Biznes to Drzwi Przesuwne

„Biznes to Drzwi Przesuwne” jest cyklem artykułów, w których podzielę się z Tobą moją wiedzą i doświadczeniem z wdrażania produkcji drzwi przesuwnych do oferty innych firm. W kolejnych artykułach przeczytasz o ofercie producentów okuć, arkuszach kalkulacyjnych umożliwiających przygotowanie cennika czy zarządzaniu produkcją.

W poprzednich wydaniach miesięcznika „Meble, Materiały i Akcesoria” miałeś okazję przeczytać o tym, jakie najważniejsze aspekty współpracy należy wziąć pod uwagę podczas wyboru producenta okuć i jakie wyliczenia uwzględnić, przygotowując cennik drzwi przesuwnych, a także jak przyjąć zamówienie od klienta. Dodatkowo na mojej stronie WWW zamieściłem materiały uzupełniające: porównanie producentów okuć, przykładowy cennik drzwi przesuwnych i formularz zamówienia.

Tym razem przedstawię, jak powinien wyglądać proces obsługi zamówienia od jego przyjęcia do wydania stolarzowi.

Rozdział 5. Obsługa zamówienia

Obsługa zamówienia to zestaw czynności od przyjęcia zamówienia od stolarza do jego wydania powtarzający się dla każdego zamówienia. Jego właściwa organizacja wprowadza do firmy ład, w którym każda osoba wydelegowana do obsługi zamówienia ma pełną wiedzę o zakresie swoich obowiązków i odpowiedzialności za ich poprawne wykonywanie. Oczywiście wprowadzanie procesu obsługi zamówienia jest korzystne w każdej dziedzinie działalności firmy i nie odnosi się tylko do oferty drzwi przesuwnych.

Poszczególne etapy obsługi zamówienia najczęściej obejmują:

przyjęcie zamówienia od klienta;

  weryfikację projektu drzwi
przesuwnych;

wycenę zamówienia;

  przygotowanie rozkroju formatek
i akcesoriów;

  przekazanie zamówienia na produkcję;

  kontrolę wyprodukowanych drzwi przesuwnych;

  poinformowanie klienta o możliwości odbioru zamówienia,

wydanie zamówienia.

Poprawna realizacja każdego z tych etapów jest kluczowa dla każdego kolejnego etapu i dla całego zamówienia. W dobrze zorganizowanej firmie – z dobrze zorganizowanym zespołem – odbywa się bez centralnej kontroli przebiegu procesu, a zakończenie jednego etapu rozpoczyna etap kolejny.

Początkowym etapem, rozpoczynającym obsługę zamówienia, jest złożenie zamówienia przez klienta na standardowym formularzu zamówienia. Taki formularz może pełnić także funkcję rejestrującą przebieg poszczególnych etapów obsługi zamówienia, w którym po zakończeniu etapu zapisywana jest o tym informacja, a formularz przekazywany jest do kolejnej osoby odpowiedzialnej za realizację kolejnego etapu. W ten sposób pierwszą i ostatnią osobą obsługującą zamówienie będzie pracownik działu sprzedaży zamykający obsługę zamówienia.

Przykładowy formularz obsługi zamówienia, który może być załącznikiem do formularza zamówienia, znajdziesz w materiałach uzupełniających na mojej stronie WWW.

Konfigurator Zamów Drzwi Przesuwne

Dodając do swojej oferty produkcję drzwi przesuwnych, pamiętaj, że zawsze możesz wesprzeć się konfiguratorem Zamów Drzwi Przesuwne. Jest to narzędzie umożliwiające stolarzowi przygotowanie projektu drzwi przesuwnych, pobranie wyceny i wysłanie zamówienia.

Korzystając z internetowego konfiguratora, stolarz przygotowuje zamówienie drzwi przesuwnych:

  ustala wymiar fasady i ilość drzwi przesuwnych;

  ustala dodatkowe właściwości przez wybieranie toru górnego i dolnego, domykacza czy zamka do drzwi przesuwnych;

dodaje i układa łączniki na każdym skrzydle drzwiowym;

  wybiera wypełnienie dla poszczególnych formatek.

Podczas pracy nad zamówieniem konfigurator na bieżąco analizuje zmiany wprowadzane przez stolarza i przedstawia je na poglądowym rysunku drzwi przesuwnych. W ten sposób tworzone zamówienie jest czytelne dla Ciebie i stolarza i nie ma w nim miejsca na niedomówienia. Dodatkowo zamówienie podsumowywane jest wyceną przygotowaną na podstawie Twojego cennika drzwi przesuwnych.

Składając zamówienie, stolarz może dodatkowo uzupełnić swój numer zamówienia czy napisać komentarz, a korzystając z wygodnego panelu zamówień, może śledzić ich status.

Tobie konfigurator Zamów Drzwi Przesuwne udostępnia narzędzia umożliwiające zarządzanie zamówieniami. Korzystając z panelu zamówień, możesz modyfikować projekt, nadać status realizacji zamówienia czy pobierać wycenę i rozkrój.

Konfigurator Zamów Drzwi Przesuwne usprawnia pracę Twoją i stolarza poprzez przejęcie powtarzalnych zadań. A dbając o poprawność projektu, niweluje możliwość popełnienia błędu.

Kluczowe funkcjonalności konfiguratora Zamów Drzwi Przesuwne to:

projektowanie drzwi przesuwnych, składanych i rozwieranych;

  wycena zamówień na podstawie zdefiniowanego cennika drzwi;

generowanie rozkroju formatek i profili oraz innych akcesoriów;

  zarządzanie stanem zamówienia, w tym komunikacja ze stolarzem przez e-mail lub SMS.