Analiza francuskiej branży meblarskiej

 Nieustannie satysfakcjonującą ilością sprzedaży w sektorze meblarskim we Francji cieszy się segment łóżek. Jednym z istotnych czynników, które wpłynęły na wzrost zakupów łóżek w roku 2012 była dobrze przemyślana reorganizacja powierzchni handlowych i świetnie przygotowana kampania promocyjna przez specjalistów z branży.
Dzięki tym działaniom segment sypialny jako jedyny z branży zanotował wzrost o +0,5% w 2012 r. Dużą rolę odgrywają tu również aktualne tendencje na rynku francuskim majce na uwadze zwiększanie komfortu odpoczynku i relaksu, jak również upodobanie społeczeństwa francuskiego do wysokiej jakości snu.

Segment kuchenny – zajmuje drugą pozycję w sprzedaży w branży meblarskiej z 25 % udziałem w rynku. Po prawie 10-cio letnim nieprzerwanym wzroście sprzedaży w roku 2012 sprzedaż mebli kuchennych zaznaczyła spadek (-1,6 %). Niemniej jednak plasuje się na wysokiej pozycji w udziale rynkowym, gdyż stanowi bardzo istotny element wyposażenia francuskich gospodarstw domowych. Warto zaznaczyć, iż ważnym elementem przy zakupie mebli kuchennych dla francuskiego konsumenta, jest jego pełne wyposażenie i integralność.

Segment mebli wyposażeniowych – odnotował spadek sprzedaży o 3,9 %w roku 2012 w stosunku do analogicznego okresu z 2011r. Główną przyczyną takiej sytuacji jest ogólne spowolnienie dynamiki sprzedaży na rynku nieruchomości.

Segment kanap i foteli – obecnie zajmuje trzecie miejsce w strukturze rynku z 24,4% udziałem we francuskim sektorze meblowym. Segment ten odnotowuje jednak stały spadek sprzedaży.

Segment mebli łazienkowych – został również dotknięty spadkiem sprzedaży (-2,9%), spowodowanym stagnacją na rynku nieruchomości.

Segment mebli ogrodowych – wielkość sprzedaży w tym segmencie zależy w główniej mierze od czynnika meteorologicznego, a późno rozpoczynający się sezon letni w tym roku spowodował spadek sprzedaży.

Sprzedaż i struktura rynku według rodziny produktów meblowych w 2012 r.

 

wartość w mld euro

2012/2011

udział w rynku  2012

Meble wyposażeniowe

3,28

-3,9%

34,3%

Kanapy, fotele

2,33

-4,7%

24,4%

Meble kuchenne

2,38

-1,6%

25,0%

Meble sypialne (łóżka)

1,14

+0,5%

11,9%

Meble łazienkowe

0,27

-2,9%

2,9%

Meble ogrodowe

0,14

-1,8%

1,5%

SUMA

9,54

-3,0%

100%

Struktura dystrybucji na francuskim rynku meblarskim

Według danych z francuskiego Instytutu Badań i Promocji Mebli (IPEA), wyspecjalizowane sieci dystrybucyjne zaznaczają coraz silniejszy udział w rynku meblarskim. W 2012 r. ich udział w rynku wyniósł 85,5%, a wynik ten jest porównywalny z rokiem poprzednim.

Ponadto sieci handlowe wyspecjalizowane w meblach kuchennych po raz kolejny osiągnęły wzrost sprzedaży (+0,9%) w 2012 r.

Należy również zauważyć spadek sprzedaży w sklepach z meblami o wysokiej i średniej jakości, jak również tendencje spadkową, która dominuje w niewyspecjalizowanych sieciach handlowych.

Zestawienie struktury dystrybucji mebli we Francji w 2012 r.

Kanały dystrybucji

Udział w rynku

Obrót (mln €)

 2011/2012

SPECJALISTYCZNE SIECI HANDLOWE

87,5%

8,35

-2,8%

Wyposażenie mieszkania

26,4%

2,52

+0,3%

Meble „Nowoczesne” typu IKEA, Habitat

23,1%

2,20

-2,9%

Sklepy z meblami o średniej jakości

11,4%

1,09

-9,0%

Sklepy z meblami kuchennymi

11,5%

1,10

+0,9

Sklepy z meblami o wysokiej jakości

4,1%

0,39

-8,1%

Zakłady rzemieślnicze

4,1%

0,39

-4,0%

Sklepy z wyposażeniem salonów

2,3%

0,22

-4,0%

Inne sklepy specjalistyczne

4,6%

0,44

-5,6%

NIEWYSPECJALIZOWANE SIECI HANDLOWE

12,5%

1,19%

-4,0%

Sprzedaż internetowa i wysyłkowa

3,9%

0,38

-6,0%

Supermarkety budowlane

4,1%

0,39%

-1,1%

Hipermarkety

1,3%

0,12

-6,0%

Centra handlowe

0,5%

0,05

-7,1%

Inne niewyspecjalizowane sieci handlowe

2,7%

0,25

-3,6%

SUMA

100%

9,54

-3,0%

Monika Piwek
źródło WPHI Ambasady RP w Paryżu .

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług