interzum 2021 – wielkie targi w czasie pandemii

Tegoroczne targi interzum w Kolonii, organizowane przez Koelnmesse GmbH, będą pierwszym światowym spotkaniem meblarzy od rozpoczęcia pandemii Covid-19. Wszystkie osoby związane z branżą meblarską są ciekawe, jak będą wyglądać wielkie, międzynarodowe targi w cieniu czającej się pandemii. Spróbowaliśmy rozwiać wątpliwości naszych czytelników, z których wielu odwiedza interzum, przeprowadzając rozmowę z Maikiem Fischerem, dyrektorem targów interzum.

 

MMiA: Jakie środki podejmie Koelnmesse, żeby zapewnić bezpieczeństwo wystawców i odwiedzających targi?

Maik Fischer: Aby w czasach koronawirusa targi interzum były tak bezpieczne i skuteczne dla naszych wystawców i odwiedzających, jak to tylko możliwe, opracowaliśmy szereg środków zgodnych z North Rhine-Westphalia Corona Protection Ordinance (rozporządzenie w sprawie ochrony przed koronawirusem w Nadrenii Północnej-Westfalii) i w ścisłej konsultacji z władzami w Kolonii. Nasza koncepcja #B-SAFE4business opiera się na czterech filarach: Visit Safe (odwiedzaj bezpiecznie), Meet Safe (spotykaj się bezpiecznie), Show Safe (pokazuj bezpiecznie) i Stay Safe (pozostań bezpiecznym).

Ta koncepcja higieny i bezpieczeństwa umożliwia nam regulowanie procesów, które mają miejsce przy wejściach i korytarzach hal wystawowych. Generalnie stoiska muszą być zaplanowane w taki sposób, aby zarówno obsługa stoiska, jak i maksymalna dozwolona liczba odwiedzających, w każdym indywidualnym przypadku, mogły utrzymać wymaganą minimalną odległość od siebie. Przepisy odnośnie zachowywania odległości i zakrywania twarzy musza być przestrzegane w halach i na stoiskach. Zużyte powietrze w halach jest wyciągane na zewnątrz i zastępowane w 100% nowym, świeżym powietrzem, aby zapobiec przenoszeniu aerozoli przez nasze systemy wentylacyjne. Podsumowując, przestronność i wielkość naszego centrum wystawienniczego oraz wykorzystanie naszego cyfrowego systemu oznakowania daje nam ogromne korzyści, jeśli chodzi o wdrażanie wszystkich tych środków. Ale jeśli mimo wszystko dojdzie do zatorów, możemy użyć aplikacji eGuard firmy Koelnmesse przeznaczonej do sterowania rozkładem uczestników i przepływem odwiedzających.

Fischer Maik

MMiA: Jak aktualnie wyglądają przygotowania do targów, jakie podejście mają firmy do tego spotkania?

M. F.: Przygotowania do interzum 2021 idą zgodnie z planem. Mimo że sytuacja w zakresie rezerwacji dla interzum jest ogólnie dobra, wszyscy musimy nadal pracować ściśle zgodnie z przyjętą koncepcją. Równolegle pandemia koronawirusa nieustannie stawia przed nami nowe wyzwania. Widzimy na przykład, że nasi wystawcy mają bardzo różne pomysły dotyczące udziału w targach. Opinie są zróżnicowane – od przywiązania do idei klasycznych, czysto fizycznych targów, aż po pragnienie imprezy całkowicie cyfrowej. Ja jednak mocno wierzę w magię osobistego doświadczenia targowego. Targi są różnorodne i inspirujące, żyją z bliskiego kontaktu. Mamy więc do czynienia z wieloma sprzecznymi oczekiwaniami. Jednakże jest także wielu wystawców, którzy wierzą w koncepcję hybrydowych targów. Takich, które mają łączyć oba elementy: skoncentrowaną fizyczną obecność i wszechstronną cyfrową.

MMiA: Druga strona medalu – goście targowi, czy zechcą przyjechać do Kolonii? Czy będzie frekwencja godna tej imprezy?

M. F.: Po interzum w 2019 r. i po całej niepewności od tamtej pory, która tylko stopniowo ustępuje, zdecydowanie spodziewam się ujrzeć spadek liczby odwiedzających. Teraz nie można poczynić poważnych przewidywań co do tego, ilu uczestników ostatecznie weźmie udział. Jednak jestem optymistą co do przyszłości. Pomimo bycia bardzo międzynarodowymi targi interzum zawsze miały bardzo duży udział odwiedzających z Europy.  Poza tym fakt, że obecnie trwają szczepienia, znacznie złagodzi sytuację w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

MMiA: W tym roku targi Ligna w Hanowerze odbędą się w terminie odległym od targów interzum. Nie będzie synenergii między tymi dwoma imprezami.

M. F.: Zorganizowanie specjalistycznych targów maszyn do obróbki drewna bezpośrednio po targach interzum było z pewnością korzystne dla gości zza oceanu. Zwłaszcza dla tych z Ameryki Północnej i Południowej. Oznaczało, to bowiem, że podczas jednej podróży mogli uczestniczyć w dwóch wiodących na świecie targach i oszczędzić koszty. Ale wielu naszych gości przyjeżdża głównie z powodu targów interzum. Dlatego nie spodziewamy się, że fakt, że Ligna została przełożona na wrzesień, będzie miał jakikolwiek wpływ na interzum.

MMiA: Co będzie w centrum uwagi interzumu 2021? Jakie trendy będzie można zaobserwować?

M. F.: Jako platforma biznesowa i sieciowa interzum 2021 skoncentruje się na najnowszych, globalnych osiągnięciach i przedstawi modelowe rozwiązania. Ten rodzaj dyskursu z udziałem różnych dyscyplin i podmiotów rynkowych może być naprawdę owocny tylko wtedy, gdy odbywa się na targach. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na mobilność, materiały, cyfrowość i zrównoważony rozwój, a także strategie rozwiązań dla ciągłego procesu urbanizacji, obszaru, w którym koncepcje takie jak wspólne przestrzenie lub mobilne biura/praca mobilna odgrywają coraz większą rolę.

Jako organizatorzy targów interzum sami zaplanowaliśmy kilka nowości na targach fizycznych. Na przykład odbędzie się centralna Trend Stage (scena trendów), gdzie światowej sławy eksperci wygłoszą prezentacje. Ponadto odbędą się dwa fora poświęcone trendom, zajmujące się z jednej strony globalnym problemem recyklingu materacy, a z drugiej inteligentnymi, ekologicznymi materiałami. Ponadto po raz drugi skupimy się na druku cyfrowym w naszym „Trend Case Digital Printing”. Nawiasem mówiąc, umożliwia on również wystawcom zaprezentowanie siebie i swojej oferty w bezpośrednim sąsiedztwie.

Jeśli chodzi o pytanie, jakie trendy będą prezentowane, to opowiem to na przykładzie druku cyfrowego. W obecnych czasach nowe perspektywy dla naszych domów i życia wydają się rozwijać w zawrotnym tempie. To naturalne, że nasze intensywne korzystanie z mediów cyfrowych, w połączeniu z nakładaniem się naszego życia zawodowego i prywatnego, prowadzi do nowej kultury wnętrz. Pełniąc rolę źródła świeżego impulsu i platformy dla innowacji, interzum ponownie zajmie się tematem druku cyfrowego w 2021 r. Po premierze w 2019 r., w ramach tegorocznych targów tej technologii będzie poświęcone znacznie więcej miejsca. Odbędzie się między innymi specjalna wystawa „Trend Case Digital Printing”

MMiA: Tegoroczny interzum będzie wykorzystywać nowoczesne technologie komunikacyjne, wprowadzając imprezę w świat wirtualny. Jak ma wyglądać połączenie targów tradycyjnych z wirtualnością?

M. F.: Jako nowoczesne targi tegoroczny interzum będzie imprezą hybrydową. Na hybrydowym interzum 2021 to, co dzieje się na terenie targów, będzie dostępne online dzięki interzum@home. Naszej nowej, uzupełniającej platformie internetowej dla biznesu i pracy w sieci – i dzięki temu będzie można je przesyłać strumieniowo na cały świat. Ponadto przekaz może zostać wzbogacony o dodatkowe oferty cyfrowe i będzie dostępny online po czasie trwania targów. Strategicznym celem interzum@home jest zwiększenie ogólnego zasięgu za pomocą tego nowego kanału cyfrowego. Komponenty tej platformy, które z pewnością można uznać za niezwykle zaawansowane technicznie, stanowią logiczne uzupełnienie fizycznej prezentacji w halach centrum wystawienniczego.

W ten sposób, poprzez szereg opcji, takich jak cyfrowe salony wystawowe, sceny, warsztaty i kawiarnie, interzum – wiodące w branży międzynarodowe targi – będą w stanie dotrzeć do globalnej publiczności, nie tylko do głównych bohaterów tego spotkania. Jednym z głównych celów nowej platformy jest nawiązywanie kontaktów i rozwijanie nowych grup odbiorców. Możliwość sprawdzania danych odwiedzających z poszczególnych firm pomaga wystawcom generować kierunki działań. Nasze narzędzie Discovery Graph zapewnia możliwość nawiązania kontaktów w najlepszym tego słowa znaczeniu poprzez wizualizację wszystkich uczestników i ich wzajemnych powiązań na podstawie zainteresowań, umożliwiając odwiedzającym i wystawcom nawiązywanie ze sobą kontaktów w bardzo ukierunkowany sposób. Można też korzystać z naszych czatów i połączeń wideo, aby prowadzić rozmowy jeden na jeden lub w grupach do 10 osób.

Ogólnie rzecz biorąc, w interzum@home główny nacisk kładzie się na wiedzę i treść, podczas gdy na fizycznej imprezie w Kolonii chodzi o doświadczenie i kontakty towarzyskie, ale oczywiście zawsze elastycznie skrzyżowane i połączone. Sieć jest łącznikiem między offline i online. To, co dzieje się w miejscu wystawienniczym, nadal tworzy podstawę i jest atrakcyjne jako tymczasowe miejsce spotkań dla całych branż. Rezultatem jest zrównoważona platforma społecznościowa, która koncentruje się na potrzebach branży dostawców i będzie kontynuowana po interzum 2021.

MMiA: Czy zmianom ulegnie układ targów w stosunku do poprzedniej edycji?

M. F.: Podczas nadchodzącej edycji interzum jeszcze bardziej zbliżymy do siebie trzy segmenty targów – Function & Components, Textile & Machinery oraz Materials & Nature. Optymalizacja lokacji w ten sposób, a dokładniej hal, sprawia, że ludzie mogą szybciej i łatwiej znaleźć stoiska i wystawców, których chcą odwiedzić –- taka myśl za tym stoi. W końcu mniejsze odległości oznaczają, że odwiedzający interzum mają więcej czasu na rozmowy z wystawcami i ocenę prezentacji. To oznacza większą satysfakcję i koncentrację – a ostatecznie lepszy biznes, więcej zamówień i więcej kontraktów.

MMiA: Co chciałby Pan powiedzieć naszym czytelnikom tytułem podsumowania rozmowy o targach w tym trudnym czasie?

M. F.: Pandemia koronawirusa postawiła naszą branżę przed wyzwaniami, których nigdy wcześniej nie widziano. Jaki wpływ będzie miał kryzys na rynki i modele biznesowe? Jak możemy zagwarantować bezpieczną i produktywną współpracę z naszymi partnerami? Jak możemy zapewnić naszym klientom możliwie najlepszą obsługę, niezależnie od okoliczności? To tylko kilka z pytań, które prawdopodobnie wszyscy teraz mają w głowach. Ale naszą wizją jest, aby interzum w maju 2021 r. był globalną platformą biznesu i inspiracji oraz umożliwiał wspólne tworzenie przyszłych przestrzeni życiowych. Dla nas oznacza to dostarczanie inspiracji i jasnej orientacji – abyśmy byli miejscem spotkań dla decydentów z branży, osób wpływowych oraz ogólnie entuzjastów. Ponieważ tylko w ten sposób możemy ustanowić trwałe więzi między ludźmi, markami i produktami, aby umożliwić przełomowe i udane środowisko życia. Kierując się tą misją, na targach interzum rozwijamy przestrzenie przyszłości – zarówno w centrum wystawienniczym, jak i online.

MMiA: Dziękujemy bardzo za wszystkie przekazane informacje.

M. F.: Dziękuję.

(jz)