jumpthegap® – 10. edycja prestiżowego konkursu designu

Trwa 10. odsłona międzynarodowego konkursu jumpthegap®, organizowanego cyklicznie przez markę ROCA we współpracy z Centrum Designu w Barcelonie. Jest on skierowany do wizjonerskich designerów, projektantów przedmiotów użytkowych i studentów wzornictwa. W poprzednich edycjach wzięło udział ponad 26 000 uczestników ze 150 krajów świata. W tym roku wyzwanie konkursowe polega na zaprojektowaniu innowacyjnych rozwiązań łazienkowych w zgodzie z Agendą ONZ 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju. Konkurs ruszył 3 maja, a zgłoszenia można przesyłać online do 6 września br. poprzez formularz konkursowy na https://www.jumpthegap.net/. Przewidzianych jest aż 13 nagród pieniężnych o łącznej wartości 17000 euro.

 

Przełom 2020 i 2021 roku, z uwagi na pandemię koronawirusa, przyniósł wiele zmian w życiu gospodarczym i społecznym. Dotknęły one niemal wszystkich krajów świata. Dlatego każda aktualnie realizowana inicjatywa musi brać pod uwagę nowe wyzwania w pocovidowej rzeczywistości i patrzeć w przyszłość. Tak też jest w przypadku konkursu jumpthegap®. W ramach 10. edycji nawiązuje on do Agendy ONZ na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030. Obejmuje on opiekę zdrowotną, higienę, ochronę planety, poszanowanie różnorodności lub równy dostęp do postępu technologicznego. Ta edycja wyznacza nowy etap w rozwoju międzynarodowego konkursu projektowego Roca. Napędzają go teraz kluczowe wyzwania, przed którymi stoimy dzisiaj zarówno jako jednostki, jak i jako społeczeństwo.

„Koncepcja„ przyszłości ”uległa zmianie” – mówi Marc Viardot, dyrektor ds. Marketingu i projektowania korporacyjnego Grupy Roca. „Pojawiają się nowe wyzwania związane z pandemią, podczas gdy inne mają rosnące i żywotne znaczenie, takie jak ochrona planety, wspieranie jej różnorodności czy walka z nierównościami. jumpthegap® ewoluował, aby bardziej bezpośrednio reagować na te problemy, poszukując pomysłów, które są technicznie wykonalne, wnoszą wartość dodaną do innowacji i pokazują różnorodność, zrównoważony rozwój, ponadczasowość i zdolność adaptacji – wartości, które zawsze były częścią DNA Roca ”, dodaje.

Konkurs został podzielony na cztery nowe kategorie: Wellness & Health – obejmuje projekty zapewniające użytkownikom nowy poziom komfortu i spokoju, odnoszące się do takich wartości jak równowaga i harmonia; [Un]neutral design – projekty podkreślające indywidualizm natury ludzkiej i chęć niezależności, które w kreatywny sposób nawiązują do różnorodnych uzdolnień ludzi; Water & Energy – projekty w duchu eko, które doceniają potrzebę inteligentnego i świadomego wykorzystania zasobów naszej planety; Crisis & Emergency – projekty, które, dzięki wykorzystaniu elastycznych i powtarzalnych materiałów i technologii, stanowią odpowiedź na wyzwania związane z permanentnym kryzysem i sytuacjami nadzwyczajnymi.

Najważniejsze daty i nagrody

Projekty konkursowe – indywidualne bądź grupowe (maksymalnie 2 osoby), można wysyłać do 6 września br. (konkurs wystartował 3 maja), za pośrednictwem strony: www.jumpthegap.net. Po preselekcji dokonanej przez przedstawicieli Roca Design Center i Roca Global Innovation Hub, jury oceni zgłoszenia w dwóch turach. Zwycięzców poznamy najpóźniej 30 września. Najlepszy projekt jury wybierze do 7 października. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi podczas wirtualnej ceremonii rozdania nagród, która zaplanowana jest na 14 października br. Jury wyłoni w tym roku aż 13 laureatów.

Przyznane zostaną aż 4 nagrody po 2000 euro dla zwycięzcy w każdej kategorii. Kolejnych 8 nagród po 500 euro otrzymają pierwsi i drudzy wicemistrzowie w każdej kategorii. Nagroda główna w wysokości 5000 euro dla projektu „Best of the Best” przypadnie projektowi wybranemu spośród czterech zwycięzców. Należy dodać ze 10 edycja jumpthegap® nie zakończy się jednak ceremonią wręczenia nagród. Jego kontynuacją aż do 2022 roku będzie seria publicznych okrągłych stołów i debat. Na tych spotkaniach będą badane innowacyjne rozwiązania zapewniające bardziej zrównoważoną przyszłość. Tegoroczni finaliści i zwycięzcy będą mieli możliwość omówienia swoich przełomowych projektów.

Jury

Projekty konkursowe oceniać będzie jury w składzie:

Shigeru Ban – japoński architekt i zdobywca nagrody Pritzkera z 2014 roku, przewodnicząca kapituły konkursowej (Japanese architect and 2014 Pritzker Prize winner, Jury President);

Somi Kim – starszy dyrektor ds. rozwiązań opieki zdrowotnej w Johnson & Johnson (J&J) (Design Senior Director, Healthcare Solutions at Johnson & Johnson (J&J) Design);

Paul Priestman – projektant, prezes PriestmanGoode (Designer, Chairman of PriestmanGoode);

Andrea Trimarchi and Simone Farresin – założyciele studia projektowego Formafantasma (Founders of Formafantasma design studio);

Deborah Seward – dyrektor Regionalnego Centrum Informacyjnego ONZ w Belgii (Director of United Nations Regional Information Centre in Belgium);

Mariana Amatullo – prezes Cumulus International Association of Universities and Colleges of Art, Design and Media (President of Cumulus International Association of Universities and Colleges of Art, Design and Media);

Isabel Roig – dyrektor wykonawczy Centrum Designu w Barcelonie i prezes World Design Weeks (Executive Director of BcD Barcelona Design centre and President of World Design Weeks);

Marc Viardot – dyrektor ds. marketingu i projektowania korporacyjnego Grupy Roca (Roca Group’s Corporate Marketing and Design Director).

O jumpthegap®

to międzynarodowy konkurs projektowy promowany przez Roca od 2004 roku. Głównym celem jumpthegap® jest zaoferowanie międzynarodowej platformy dla młodych utalentowanych architektów i projektantów. Na tej platformie profesjonaliści z zakresu architektury i projektanci oraz studenci z całego świata mogą rozwijać i prezentować swoje talenty. Mogą tworzyć kreatywne rozwiązania dla przestrzeni łazienkowej. Nowe spojrzenie jumpthegap® w przyszłość wywodzi się z przekrojowych wyzwań, jakie stawia Agenda ONZ na rzecz zrównoważonego rozwoju do roku 2030. W związku z tym konkurs stanowi wyzwanie dla nowych pokoleń projektantów i architektów. Zmusza ich do wymyślenia rzeczywistych i innowacyjnych rozwiązań dla przestrzeni łazienkowej, zarówno publicznej, jak i prywatnej. Rozwiązań z prawdziwie społecznym, integracyjnym i zrównoważonym nastawieniem. Ostatecznym celem dla wszystkich uczestników jest zaprojektowanie produktu lub usługi, które rozwiązują którekolwiek z wyzwań zawartych w Agendzie 2030. Mają one zapewnić innowacyjną wartość dodaną i być technologicznie wykonalne.

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług