Wystarczy tylko odbierać deski

Logosol znany był dotąd z małych traków do przecierania niewielkiej ilości drewna. Teraz otwiera nową kartę, proponując przemysłowy trak ramowy Låks.

Sercem traka Låks jest rama mogąca pomieścić aż dwadzieścia pił, która napędzana jest za pośrednictwem koła zamachowego. Rama, koło zamachowe i mechaniczny posuw materiału pracują wzajemnie w doskonałej harmonii, co można zaobserwować podczas pracy maszyny. Poziom hałasu podczas pracy został zredukowany do minimum.

Tartaki, które do przecierania używają traków tarczowych lub traków taśmowych, mogą teraz zwiększyć swoją wydajność za pomocą nowego produktu – traka ramowego Logosol Låks.

Zanim kłody trafią na podajnik traka ramowego i zostaną przerobione na deski, powinny być wstępnie przetarte po dwóch stronach. Daje to pełną kontrolę nad całym procesem oraz redukuje do minimum obsługę. Bez wstępnego przygotowania kłody będzie bardzo trudno zachować odpowiednie kąty przetartego materiału.
Łatwo utrzymać porządek wokół traka. Trociny powstałe podczas cięcia można przetransportować daleko poza miejsce, w którym stoi trak, stosując system odciągu trocin. Dodatkowy króciec znajdujący się nad przecieranym materiałem powoduje, że gotowe deski są prawie całkowicie oczyszczone z trocin.
Trak ramowy Logosol Låks sprawuje się rewelacyjnie, pracuje bez przerwy i bezproblemowo, godzina po godzinie. Jedyne, co trzeba robić, aby utrzymać tempo produkcji, to odbierać gotowe deski i załadować nową kłodę na podajnik – potrzeba na to dosłownie kilku minut. Mimo małej prędkości posuwu Låks prawie w każdym przypadku okazuje się szybszy od traka taśmowego.
Mając do dyspozycji 20 brzeszczotów, można wyprodukować do 3,4 m3 na godzinę! Gdy ułożymy jedną kłodę na drugiej, rama z zamontowanymi 12 brzeszczotami przerobi około 1000 mb na godzinę!
Przecięta powierzchnia jest równa i gładka, rzaz szerokości 2,3 mm minimalizuje straty.
Rama jest automatycznie smarowana, a prędkość posuwu bardzo łatwo można zmieniać.

Trak dostarczany z ostrzarką
Brzeszczoty Stellite wykorzystywane w Låksie charakteryzują się dużą wytrzymałością (zęby powlekane mieszanką wolframowo-karbidową). Po 8-10 godzinach efektywnej pracy lub też po przetarciu około 100 kłód należy je zdemontować i zaostrzyć na ostrzarce, która dostarczana jest wraz z maszyną. Montuje się je w odpowiednim uchwycie ostrzarki. To szybki i prosty system, który gwarantuje, że zęby brzeszczotów będą dokładnie zaostrzone. Cała procedura ostrzenia trwa mniej niż 20 minut.

Trak Logosol Låks jest napędzany trójfazowym silnikiem elektrycznym o mocy 11 kW. Mniejszy model Låks 330 może napędzać silnik o mocy 7,5 kW. Jeśli nie ma dostępu do elektryczności, napęd traka może być realizowany za pośrednictwem silnika spalinowego Briggs&Stratton o mocy 23 KM. Wszystkie stosowane silniki charakteryzują się prawdopodobnie najlepszym na świecie stosunkiem przerobionych metrów do zużytej energii: przy napędzie spalinowym ok. 500 mb na 1 litrze benzyny, a przy napędzie elektrycznym – 100 mb z 1 kWh.
Logosol Låks jest tani w instalacji, użytkowaniu i charakteryzuje się dużą wydajnością. Niezaprzeczalną zaletą jest prosta i solidna konstrukcja, która nie przysparza użytkownikowi problemów. Logosol Låks będzie wiernie pracował i utrzymywał swoją wysoką wartość przez wiele lat.

Mała „taśmówka” do kompletu
Chcąc uzyskać jeszcze większą wydajność, warto się zastanowić nad uzupełnieniem parku maszynowego o mały trak taśmowy. Może on służyć jako maszyna pomocnicza, np. do przygotowania kłody, którą będziemy przecierać na traku ramowym. Takie zadanie w tym duecie może spełniać Logosol LM Pro, prosty w obsłudze trak, w którym udało się zastosować rozwiązania z większych i droższych modeli.

Koła napędzające brzeszczot wykonane są ze stalowego odlewu i mają średnicę 520 mm. Miejsce styku z krawędzią brzeszczotu pokryte jest niezwykle trwałą, poliuretanową powłoką, która niweluje poziom hałasu i zwiększa żywotność brzeszczotów. Takie rozwiązanie jest standardem w dużych trakach przemysłowych.

Torowisko wykonane z podwójnych elementów wykonanych ze stali galwanizowanej czyni je dwa razy sztywniejszą konstrukcją w porównaniu z konkurencyjnymi trakami. Łoża kłody mają grubość 5,5 mm, zwiększają sztywność i wytrzymałość całej konstrukcji. Co więcej, specjalnie wyprofilowane zakończenia przedniej i tylnej części torowiska dodatkowo zabezpieczają konstrukcję przed skręcaniem. Jedną z najważniejszych zalet traka LM Pro jest wózek poruszający się po torowisku na czterech łożyskowanych rolkach oraz głowica tnąca, która ma obustronne podparcie. Takie rozwiązanie redukuje wibracje oraz ma znaczący wpływ na jakość przetartego materiału.

Prześwit poziomy, czyli maksymalny rozstaw rolek podtrzymujących brzeszczot, wynosi 70 cm. Pozwala to na przecieranie kłód o takiej średnicy bez ich obracania. Obracając kłodę, trak LM Pro jest w stanie przetrzeć elementy o średnicy 85 cm. Każdy model LM Pro, zarówno z napędem spalinowym, jak i elektrycznym, jest oczywiście wyposażony w funkcję automatycznego chłodzenia brzeszczotu pozwalającą dłużej utrzymać go w dobrej kondycji. Obie wersje posiadają zespół hamulca, który szybko zatrzymuje brzeszczot po każdym przetarciu. Wpływa to na bezpieczeństwo pracy, lecz również zwiększa wydajność, ponieważ można szybciej powrócić wózkiem na początek torowiska. Głowica tnąca nie wymaga blokowania wysokości. Oznacza to, że w połączeniu z innymi przydatnymi funkcjami praca jest szybsza i łatwiejsza. Ustaw, przetnij, powróć – to wszystko!

Zastosowana technologia Dura-Guide to kompromis pomiędzy komfortem a wydajnością. Ceramiczne bloczki prowadnika zapewniają najwyższej klasy wsparcie brzeszczotu z trzech stron, przy czym jego powierzchnia nie styka się z metalowymi częściami prowadnika. To przełomowe rozwiązanie redukuje poziom hałasu, zwiększa komfort pracy operatora i przedłuża żywotność brzeszczotów o 40%.
Napęd elektryczny E-Twin rozpoczyna pracę po naciśnięciu jednego przycisku. Pierwszy silnik rozpędza brzeszczot do prędkości 110 km/godz., a po chwili załącza się drugi silnik, dostarczając pełnej mocy. Takie rozwiązanie umożliwia tzw. „miękki” start, tzn. eliminuje chwilowe uderzenie na brzeszczot. Dla większości użytkowników moc 8 kW będzie wystarczająca, a gdyby trzeba było jej więcej, napęd może mieć moc 12 kW.

Trak pracuje bardzo cicho i bez drgań. Również 4-suwowe, niezawodne i przyjazne dla środowiska silniki spalinowe są bardzo ciche.

.