Jakie trendy zawitają na rynek tkanin obiciowych w roku 2013? Jak dotrzeć do klientów poprzez social media i skutecznie zachęcić ich do wizyty w salonie meblowym? Tego wszystkiego będzie się można dowiedzieć podczas Forum Trendów – Trend Design 2013 w trakcie Międzynarodowych Targów Materiałów Obiciowych i Komponentów do Produkcji Mebli Tapicerowanych SoFab w dniach 13-15 listopada 2012 r.
SoFab to targi dedykowane producentom materiałów obiciowych, tkanin i skór, komponentów, elementów i systemów do produkcji mebli tapicerowanych. Z ich produktami zapoznają się profesjonaliści – producenci mebli, wśród których przeważają osoby decyzyjne: managerowie, właściciele, członkowie zarządów. Udany start ubiegłorocznej, premierowej edycji potwierdzają wystawcy, którzy ocenili spotkanie celująco. „Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni, że na SoFab przyjechały znaczące firmy, nie spodziewaliśmy się, że pojawią się duzi odbiorcy” – powiedział przedstawiciel przedsiębiorstwa Klemens Ritter. W podobnym tonie wypowiedział się przedstawiciel Ragolle NV, który uznał spotkanie za udane, gdyż przybyli na nie liczni kontrahenci, czasem nawet z daleka, szukający i oczekujący nowych pomysłów. Jak stwierdził: „Mimo że od wielu lat jesteśmy na rynku, przyszło do nas wielu nowych klientów”. Obecność na targach jest doskonałą okazją do promowania oraz fachowego opiniowania nowych koncepcji funkcjonalno-wzorniczych dedykowanych sektorowi mebli tapicerowanych.
Forum wiedzy
Premierowym wydarzeniem na tegorocznych targach będzie Strefa Projektantów Tkanin. Jest to przestrzeń dająca producentom możliwość uzyskania porady z zakresu wzornictwa lub podjęcia współpracy z projektantami tkanin.
W trakcie SoFab odbędzie się też Forum Trendów – Trend Design 2013. Jest to wydarzenie, podczas którego wysłuchać będzie można interesujących wykładów branżowych. Wszystkie wykłady i warsztaty w ramach forum poprowadzi dr Marek Borowiński – specjalista między innymi od visual merchandisingu oraz od zwiększania sprzedaży, który od lat związany jest z branżą wyposażenia wnętrz. I tak, planowane są prelekcje na temat najnowszych tendencji w tkaninach obiciowych na rok 2013. Uzyskane informacje o kolorach i wzorach na przyszły sezon z pewnością posłużą firmom z branży jako drogowskaz ich dalszych działań.
Na ostateczny efekt nowo zaprojektowanego modelu fotela składa się nie tylko bryła mebla, ale także design tkaniny. W ramach Forum Trendów – Trend Design 2013 przygotowano ciekawe warsztaty dla producentów mebli, w trakcie których dowiedzą się oni, jak właściwie dobrać wzór, kolor, strukturę tkaniny, skóry i innych komponentów do bryły mebla, aby osiągnąć oczekiwany, pozytywny rezultat.
Z Facebooka korzysta ponad 7 mln Polaków, a portale społecznościowe zyskują w kraju coraz większą popularność. O tym, że jest to bardzo aktualny trend, który warto wykorzystać, przekonuje się wiele firm zakładających na Facebooku swoje profile. Nie wszystkie jednak wiedzą, jak przekuć obecność na portalu w sukces sprzedażowy. Z tego powodu przygotowano dwa interesujące wykłady pt. „Jak skutecznie wykorzystać Facebooka w promocji własnej firmy?” oraz „Youtube – szanse i możliwości w promocji własnej firmy, czyli tajniki komunikacji marketingowej w social media”.
Grunt to sprzedaż
Z kolei producenci materiałów obiciowych będą mogli zdobyć praktyczne informacje podczas warsztatów „Sztuka prezentacji tkanin i skór”. Nie zabraknie też interesującego wykładu, podczas którego uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie sprzedać meble tapicerowane w salonie. Współczesna, nowoczesna sprzedaż związana jest nieodłącznie z visual merchandisingiem. O tym, jak wykorzystują tę technikę niemieckie salony meblowe, dowiedzą się uczestnicy forum. Natomiast prelekcja pt. „Visual merchandising jako sztuka ekspozycji mebli tapicerowanych” będzie już dotyczyć praktycznego wykorzystania tej techniki umożliwiającej kreowanie wizerunku wyodrębniającego firmę spośród konkurencji. Inne sposoby zwiększenia sprzedaży w sklepie meblowym z wykorzystaniem technik psychologicznych przedstawione zostaną na warsztatach: „Psychologia sprzedaży w salonie meblowym” oraz „Psychologia koloru w meblach tapicerowanych”.
(rh)
.