Podsumowanie targów Meble Polska – dane dotyczące struktury zwiedzających

Meble Polska 2017 – rekordowa liczba kupców meblowych z całego świata, największa ekspozycja w XXI wieku

  • 21.168 profesjonalnych zwiedzających – wzrost o 4,2 proc.

  • kupcy meblowi z 53 krajów

  • 33 proc. zwiedzających z zagranicy

  • 300 firm i marek

  • 45.000 mkw powierzchni ekspozycyjnej

Targi Meble Polska – największe kontraktacje meblowe w Europie Środkowo-Wschodniej – przyciągają co roku tłumy handlowców z całego świata zainteresowanych zakupem mebli z Polski. Edycja 2017, która odbyła się od 14 do 17 marca, potwierdziła wyjątkową rolę tego wydarzenia, jako jednego z najskuteczniejszych narzędzi promocji eksportu polskiej produkcji meblowej. Coraz częściej poznańskie targi mebli zaliczane są do elitarnego grona najważniejszych imprez targowych branży meblowej w Europie.

Co trzeci zwiedzający z zagranicy

W tegorocznych targach uczestniczyło 24.226 osób, w tym aż 21.168 profesjonalnych zwiedzających, co stanowi wzrost w stosunku do roku 2016 o 4,2 proc. Z ofertą wystawców MEBLE POLSKA 2017 zapoznali się hurtowi dystrybutorzy mebli i przedstawiciele sieci salonów meblowych z 53 krajów a udział zwiedzających z zagranicy wyniósł 33 proc. Tak liczna obecność zagranicznych handlowców na poznańskich targach jest wynikiem trwającej od kilku lat intensywnej kampanii promocyjnej i informacyjnej prowadzonej przez Międzynarodowe Targi Poznańskie na rynkach kluczowych dla eksportu polskich mebli. To także efekt zmian w formule targów zapoczątkowanych w 2010 r., od kiedy MEBLE POLSKA mają ściśle biznesowy, kontraktacyjny charakter.

– Przyjechałem do Poznania po kilku latach przerwy i muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem pracy, jaką wykonał dyrektor targów MEBLE POLSKA Józef Szyszka i jego zespół. To impreza naprawdę na najwyższym poziomie, porównywalnym do targów w Mediolanie czy Kolonii – mówił w rozmowie z MTP TV redaktor naczelny niemieckiego magazynu branży meblowej „Möbel Kultur” Sascha Tapken. Jak podkreślał, na targach czuł się jak u siebie, ponieważ na każdym kroku spotykał znajomych przedstawicieli niemieckiej branży meblowej. Rzeczywiście wśród zagranicznych zwiedzających Niemcy stanowią zdecydowanie najliczniejszą grupę (18,4 proc.). Liczba kupców meblowych z Niemiec wzrosła w tym roku aż o 31,5%. Targi odwiedzili przedstawiciele wszystkich najważniejszych niemieckich grup zakupowych i sieci handlowych (m. in. Bega, Begros, Garant, Home24, Kika/Leiner, Multi-Möbel, EMV, Möbelix, Poco, Porta, Roller, XXXLutz).

Ominąć pośredników

Poza Niemcami wśród zagranicznych zwiedzających najliczniej reprezentowani byli handlowcy z Wielkiej Brytanii, Czech, Litwy, Holandii, Słowacji, Ukrainy i Węgier. Spore grupy kupców meblowych przyjechały także z Rumunii, Estonii, Rosji, Włoch, Belgii, Białorusi i Hiszpanii. Dla wielu z nich była to pierwsza wizyta na targach w Poznaniu, a często nawet w Polsce. Tak było w przypadku Davida Parresa z hiszpańskiej sieci salonów meblowych Tiendas Anticrisis El Castor. Firma dotychczas kupowała polskie meble wyłącznie przez pośredników a celem wizyty jej przedstawicieli w Poznaniu było pozyskanie bezpośrednich dostawców. – Jesteśmy szczerze zaskoczeni wielkością poznańskich targów meblowych. Nie spodziewaliśmy się, że są aż tak duże. Wcześniej dokonywaliśmy zakupów w Niemczech, mając świadomością, że duża część produktów pochodzi z Polski. Dlatego też postanowiliśmy bezpośrednio poznać tych dostawców oraz rozeznać sytuację na polskim rynku, by nie bazować tylko na informacjach od niemieckich pośredników – wyjaśniał w rozmowie z MTP TV David Parres.

Nowe rynki, nowe perspektywy

Spory wzrost liczby zwiedzających nie dotyczy tylko gości z Niemiec. W porównaniu z rokiem 2016 znacznie więcej handlowców przyjechało także z (kolejność alfabetyczna): Estonii, Finlandii, Grecji, Irlandii, Izraela, Malty, Norwegii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Turcji, Węgier i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. – Z naszej perspektywy ogromnie ważne jest to, że struktura zwiedzających targi MEBLE POLSKA z roku na rok wzbogaca się o kupców z nowych rynków. Dzięki temu przed naszymi wystawcami otwierają się całkiem nowe perspektywy rozwoju eksportu – mówi dyrektor targów MEBLE POLSKA Józef Szyszka. W tym roku po raz pierwszy do Poznania przyjechali handlowcy z Arabii Saudyjskiej, Cypru, Egiptu, Kosowa, Indii, Indonezji, Liechtensteinu, Mauritiusu i Peru. – Dużo słyszeliśmy o Polsce, dlatego w tym roku postanowiliśmy tu przyjechać i na własne oczy zobaczyć prezentowaną ofertę. Zaskoczyła mnie jej duża różnorodność. Szukaliśmy zestawów do sypialni, kompletów wypoczynkowych oraz mebli kuchennych, i udało nam się je znaleźć. Dotarliśmy do pięciu głównych dostawców a teraz musimy dokonać wyboru – mówi Mousheerl Maharaullee z sieci salonów TFP International, która sprzedaje importowane meble na Mauritiusie i w Australii. Jak podkreśla, klienci kojarzą meble wyprodukowane w Polsce z wysoką jakością. – Ceny są nieco wyższe niż w Chinach, ale sądzę, że będą się dobrze sprzedawać – wyjaśnia Mousheerl Maharaullee.

Rekordowa edycja w XXI wieku

Wielu uczestników targów MEBLE POLSKA 2017 zgodnie ocenia, że była to najlepsza edycja tego wydarzenia w XXI wieku. Sukces targów w 2016 r. sprawił, że do udziału zgłosiło się tym razem wiele nowych firm, a spora część dotychczasowych wystawców zdecydowała się pokazać na targach jeszcze szerszy asortyment mebli i zwiększyła w tym celu powierzchnię stoisk. Ekspozycja około 300 firm i marek zajęła 9 pawilonów o łącznej powierzchni 45.000 mkw. Oprócz polskich firm podczas targów swoją ofertę zaprezentowali także producenci mebli z Białorusi, Bułgarii, Chin. Estonii, Irlandii, Litwy, Rosji, Słowacji, Turcji, Ukrainy, Wielkiej Brytanii i Włoch. Największe stoisko (1300 mkw) przygotowała firma Black Red White, która powróciła do grona wystawców MEBLE POLSKA po kilku latach przerwy. – Widziałyśmy na targach w Poznaniu bardzo dużo interesujących produktów naprawdę wysokiej jakości. Rynek francuski wprawdzie dopiero otwiera się na producentów z Polski, jednak myślę, że jest to bardzo dobry kierunek rozwoju – mówi Emilie Blanchet, redaktor naczelna najważniejszego pisma branży meblarskiej we Francji „Le courrier du meuble et de l’habitat”. Część ekspozycji prezentowana była w ramach zamkniętych przestrzeni (tzw. secret rooms) przeznaczonych dla kluczowych kupców, dysponujących największymi budżetami zakupowymi.

Złoty Medal MTP

W tym roku nastąpiła zmiana zasad oceniania mebli zgłoszonych do konkursu o Złoty Medal MTP na targach MEBLE POLSKA. Organizatorzy wzięli pod uwagę słuszne uwagi wystawców oraz sugestie członków Sądu Konkursowego, którzy przy rozpatrywaniu zgłoszeń pragnęli mieć możliwość przetestowania oryginalnego produktu na stoiskach. Ocena zgłoszeń odbywa się teraz w dwóch etapach. W pierwszym Sąd Konkursowy na podstawie dostarczonej dokumentacji dokonuje nominacji mebli do nagrody. Ostateczny wybór laureatów odbył się pierwszego dnia targów MEBLE POLSKA. Produkty zgłoszone do konkursu są oceniane w dwóch kategoriach: „Premiery”, która obejmuje prototypowe wyroby przygotowane specjalnie na targi oraz „Potwierdzona Jakość”, która dotyczy mebli obecnych już w sieciach sprzedaży, posiadających wszelkie niezbędne certyfikaty. W tym roku Sąd Konkursowy nagrodził Złotym Medalem 15 produktów. Szczegółowa lista laureatów znajduje się na stronie www.meblepolska.pl.

Kompleksowo o dizajnie i wyposażeniu wnętrz

Tak jak w roku ubiegłym targom Meble Polska 2017 towarzyszyły Targi Wnętrz Home Decor o podobnym, kontraktacyjnym profilu oraz wydarzenie dedykowane wzornictwu przemysłowemu arena DESIGN, podczas którego odbywają się wykłady światowych gwiazd wzornictwa i projektowania. Tym razem gościem specjalnymi areny Design była Nipa Doshi, współzałożycielka hindusko-szkockiego studia Doshi & Levien. Magazyn Elle Decor uznał ich za najlepszych designerów 2015 roku. W ramach całego bloku targów swoją ofertę przedstawiło łącznie 500 firm i marek na powierzchni 63.500 mkw.

Źródło: MTP

.

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług