Pomysł na Konkurs StandOUT zrodził się podczas oglądania, któregoś z kolejnych, artystycznie pięknych, targowych stoisk. Patrząc na to dzieło sztuki, a liczne targowe stoiska bez chwili wahania możemy zaliczyć w poczet udanych dzieł sztuki, zrodziło się pytanie, – jaką rolę odgrywa takie stoisko? Pojawił się smutek, że jaka by ta funkcja nie była, pełniona jest tylko przez czas trwania targów, a dociera jedynie do zdefiniowanej tematem targów branży. Potrzeba przedłużenia życia stoisk i pokazania tych wystawienniczych dzieł sztuki szerszemu gronu, była inspiracją do stworzenia konkursu StandOUT. I tak powstał konkurs na najciekawsze stoisko targowe…
Postawienie na pierwszym miejscu jakości estetycznej stoiska i skierowanie konkursu do szerszego grona, niż sama wystawa targowa, przyczyniło się do popularności StandOUT-u. To jedyny konkurs na najciekawsze stoiska targowe, w którym głosy oddają: designerzy, wystawcy, partnerzy i klienci wystawców, osoby odwiedzające targi, organizatorzy wystąpień targowych, media branżowe. Fakt, iż StandOUT odbywa się wirtualnie, sprawia, iż grono biorących udział w głosowaniu jest niczym nieograniczone. Jak pokazują dotychczasowe edycje konkursu, grono głosujących jest bardzo zróżnicowane branżowo i daleko wykracza poza temat danej wystawy. Przyjęta formuła StanOUT pozwoliła na osiągnięcie zaplanowanego efektu – przedłużenia życia stoisk. Stworzenie tego konkursu pobudziło wrażliwość estetyczną w wystawiennictwie. Sprawiło, iż stoiska są coraz bardziej zauważane, a odbiorcy zwracają uwagę na płynący z nich komunikat. StandOUT nadaje nową jakość wystawiennictwu i rozumieniu miejsca, jakie pełni ono w tworzeniu spójnej komunikacji przedsiębiorstw. Od dawna na przestrzeni targowej, większe znaczenie ma już nie sam produkt, a sposób jego prezentacji. Wystawy, to już nie miejsce targowania i sprzedawania, a narzędzie marketingu bezpośredniego. To jedna z form tworzenia wizerunku marki, która daje możliwość uzyskania bezpośredniej reakcji konsumenta. Konkurs stwarza możliwość uzyskania opinii szerszego grona odbiorców i jest też sposobem na jej pomiar.
StandOUT jest organizowany przez portal exspace.pl |BEYOND FAIR DESIGN. Misją portalu jest służenie pomocą przedsiębiorstwom, w świadomym wykorzystywaniu imprez targowych do kreowania i wzmacniania wizerunku. Projektantom, grafikom, agencjom reklamowym i PR exspace.pl pomaga w prezentacji ich kreatywności i możliwości. StandOUT promuje dobry design targowy, nietuzinkowe osobowości, zdolnych twórców i ciekawe realizacje, które najbardziej podobają się odbiorcom. Konkurs odbywa się po zakończeniu danej wystawy. Na portalu exspace.pl umieszczana jest galeria stoisk targowych i w określonym czasie odbywa się głosowanie na najciekawsze stoisko targów. Do każdego stoiska w galerii konkursowej przypisana jest punktacja (1-5), można ocenić raz każde z konkursowych stoisk.
StandOUT inicjuje dyskusje na temat design’u targowego, jako elementu komunikacji firm. Dzięki konkursowi stoiska żyją dłużej, niż tylko przez czas trwania targów. Konkurs powstał, aby te dzieła sztuki oglądać, pamiętać i przede wszystkim aby wyrażać opinie. Na targach nie wystarczy się wystawiać. Na targach trzeba zaistnieć! Portal exspace.pl zaprasza do wyrażania opinii! Każdy może tworzyć przyszłość wystawiennictwa!
.