Interzum 2013

Globalne spotkanie meblarzy

W dniach od 13 do 16 maja w Kolonii, w Niemczech miały miejsce kolejne targi Interzum. W tym roku stoiska 1512 wystawców z 62 krajów odwiedziło około 53 tysiące gości ze 148 krajów, a powierzchnia wystawiennicza była o 6% większa niż podczas poprzedniej edycji.

Targi Interzum 2013, jak podaje organizator, zakończyły się dobrymi wynikami. To światowe spotkanie dla branży meblarskiej i wykończenia wnętrz zanotowało wzrost liczby odwiedzających w porównaniu z rokiem 2011, włączając w to szacunki z ostatniego dnia, było to łącznie około 53 tysiące gości ze 148 krajów. Zdecydowanie większy był jednak udział gości z zagranicy (70%), a także wyraźnie wzrosła liczba odwiedzających z Azji, Ameryki Północnej i Europy Wschodniej. „Obecny wzrost liczby wystawców, a zwłaszcza liczby międzynarodowych gości, po raz kolejny udowodnił, że Interzum zajmuje w świecie niezwykle ważne miejsce i daje biznesowi tej branży impuls do działania” – podsumowała Katharina C. Hamma, dyrektor zarządzający targów Koelnmesse.

Spośród wystawców 391 firm pochodziło z Niemiec, a 1121 przybyło z zagranicy. Poza Niemcami silnie reprezentowane były także Włochy (266 firm) oraz Turcja (101 firm). Liczba przedsiębiorstw z Polski wzrosła z 27 w roku 2011 do 43 w roku 2013. W sumie, w porównaniu do poprzedniej edycji Interzum (rok 2011: 1412 wystawców) nastąpił wzrost o 7%. Łączna powierzchnia wystawiennicza zwiększyła się o około 6%.

Podobnie jak w poprzednich edycjach Interzum głównymi odwiedzającymi tę imprezę były osoby decyzyjne, co spotykało się z uznaniem wystawców. Do niemieckiej metropolii nad Renem przybyło łącznie około 18 tysięcy gości handlowych z Niemiec oraz ponad 35 tysięcy ze 148 krajów na całym świecie (w 2011 było 52.400 odwiedzających). Przede wszystkim zauważalne było zwiększenie liczby przybyszów z zagranicy, a w szczególności z Chin, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Rosji, Polski i Turcji.

Opinie

Dr Andreas Hettich, CEO, Hettich
„Tegoroczny Interzum był sukcesem dla nas od pierwszego dnia do samego końca. Bardzo dobrze oceniamy międzynarodowe pochodzenie gości i to samo dotyczy jakości odwiedzających. Byliśmy również w stanie zauważyć bardzo dobry odbiór imprezy w Niemczech. Ogólnie jesteśmy całkowicie zadowoleni z Interzum 2013”.

Hubert Höglauer, szef marketingu w Grupie EGGER
„Dla nas Interzum ponownie okazał się międzynarodowym centrum dostawców dla naszej branży. Zarejestrowaliśmy we wszystkie dni targowe bardzo wysoką frekwencję klientów, którzy charakteryzowali się doskonałą jakością i międzynarodowym zróżnicowaniem. Pokazywane przez nas produkty zostały dobrze przyjęte. Targi były dla nas dobrą okazją, aby uchwycić nastrój przemysłu, który był ogólnie bardzo pozytywny”.

Christof Rauen, dyrektor zarządzający Resopal GmbH

„Targi Interzum pozostają znakomitą platformą dla branży i dla firmy Resopal. Edycja 2013 okazała się znowu pełnym sukcesem. Koncepcja targowa „Materials & Nature” zapewniła nam idealne podłoże do wprowadzenia nowej kolekcji „Perspektiven >2018”. Jakość i ilość widzów przekroczyła nasze oczekiwania. Resopal będzie jednym z wystawców po raz kolejny w 2015 roku”.

Andreas Albig, dyrektor Division Meble, Rehau AG + Co.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z targów, Interzum 2013 więcej niż spełnił nasze oczekiwania. Zwłaszcza podczas dwóch pierwszych dni targowych widzieliśmy gwałtowny wzrost, jeśli chodzi o liczbę gości w porównaniu do Interzum 2011. Reakcje na nasze innowacje w dziedzinie powierzchni polimerowych, krawędzi laserowych i programów systemowych były bardzo pozytywne. Oczekujemy, że w najbliższych tygodniach przełoży się to na popyt i sprzedaż”.


Trendy

Zainteresowanie odwiedzających targi skupiało się na innowacjach technicznych i wzorniczych. W kontekście globalnego wzrostu popytu trendem we wszystkich obszarach jest zmniejszanie zużycia materiałów przy zachowaniu jakości i rosnącego stosowania zrównoważonych elementów produkcyjnych. Podejście to jest obserwowane we wszystkich segmentach: zarówno przy produkcji tapicerki i materaców, jak i w dziedzinie materiałów drzewnych. Idzie to w parze z tendencją do obniżenia w pewnym stopniu estetyki wyrobów, spada liczba propozycji wzbogacanych o zbędne dodatki, następuje ich redukcja do podstawowej funkcji, jaką mają spełniać.

W Kolonii widać było postępujący trend do kolorowania produktów skierowanych do mebli, na ściany, jak i podłogi. Kolorowe wkładki, konstrukcje szuflad i zawiasy wpisują się w cieszącą się coraz większą popularnością tendencję „love of detail”.

Jak zawsze powodzeniem cieszyły się także klasyczne materiały z drewna, w tym forniry.

Więcej informacji o nowościach produktowych pokazanych na Interzum znaleźć będzie można w wydaniu czerwcowym MMiA.

(z)

.

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług