dp)

.

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług