Grupa Hettich – dobre wyniki pomimo pandemii

Grupa Hettich, jeden z największych producentów okuć meblowych na świecie z siedzibą główną w Kirchlengern, po raz kolejny osiągnęła w 2020 r. obrót w wysokości około 1,1 mld euro, dorównując wynikowi z roku ubiegłego. Udział rynków zagranicznych wyniósł 70%. Firma Hettich zainwestowała na całym świecie 72 miliony euro w nowe produkty, budynki i maszyny. Obecnie przedsiębiorstwo zatrudnia na całym świecie ponad 6600 pracowników, z tego ponad 3500 w Niemczech.

 

Grupa Hettich, pomimo pandemii koronawirusa i ogólnej niepewności gospodarczej, pomyślnie zakończyła ten wyjątkowy 2020 rok. W II kwartale 2020 r. sprzedaż początkowo gwałtownie spadła, głównie z powodu lockdownu i zamknięcia handlu detalicznego. Druga połowa roku, zdominowana przez nowe trendy. Remonty mieszkań i domów, wzmożone zainteresowanie majsterkowaniem, praca zdalna, a także ponowne odkrycie kuchni w mieszkaniu – zapewniły firmie Hettich owocne drugie półrocze. Gospodarka Chin szczególnie szybko otrząsnęła się z pandemii koronawirusa.

Sascha Groß, dyrektor zarządzający Hettich Holding, wyjaśnia: “Pomimo skróconego czasu pracy, wprowadzenia lockdownu w wielu krajach oraz opóźnionego wpływu na łańcuchy dostaw, zawsze na pierwszym miejscu stawialiśmy nasz cel, jakim jest utrzymanie obsługi dostaw do naszych klientów w dotychczasowym zakresie.” Jana Schönfeld, dyrektor zarządzający Hettich Holding, dodaje: “Dzięki ogromnemu zaangażowaniu całego zespołu firmy Hettich, udało nam się w ubiegłym roku skutecznie stawić czoła zmieniającemu się otoczeniu biznesowemu. Jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim koleżankom i kolegom oraz dumni z tego, co udało nam się wspólnie osiągnąć.”

Remonty mieszkań i praca w domu jako siła napędowa

Rok 2020 zmienił zachowania zakupowe. W niepewności gospodarczej konsumenci bardziej świadomie planują swoje zakupy i w wielu krajach zwracają większą uwagę na wysoką jakość produktów. W czasach, gdy życie prywatne i praca nieustannie się przenikają, przed branżą stawiane są nowe wymagania związane z pomysłami na wyposażenie wnętrz i koncepcji meblowych.

Kryzys wywołany COVID-19 przyspieszył realizację globalnych megatrendów. Urbanizacji z wymaganiami wynikającymi z ograniczonej przestrzeni mieszkalnej, rosnąca indywidualizacja, jak również ważne zagadnienie “New Work”, obejmujące home office. Trendy te są już teraz częścią współczesnego życia oraz pracy i będą nadal zyskiwać na znaczeniu. Nadszedł czas, aby na nowo przemyśleć i zdefiniować funkcje wnętrz i ich wyposażenia. Koncepcje firmy Hettich dostarczają wielu odpowiedzi, pozostawiając jednocześnie miejsce na niekonwencjonalne rozwiązania.

Inwestowanie w przyszłość

W 2020 roku Grupa Hettich zainwestowała 72 miliony euro w przyszłość. Inwestycje koncentrowały się głównie na nowych produktach, zwiększaniu mocy produkcyjnych i rozbudowie infrastruktury. Rozbudowano zakłady produkcyjne w Niemczech, Czechach i Chinach.

Premia COVID

Podobnie jak wiele innych firm, zespół firmy Hettich musiał stawić czoła różnym wyzwaniom podczas globalnej pandemii COVID-19. W podziękowaniu i uznaniu za ogromne osobiste zaangażowanie w tym wyjątkowym 2020 roku, każdy pracownik firmy Hettich na całym świecie otrzymał na koniec roku premię COVID.

Firma Hettich zadbała o przestrzeganie wszystkich zalecanych zasad higieny i zachowania dystansu. Osoby pracujące na codzień w biurze pracowały w trybie zdalym na tyle, na ile to było możliwe – do 40% podczas pierwszgo lockdownu, a obecnie do 60%. Również kontakty z klientami zostały ograniczone niemal w całości do kontaktu zdalnego. Po pozytywnych doświadczeniach z ubiegłego roku, firma Hettich również w tym zakresie dostrzega wyraźny trend na przyszłość: wybór miejsca do pracy, które jest dostosowane do wymagań danego dnia. Mogą to być miejsca firmie, w których można się spotkać i podzielić pomysłami. Mobilne biuro może być wykorzystywane jako miejsce, w którym można w skupieniu pracować nad projektem lub uczestniczyć w wideokonferencjach. Wirtualna praca zbliżyła do siebie wszystkich pracowników z firmy Hettich na całym świecie.

Zrównoważone zarządzanie przedsiębiorstwem

Połączenie sukcesu ekonomicznego z odpowiedzialnością za środowisko i społeczeństwo – to długoterminowy cel strategii przedsiębiorstwa rodzinnego Hettich. Od wielu lat rozwój Grupy Hettich opiera się zasady zrównoważonego rozwoju. Pod uwagę brane są takie aspekty jak: zrównoważone zarządzanie, trwałe produkty oraz zachowanie zasobów naturalnych dla następnych pokoleń. Dla Grupy Hettich zrównoważony rozwój oznacza nie tylko zarządzanie środowiskiem naturalnym. Konsekwentne inwestowanie w bezpieczne, przyjazne dla środowiska i oszczędzające zasoby naturalne technologie i procesy we własnych zakładach produkcyjnych, infrastrukturze i logistyce jest, obok społecznej i socjalnej odpowiedzialności, ważnym elementem strategii firmy Hettich. Trwałe produkty spełniające najwyższe wymagania w zakresie jakości i bezpieczeństwa. Są przyjazne dla środowiska i wydajne energetycznie – ciągłe doskonalenie przyczynia się do poprawy stanu środowiska naturalnego.

HettichXperiencedays 2021

Innowacyjne produkty, partnerska współpraca z klientami i dostawcami oraz trwałe tworzenie wartości to fundament, na którym Grupa Hettich będzie się opierać w 2021 roku. W trakcie rozpoczętych właśnie HettichXperiencedays klienci będą mogli zapoznać się z wieloma nowymi rozwiązaniami i koncepcjami dotyczącymi najważniejszych megatrendów. To hybrydowe wydarzenie firmy Hettich, odbywające się na całym świecie, będzie trwało przez kilka tygodni. Każdy, kto zarejestruje się na portalu xdays.hettich.com jako profesjonalista, będzie mógł w pełni korzystać z pełnej oferty HettichXperiencedays.