Systemy oczyszczania powietrza i spalania odpadów drzewnych | 4woodi

Systemy oczyszczania powietrza i spalania odpadów drzewnych

Kompleksowe rozwiązania w zakresie likwidacji drzewnych odpadów produkcyjnych – począwszy od odsysania pyłu i wiórów z maszyn, poprzez transport pneumatyczny, filtrację, zmagazynowanie, aż po spalanie odpadu w ekologicznej kotłowni – dostarcza czesko-polska firma ELBH. Na rynku polskim jest ona obecna już ponad 8 lat i w tym czasie zaopatrzyła kilkadziesiąt przedsiębiorstw branży drzewnej w instalacje odpylania, wentylacji lakierni oraz kotłownie do spalania drzewnych pozostałości poprodukcyjnych. Poniżej prezentujemy zarys funkcjonowania dostarczanych przez tego producenta rozwiązań.

Systemy odciągu trocin, pyłów i wiórów
Przewody odsysające łączą maszyny z wentylatorem typu VSM lub VSR. Mają one przekrój okrągły, wykonane są z ocynkowanej blachy i łączone obejmami wykonanymi z takiego samego materiału. Przyłączenie maszyny do końcówki przewodu odsysającego odbywa się za pośrednictwem poliuretanowego węża. Na granicy blaszanego przewodu odsysającego i poliuretanowego węża znajduje się zasuwa zamykająca.

Filtracja
Odpad drzewny odsysany jest pneumatycznie do filtra ślimakowego FZŚ-ELBH, impulsowego typu PULS-JET. Separator z rękawami filtrującymi umieszczony jest wraz z wentylatorami na zewnątrz hali produkcyjnej. Wewnątrz filtra osadzono tekstylne rękawy filtrujące, dzięki którym następuje odłączenie odpadu drzewnego od powietrza transportującego. Ponieważ odpad przywiera do powierzchni rękawa, powoduje to konieczność jego okresowej regeneracji, której dokonuje się przy użyciu silnika wibracyjnego, umieszczonego na ramie górnej filtra – FZŚ-ELBH lub poprzez okresowe wdmuchiwanie sprężonego powietrza z PULS-JET. Czyste, przefiltrowane powietrze powraca przewodem powrotnym do pomieszczeń produkcyjnych. Przewód powrotny wyposażony jest w komorę mieszania, która umożliwia regulację ilości powietrza wracającego, a przez to sterowanie temperaturą wnętrza hali produkcyjnej.

Transport pneumatyczny odpadu
W czasie regeneracji materiał spada do spodniej części filtra skąd zostaje odtransportowany przy pomocy podajnika ślimakowego do wylotu, następnie poprzez dozownik celkowy przedostaje się do przewodów transportujących. Przewody te wyposażone są w wentylator transportowy, który zapewnia przemieszczanie odpadów do silosu. Przewód transportowy ma część tłoczną zakończoną w silosie, jego część ssąca zasysa powietrze z silosu z powrotem do wentylatora. Mamy w tym wypadku do czynienia z silosem bezciśnieniowym i zamkniętym systemem transportu.

Kompleksowe wyposażenie kotłowni
Bezobsługowy kocioł do spalania odpadów drzewnych suchych i wilgotnych, o maksymalnej wilgotność około 40%, sterowany jest mikroprocesorem i pracuje automatycznie. Wymaga jedynie wystarczającej ilości paliwa w silosie lub zasobniku kotła. Automatyka zawiera zabezpieczenia i czujniki przeciwpożarowe elektryczne, mechaniczne i termostatyczne, na przykład przeciw wybuchowi w kotle, przeciw cofnięciu płomienia do silosu lub zasobnika. Kocioł ulega wyłączeniu w przypadku spadku ciśnienia w obiegu grzewczym, uszkodzeniu lub pracy z parametrami mocy niezgodnymi z zadanymi.

Dolna część kotła to palenisko wymurowane szamotem z wentylatorem powietrza pierwotnego (wszystko dobrze izolowane), a górna – wymiennik 0 – atestowane ciśnieniowe naczynie, które nie ma bezpośredniego kontaktu z płomieniem, co wpływa na znaczące wydłużenie jego żywotności.

Kompletnego wyposażenia kotłowni dopełniają takie elementy, jak:
• wygarniacz – zapewniający opróżnianie silosu i dobierany do rodzaju i ilości wykorzystywanego paliwa,
• transporter ślimakowy – zapewniający wymaganą ilość paliwa w komorze spalania,
• wentylator ciągowy,
• cyklonowy odpopielacz spalin,
• przewód odprowadzający spaliny,
• izolowany, nierdzewny komin w osłonie aluminiowej.

Firma zapewnia także montaż, uruchomienie i szkolenie obsługi kotła.

Systemy wentylacji pomieszczeń lakierniczych

Odciąg i filtracja zanieczyszczonego powietrza
Odsysanie zanieczyszczonego powietrza jest realizowane przy pomocy ściany lakierniczej i ciągu odsysającego. Ściana jest przyłączona do wentylatora typu VFM rurami o przekroju okrągłym z blach ocynkowanych. Z wentylatora powietrze jest transportowane na zewnątrz poprzez wywiew zakończony deflektorem. Wentylator jest wykonany w wersji zabezpieczającej przed wybuchem.

Zanieczyszczone powietrze jest filtrowane przez zewnętrzny filtr kartonowy i wewnętrzny filtr tekstylny. Filtry te zapewniają podstawowy stopień oczyszczania powietrza z cząstek stałych i części zanieczyszczeń płynnych. Dodatkowo istnieje możliwość instalowania specjalnych filtrów chemicznych.

Doprowadzenie świeżego powietrza
Uzupełnienie odessanego przez ściany lakiernicze powietrza zapewnia urządzenie nawiewne typu ZLG-ELBH dostosowane do ściany lakierniczej pod względem ilości odsysanego powietrza. Centrala grzewczo-nawiewna typu ZLG dostarcza powietrze z lekkim nadmiarem, co powoduje powstanie minimalnego nadciśnienia w lakierni, zapobiegającego zasysaniu zanieczyszczeń pylistych do jej wnętrza. Podłączana jest ona do istniejącego obiegu CO z wymaganym spadkiem temperatury 90/70oC, a dodatkowo posiada wyposażenie zabezpieczające przed zamarzaniem czynnika grzewczego.

Centrala nawiewna jest urządzeniem jednostopniowym, z wbudowanymi żaluzjami wewnętrznymi i wentylatorem w wykonaniu antywybuchowym. Łączy się ona z wielkopowierzchniowym filtrem wydmuchowym wyposażonym w tkaninę filtracyjną zapewniającą wylot powietrza z prędkością 0,5 m/s. Filtr ten jest podwieszony pod stropem nad stanowiskiem lakierniczym.

Na terenie Polski wyłącznym przedstawicielem ELBH jest firma Penny Gondek Sp. z o.o. z siedzibą w Oleśnicy.

.

Zakres odległości Promień: KM

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług