Około 60 tysięcy odwiedzających ze 157 krajów i ponad 1600 wystawcom z 57 krajów to wyniki, które potwierdzają pozycję targów interzum 2025 jako wiodącej, międzynarodowej platformy dla produkcji mebli i projektowania wnętrz. Przez cztery dni Kolonia była międzynarodową sceną dla innowacyjnych materiałów, inteligentnych komponentów i technologii, które ukształtują domy i miejsca pracy jutra. Centralnym tematem wydarzenia było hasło: “Rethinking Resources: Circular and Biobased Solutions” (Przemyślenie Zasobów: rozwiązania cyrkularne i biopochodne). Można stwierdzić, że branża meblarska wykazała się determinacją w podjęciu aktywnych działań w kształtowaniu swojej drogi do zasobooszczędnej, zrównoważonej przyszłości. Spotkanie było nacechowane optymizmem i chęcią wprowadzania zmian.
„interzum 2025 po raz kolejny dostarczył przekonujących dowodów na to, że jest wiodącą platformą do projektowania przyszłych przestrzeni życiowych” – stwierdził Oliver Frese, dyrektor operacyjny Koelnmesse. Jak mówi: „Opinie z rozmów z naszymi wystawcami potwierdzają, że jakość profilu odwiedzających targi była niezmiennie znakomita, a dyskusje między profesjonalistami odbywały się na najwyższym poziomie. Kolonia ponownie zyskała reputację doskonałego miejsca na międzynarodowe targi projektowania wnętrz i mebli. Współpracując z zaangażowanym sektorem, organizujemy tutaj w mieście wydarzenia o globalnym zasięgu”.
interzum 2025 po raz kolejny potwierdził swoje globalne znaczenie. W targach wzięli udział bardzo znani międzynarodowi dostawcy branży meblarskiej. Przybyli na nie odwiedzający ze wszystkich ważnych rynków, aby omówić najnowsze osiągnięcia, nawiązać strategiczne partnerstwa i znaleźć praktyczne rozwiązania dla bieżących wyzwań. Wiodącymi krajami pod względem liczby gości targowych z zagranicy: były Włochy, Chiny, Hiszpania, Polska i Holandia.
„Rethinking Resources” trafia do branży
Przewodnie zagadnienie „Rethinking Resources: Circular and Bio-based Solutions” znajdowało odzwierciedlenie w halach wystawowych. Pokazano zróżnicowane rozwiązania: od pianek wykonanych z recyklingowanych odpadów, poprzez surowiec z płyt MDF i HDF, po systemy odzyskiwaniu cynku. Zrównoważony rozwój był dominującym tematem na stoiskach wielu producentów.
Dzięki trzem segmentom tematycznym – Function & Components, Materials & Nature oraz Textile & Machinery – targi oferowały kompleksowy przegląd rynku, pełen innowacji i dogłębnych fachowych treści. Kolonia była również miejscem wielu premier produktów, co podkreślało tempo rozwoju w branży.
interzum jako platforma do dzielenia się trendami i wiedzą
Główny temat interzum 2025 znalazł również odzwierciedlenie w zróżnicowanym programie wydarzeń. W trzech strefach Trend Forums przeanalizowano kluczowe kwestie wpływające na przyszłość branży – od materiałów biocyrkulacyjnych i zasobooszczędnego projektowania mebli po cyfrowy paszport produktu jako klucz do gospodarki o obiegu zamkniętym.
Przestrzeń Trend Stage po raz kolejny pełniła funkcję centrum wiedzy targów. Znani eksperci w swoich prezentacjach dzielili się szczegółowymi spostrzeżeniami na temat międzynarodowych trendów w branży. Przedstawiali dogłębne analizy rynku, a także omówili kwestie obecnych regulacji. Tutaj także można było uzyskać bezpośrednio od wystawców praktyczne wskazówki dotyczące nowych produktów, najlepszych praktyk i przyszłościowych strategii. Wszystkie te prezentacje jasno pokazały, że branża nie tylko obserwuje transformację z boku, ale aktywnie bierze w niej udział.
interzum award 2025
Podobnie jak w latach ubiegłych, ważnym punktem targów była nagroda interzum award. W tej edycji, podkreślając silny związek z tematem przewodnim, wprowadzono, obok trzech standardowych, nową kategorię – „Rethinking Resources”. Spośród 146 zgłoszeń, dokonanych przez 80 firm z 23 krajów, jury ekspertów wybrało 66 wyjątkowo przyszłościowych innowacji. Dwanaście z nich otrzymało najwyższe wyróżnienie: „Best of the Best”. Nagrodzone produkty zostały zaprezentowane na wystawie na Boulevard North i wzbudziły duże zainteresowanie gości targowych.
#IloveMyinterzum – dialog twarzą w twarz
Dzięki #ILoveMyinterzum – interaktywnej strefie doświadczeń z codziennym wydarzeniem „happy hour” – interzum zachęcał do osobistych dyskusji i bliższego networkingu w branży. Format ten stworzył nową przestrzeń do rozmów w swobodnej atmosferze, wzmacniając długofalowe budowanie międzynarodowej społeczności.
W swoim przemówieniu końcowym Matthias Pollmann, wiceprezes ds. zarządzania targami Koelnmesse, powiedział:
„interzum 2025 pokazał siłę woli tej branży do innowacji – i siłę jej pragnienia zrównoważonych zmian. Już teraz patrzymy w przyszłość, w kolejne spotkanie, podczas którego zamierzamy nadal wspierać ten proces transformacji i stymulować nowe pomysły. Naszym celem jest dalsze oferowanie branży platformy, na której globalne trendy są nie tylko omawiane, ale aktywnie kształtowane”.
interzum 2025 – kluczowe liczby
W tegorocznej edycji wzięło udział 1616 wystawców z 57 krajów na powierzchni wystawienniczej brutto 176 tysięcy metrów kwadratowych. 86 procent z nich przyjechało spoza Niemiec. Szacunkowe liczby wskazują, że w interzum 2025 wzięło udział około 60 tysięcy gości branżowych ze 157 krajów. Około 77 procent z nich przyjechało z zagranicy.
Następna edycja interzum odbędzie się w Kolonii w dniach 11–14 maja 2027 r.
(jz)
Fot. Koelnmesse