All the new you need – Forner na IWF 2022 Atlanta

– Wystawienie się z produktami meblarskimi Forner podczas IWF w Atlancie dało nam m.in. możliwość porównania się ze światową konkurencją, ponieważ wszyscy najwięksi gracze byli obecni w Atlancie – mówi Maksym Bartkowiak, eksport manager Forner. Podsumowując udział Forner na IWF 2022 Atlanta dodaje: – To, co zachwyciło odwiedzających ekspozycję Forner, to niezwykle wysoka jakość płyt meblowych, różnorodność kolorów i przepiękny look matowych i połyskowych powierzchni.

 

Zanim przejdziemy do podsumowania udziału Forner w International Woodworking Fair w Atlancie, na wstępie trzy anegdoty, które pokazują, jak konserwatywne bywają USA, jeśli chodzi o design w meblarstwie i wyposażeniu wnętrz.

USA – bardzo konserwatywny rynek meblarski

Robocze spodnie z szelkami, broda, czapka bejsbolówka i torba z reklamą producenta narzędzi do drewna – gość w tak bardzo stereotypowym „outficie” zaczyna krzyczeć na przedstawiciela firmy prezentującej na targach IWF w Atlancie naturalny kamień:

– Hej! Co robisz na tych targach!? To nie miejsce dla ciebie! Nie pasujesz tu, jak kamień nie pasuje do wnętrz!

Amerykanin poprawia czapeczkę z daszkiem, przed kolejnym atakiem, a jego kompan zaczyna śmiać się do rozpuku widząc zmieszanie reprezentanta branży kamieniarskiej.

– Każdy produkt, który nie jest drewnem i jest prezentowany na targach drzewnych może zabrać mi pracę. Rozumiesz!? Zabierasz mi tym kamieniem pieniądze, a moim dzieciom nowe buty – wykrzykuje na pożegnanie i odchodzi mrucząc coś jeszcze pod nosem.

I choć monolog był utrzymany w formie ofensywnego żartu, to jednak odkrywa on nieco prawdy.

– Niestety, ale rynek meblarski jest bardzo konserwatywny. Prawda jest taka, że Amerykanie głównie kopiują, a i tak transfer designu odbywa się z opóźnieniem. Nie ma czasu na eksperymenty, tylko na pewne rozwiązania, które zapewnią sprzedaż tu i teraz – mówi projektant stolika o wzorze ciastka oreo, który był prezentowany podczas Design Emphasis 2022 na IWF w sąsiedztwie ekspozycji Forner.

Młode pokolenie designerów, których gościliśmy na naszym stoisku, zachwycało się kolorystyką płyt Forner i uśmiechało się z politowaniem na myśl o starej gwardii, jednocześnie przebierając palcami na klawiaturze na myśl, że niebawem w ich programach graficznych, a później w ich projektach będzie mogło niebawem zastosować materiały meblarskie Forner, w tym kolekcję Forner® Velvet ultramatt.

I anegdota trzecia, a właściwie informacja od naszych partnerów z Cleafa, z którymi spotkaliśmy się na targach IW: najpopularniejsze dekory płyt meblowych włoskiego producenta w USA to dekory drewniane, utrzymane w ciemnej kolorystyce i w strukturze matrix, która miała swój prime time w Europie ładnych parę lat temu. Cóż, bardziej klasycznie i konserwatywnie być nie mogło.

IWF Atlanta – jedno z największych branżowych wydarzeń na świecie

A teraz do meritum. Dziesiątki tysięcy odwiedzających, setki wystawców, trzy olbrzymie hale o niezliczonej ilości metrów kwadratowych powierzchni, mnóstwo wydarzeń dodatkowych, jak branżowe prelekcje czy wydarzenia specjalne poświęcone designowi… Tysiące innowacyjnych produktów, usług i technologii prezentowanych przez najlepszych światowych producentów i wschodzące marki.

International Woodworking Fair w Atlancie, to wydarzenie, które plasuje się w top 3 światowych ekspozycji obok niemieckiej Ligny czy włoskich Xylexpo. Wielkość targów musi robić wrażenie, zwłaszcza na tych, którzy są na IWF pierwszy raz i doświadczyli do tej pory jedynie polskich targów Drema i Furnica w czasach ich świetności. Ale International Woodworking Fair nie pozostawia obojętnym również i tych, którzy zaglądają na targi o innym profilu – choćby w Mediolanie czy w Dubaju.

– W 2019 r. odwiedziliśmy targi IWF w Las Vegas. Tamtejsze wydarzenie działało na wyobraźnię, ale kiedy weszliśmy do budynku Georgia World Congress Centre byłem szczerze zdziwiony wielkością IWF w Atlancie. Trzy olbrzymie hale ekspozycyjne były dosłownie nie do przejścia w trakcie trwania wydarzenia – relacjonuje Maksym Bartkowiak, eksport manager Forner.

Forner na IWF 20222 w Atlancie – All the new you need

Na ekspozycję Forner na targach IWF Atlanta składały się trzy produkty: superpołyskowe płyty meblowe w wersji o podwyższonej odporności na zarysowania, supermatowe płyty meblowe SR oraz przede wszystkim kolekcja ultramatowych płyt meblowych Velvet.

Prezentacja materiałów meblarskich Forner podczas IWF Atlanta 2022, które to targi reklamowały się hasłem „All the new you need”, stała się okazją do lepszego poznania oczekiwań i specyfiki amerykańskiego rynku. – Ekspozycja płyt Forner na IWF w Atlancie i zawiązane podczas wydarzenia znajomości, otwierają nam wiele możliwości na przyszłość. Mieliśmy okazję poznać przedstawicieli rynków nie tylko z Ameryki Północnej – USA czy Kanady, ale także z Ameryki Latynoskiej, których w ogóle nie spotyka się w Europie. Daje to szerszy ogląd sytuacji, umożliwia wskazanie różnić pomiędzy rynkami – zarówno jeśli chodzi o specyfikę współpracy, jak i design – uważa Maksym Bartkowiak.

Poza klientami z USA licznymi odwiedzającymi ekspozycję Forner byli również reprezentanci Kanady czy krajów z Ameryki Południowej, którzy szukali dla swoich projektów nowych i nietuzinkowych materiałów meblarskich, znajdując je właśnie w Forner.

– Bez wizyty i prezentacji oferty płyt meblowych w Atlancie zawiązanie bliższych relacji biznesowych nie byłoby w ogóle możliwe. Stany i generalnie Ameryka to bardzo konkurencyjne rynki, na których trzeba się pokazać. I nawet kilkudniowa obecność podczas IWF dużo ułatwia, pozwala zaistnieć, otworzyć furtki, które z perspektywy Europy są nie tylko małe, ale nawet niewidoczne – podkreśla eksport manager Forner. – Wystawienie się z produktami meblarskimi podczas IWF w Atlancie dało nam ponadto możliwość porównania się ze światową konkurencją, ponieważ wszyscy najwięksi gracze byli obecni w Atlancie – dodaje.

Forner® Velvet ultramatt zachwyca nie tylko USA

Choć nasze telefony nie rozgrzały się do czerwoności od skanowania badgy gości wizytujących ekspozycję Forner, to tradycja dodruku wizytówek, które skończyły się drugiego dnia targów została podtrzymana, spotkania były bardzo merytoryczne i inspirujące dla obu stron, a co najważniejsze, na amerykański rynek trafiło w sumie kilkaset rożnego rodzaju próbek i wzorników płyt meblowych Forner.

– Stany cały czas kochają drewno, zwłaszcza to w naturalnym wydaniu, Texas lubi błyskotki, stąd połysk akrylowy i lakierowany cieszy się tam sporym zainteresowaniem, ale już Kalifornia, Nowy York czy Floryda, gdzie do trendów i mody przywiązuje się większą wagę, gdzie poszukuje się i chłonie nowości, to właśnie powierzchnie matowe są na topie – mówi Włodzimierz Włoch, brand manager Forner. – Stad ochy i achy, zachwyty nad kolorystyka i satynową powierzchnia zaprezentowanych przez Forner płyt meblowych Velvet, które na targach IWF Atlanta 2022 zostały bardzo ciepło przyjęte. Bo niezależnie od tego, czy odwiedzający byli z mniej lub bardziej progresywnych stanów, jeśli chodzi o podążanie za nowościami wzorniczymi, to wszyscy odwiedzający zgadzali się co do jakości wykonania powierzchni, obrzeżowania płyt i zalet takich jak ultramatowość czy antifingerprint. W skrócie, Velvet określano jako top produkt, niedostępny do tej pory w Stanach, co dobrze wróży na przyszłość – podsumowuje brand manager Forner.

Forner krok po kroku umacnia swoją pozycję w świecie producentów płyt meblowych z uszlachetnioną powierzchnią. Po tym, jak połyskowe i matowe płyty meblowe zaprezentowano po raz pierwszy podczas europejskich targów interzum w 2019 r. i po zapoznaniu z ofertą płyt meblarskich bliskowschodnich rynków w trakcie Index Dubai w 2021 r., teraz przyszedł czas, by spróbować zawalczyć o kawałek tortu z amerykańskiego rynku. Trzymajcie za nas kciuki!

 

(forner)

Galeria zdjęć z IWF Atlanta 2022

https://www.forner.pl/galerie/iwf-atlanta-2022-fotorelacja/

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług

pojemniki do przypraw