Jak dostosować ofertę do rynku?

Instytut Wzornictwa Przemysłowego – ekspert w zakresie wzornictwa z ponad 60-letnim doświadczeniem w edukacji, promocji i zarządzaniu wzornictwem oraz rozwojem nowego produktu uruchamia nową ofertę edukacyjno-doradczą skierowaną do firm z branży meblarskiej.

W skład oferty wchodzą warsztaty dotyczące uwzględnienia trendów w rozwoju nowego produktu oraz audyt wzorniczy oferty produktowej. Realizacja audytu wzorniczego oraz udział w warsztacie pozwolą uczestnikom odpowiedzieć na następujące pytania:
• Czy nasz produkt jest dobrze zaprojektowany?
• W czym produkt konkurencji jest lepszy niż nasz?
• Czy w naszym produkcie jest jeszcze potencjał?
• Jak znaleźć wyróżnik rynkowy dla naszego produktu?
• Jak sprawić, by klienci polecali nasz produkt?
Oferta każdorazowo jest dostosowywana do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta, który bierze udział w ustalaniu szczegółowego programu szkolenia, czasu jego trwania i miejsca organizacji oraz zakresu oceny audytu wzorniczego oferty rynkowej firmy. Jest to propozycja skierowana do przedsiębiorstw zainteresowanych niezależną oceną potencjału wzorniczego swoich wybranych produktów, szukających rekomendacji i wytycznych do dalszych działań związanych z pracą nad obecnymi kolekcjami lub rozwojem nowych produktów, a także zainteresowanych podniesieniem kwalifikacji pracowników przez między innymi zdobycie specjalistycznej wiedzy, która ułatwi im zrozumienie klienta i jego potrzeb.

Potrzeby klienta i trendy
Już 11 czerwca 2013 roku Instytut Wzornictwa Przemysłowego zaprasza na jednodniowe szkolenie, podczas którego uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób konstruować konkurencyjną ofertę w branży meblarskiej. Poznają metody i techniki badań konsumenckich, dowiedzą się, jak w praktyce wykorzystać wiedzę o trendach i potrzebach konsumentów oraz zmianach zachodzących na rynku.

Program szkolenia
Zachowania i wybory konsumenta:
• teorie wyboru konsumenckiego,
• czynniki wpływające na wybory konsumenckie,
• źródła informacji o konsumencie.
Realizacja badań konsumentów:
• kluczowe metody i techniki badawcze,
• ćwiczenia wykorzystania wyników badań w budowaniu oferty.
Zarządzanie trendami:
• mechanizmy trendów,
• trendy konsumenckie – zmiany w oczekiwaniach konsumentów,
• trendy wzornicze w branży meblowej,
• ćwiczenie – wykorzystanie wiedzy o trendach, rozpoznawanie trendów,
• serwis Trendwizor jako źródło wiedzy o trendach wzorniczych i kolorystycznych – wykorzystanie narzędzia w pracy.

Spotkanie jest skierowane do: menedżerów ds. rozwoju nowego produktu, szefów produktów, koordynatorów zespołów projektowych, kadry zarządzającej średniego i wyższego szczebla, członków zespołów projektowych w dużych, średnich i małych przedsiębiorstwach produkcyjnych i dystrybucyjnych, projektantów freelancerów. Zapisy będą trwały do 4 czerwca 2013 r.

 

.