Od 10 do 25 stycznia, a więc aż przez 7 dni, w Kolonii trwały targi imm cologne i odbywające się równolegle do nich LivingKitchen. Na te imprezy przybyło łącznie 146 tysięcy odwiedzających ze 138 krajów. Z czego aż 102 tysiące stanowiły osoby z branży, co jest lepszym rezultatem od doskonałego wyniku z roku 2013, kiedy odnotowano 99 tysięcy gości.
„Te dane dowodzą, że międzynarodowe oddziaływanie tych dwóch wydarzeń w Kolonii wzrosło jeszcze bardziej i że targowy duet jest, bez wątpliwości, najbardziej ważną platformą dla krajowego, jak i międzynarodowego rynku” – stwierdził Gerald Böse, prezes i dyrektor generalny Koelnmesse GmbH. Podobnie pozytywny wniosek wyciągnął Dirk-Uwe Klaas, dyrektor zarządzający Federalnego Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Meblowego, który stwierdził: „Jest to wspaniały wskaźnik dla Kolonii jako targowej lokacji i potwierdza efektywność targów imm cologne i LivingKitchen jako narzędzi marketingowych”.
„Mieliśmy bardzo wysokie oczekiwania w stosunku do tych targów, ale nawet one zostały przekroczone. Jesteśmy zadowoleni ze wzrostu liczby krajowych i międzynarodowych branżowych odwiedzających i zaczynamy 2015 meblowy rok bardzo optymistycznie” – mówi Hans Strothoff, prezes Federalnego Stowarzyszenia Sprzedawców Niemieckich Mebli, Kuchni i Wyposażenia Wnętrz, podsumowując wynik dla sektora handlowego. I dodaje: „Targi były fenomenalne i przekroczyły oczekiwania sprzedawców. Imm cologne i LivingKitchen są najbardziej istotnym branżowym wydarzeniem targowym na świecie”.
W tym roku imm cologne i LivingKitchen zaprezentowały się jako spotkania bardzo międzynarodowe. Łącznie przybyło do Kolonii 102 tysiące branżowych odwiedzających, około 56 tysięcy z Niemiec i około 46 tysięcy z zagranicy (wzrost o 13%). W całości procentowy wzrost przybyszy spoza Niemiec wyniósł 45% (licząc dni dla gości branżowych).
Z krajów Europy wzrost liczby odwiedzających został odnotowany w szczególności z Hiszpanii (o 27%), Wielkiej Brytanii (o 20%), Włoch (o 11%) i Holandii (o 13%). Wzrosła także ilość odwiedzających z Francji, Skandynawii i Polski. Jedynie nie dopisali goście z Rosji, na co wpływ miała sytuacja polityczna. Znaczące wzrosty odnotowano też w liczbie odwiedzających z Chin (o 32%) i z USA (o 47%). „Doskonały poziom frekwencji z zagranicy oznacza, że jesteśmy w stanie wzmocnić interesy eksportowe naszych wystawców. Przykładem tego mogą być włoskie firmy, które dokonały bardzo dobrych transakcji tutaj w Kolonii z niemieckimi sprzedawcami oraz również z tymi z zagranicy” – mówi Katharina C. Hamma, dyrektor wykonawczy Koelnmesse GmbH.
LivingKitchen 2015
W tym roku, równolegle z Międzynarodowymi Targami Mebli i Wyposażenia Wnętrz – imm cologne, miały miejsce Międzynarodowe Targi Mebli Kuchennych i Wyposażenia Kuchni – LivingKitchen. Odbywają się one co dwa lata i po sukcesie w latach 2011 i 2013 po raz kolejny okazały się wielką atrakcją. Także to spotkanie posiada międzynarodową siłę oddziaływania, co potwierdziła 45% frekwencja gości przybyłych spoza Niemiec.
Na imprezie 215 wystawców z 22 krajów prezentowało doskonałej jakości produkty charakteryzujące się wzornictwem na najwyższym poziomie. „Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani z LivingKitchen 2015, w szczególności ze wzrostu liczby branżowych gości z Niemiec i z zagranicy, jak również medialnego przedstawienia tematyki kuchennej na targach. Mamy nadzieję, że to wygeneruje pozytywny pęd dla całej branży kuchennej” – mówi Kirk Mangels, dyrektor zarządzający Working Group AMK (Arbeitsgemeinschaft Die Moderne Küche).
Innowacyjne prezentacje producentów, światowe premiery nowych mebli, nowoczesne wyposażenie kuchenne i urządzenia AGD, pokazy gotowania z celebrytami – doskonała mieszanka wszystkiego, co związane z kuchnią i gotowaniem zapewniły stabilny poziom zwiedzających przez wszystkie dni targów, co przełożyło się na zadowolenie wystawców.
Następne targi imm cologne odbędą się od 18 do 24 stycznia 2016 roku, tym razem, w duecie z LivingInteriors – Wystawą Łazienek, Podłóg, Ścian i Oświetlenia, bo LivingKitchen będą miały miejsce w styczniu roku 2017.
(jz)