Heimtextil 2014 Nowe trendy w tkaninach

Od 8 do 11 stycznia 2014 roku we Frankfurcie nad Menem odbędą się Międzynarodowe Targi Tekstyliów do Domu i Obiektów Użyteczności Publicznej – Heimtextil. Uczestnictwo w tym spotkaniu pozwala wystawcom, projektantom, producentom mebli oraz dekoratorom wnętrz zapoznać się z nadchodzącymi tendencjami dzięki oficjalnemu pokazowi trendów Heimtextil 2014/15.

Zestawienie trendów Heimtextil (powstałe dzięki współpracy 6 międzynarodowych instytucji), zaprezentowane przez londyńską agencję FranklinTill, daje z dużym wyprzedzeniem wgląd w to, co będzie modne w kolejnym sezonie. Już 26 sierpnia 2013 roku na terenach targowych we Frankfurcie współzałożycielka agencji przedstawiła gościom prognozy dotyczące nadchodzących nurtów w Heimtextil Trend Book, otwierając tym samym nowy sezon meblarski niemal na cztery miesiące przed rozpoczęciem międzynarodowych targów tekstyliów domowych i kontraktowych (8-11 stycznia 2014).

„FranklinTill i pozostali zaangażowani eksperci dostarczyli światowemu przemysłowi wspaniałego źródła informacji i inspiracji. Nowy Heimtextil Trend Book daje producentom tekstyliów, meblarzom i dekoratorom użyteczny przegląd rozwoju trendów we wzornictwie” – mówi Olaf Schmidt, wiceprezydent ds. tkanin i technologii tekstylnych Messe Frankfurt.

Odbywający się w styczniu Pokaz Trendów da pogłębiony wgląd w przewidywane trendy i tematy. Charakterystyczne dla nowego sezonu kolory, materiały i wzory pokazane będą na starannie zaprojektowanej wystawie w budynku Forum 0.

Przeciwstawne siły – postęp i odnowa
Prognozowane trendy dzielą się na dwie podstawowe kategorie nazwane: Progress! (Rozwijaj się!) oraz Revive! (Odżyj!), a te z kolei na dwie podkategorie: Generate Collision (Generowana Kolizja) i Engeneer Nature (Inżynieria Przyrody) oraz Exalt Purity (Pochwała Czystości) i Rejuvenate Craft (Odmłodzenie Rzemiosła). Każda z nich odnosi się do szczegółów związanych z badaniem zjawiska postępu i odnowy tekstyliów w wystroju wnętrz.

„Podsumowując, krajobraz wzornictwa przyszłości podzieli się na dwie przeciwstawne, innowacyjne siły. Pierwszą tendencją stanie się spojrzenie w przyszłość i rozwój technologiczny, będący sposobem na przetrwanie nowoczesnego, szybkiego trybu życia. Druga związana będzie z naszą potrzebą spojrzenia wstecz i odnowienia dawnych tradycji w poszukiwaniu autentyczności” – wyjaśnia Till.

Trend Book zawiera między innymi aktualne, awangardowe projekty z dziedziny wyposażenia wnętrz, architektury, mody, stylu życia, wzornictwa i sztuki, ale również nauki i technologii.

Heimtextil jako kluczowy barometr trendów
Heimtextil jako największe targi domowych i kontraktowych tekstyliów pełnią wyjątkową rolę. Są barometrem trendów, stanowiąc przy tym wskaźnik jakości wzornictwa i jego innowacyjnej funkcjonalności. Z tego powodu już w 1991 r. Messe Frankfurt zorganizowało Heimtextil Trend i od tamtej pory nieprzerwanie rozwija tę działalność.

Każdego roku powstaje Zestawienie Trendów tworzone przez specjalistów z całego świata, którzy analizują kluczowe kierunki rozwoju wzornictwa, dostarczając branży cennego narzędzia orientacji w trendach. Co roku za powstanie Trend Booku dokumentującego opracowane przewidywania odpowiada inny członek Komisji Trendów. W sezonie 2014/15 jest to agencja FranklinTill z Wielkiej Brytanii.

Przegląd czterech nowych tematów w Trend Booku 2014/15 Heimtextil:

Progress! Revive! Progress! – Generate Collision! (Generowana Kolizja)
Aby dostosować się do rosnącej potrzeby unikalności i zindywidualizowania produktów, projektanci coraz częściej eksperymentują z nowatorskimi materiałami i technologiami. Algorytmy komputerowe i podobne technologie pozwalają dostosować masową produkcję do indywidualnych potrzeb. Ryzę tkaniny można obecnie zadrukować cyfrowo bez potrzeby tworzenia powtarzalnego wzoru. Techniki drukowania umożliwiają nieograniczoną ekspresję artystyczną. Kolory mogą się przesuwać, przeciągać, wchłaniać lub rozpryskiwać. Projektanci eksperymentują z technikami druku, by wpływać na wygląd i fakturę finalnego produktu.

Progress! – Engeneer Nature (Inżynieria Przyrody)
Nowe techniki tekstylne splatają się z biologią, inspirowane nią technologie i faktury używane są do tworzenia nowatorskich tkanin. Kopiując naturalne procesy, projektanci wprowadzają technikę do natury, „hodując” swoje nowe materiały jak żywe organizmy. To nowatorskie zbliżenie biologii i produkcji materiałów wiąże się z nowym rodzajem odpowiedzialności, a projektanci muszą na nowo przemyśleć swój dotychczasowy sposób życia. Podczas gdy branża projektowa używa biologii jako nowego tworzywa, naukowcy wpływają na złożoność żywych organizmów, używając do tego techniki. Dlatego spodziewamy się powstania trendu badającego koncepcję tworzenia naturalnych prac przy użyciu sztucznych środków, inspirującego się współpracą nauki i designu.

Revive! – Exalt Purity (Pochwała Czystości)
W odpowiedzi na masową produkcję rośnie zainteresowanie obiektami, które mają osobowość, którym towarzyszy jakaś historia. Ten poszukujący głębszego sensu ruch wyróżnia naturalne materiały wraz z ich niedoskonałościami, celowo podkreślając ich pochodzenie. W efekcie powstaje prymitywna, lecz nowoczesna estetyka. Dzika, nieoczyszczona natura z jej niezafałszowanymi kolorami, fakturami i kształtami staje się źródłem nowych pomysłów. Projektanci skupiają się na tym, co skromne, czyste, pozbawione dekoracji. Materiały są surowe, produkcja oszczędna w środkach, a produkt trwały – to najważniejsze kryteria dla tego trendu. Kluczowymi pojęciami są animizm, esencjonalizm, minimalizm i redukcjonizm.

Revive! – Rejuvenate Craft (Odmłodzenie Rzemiosła)
Projektanci pracujący z materiałami przetwarzanymi, pochodzącymi z recyklingu, tworzą koncepcję improwizowanego stylu życia jako przeciwieństwa dla naszego zdominowanego przez technologię społeczeństwa. Uniformizację zastępuje kolażowy wygląd, który powoduje kuszące wizualnie napięcia i nieoczekiwane efekty. Używając języka tradycyjnych technik rzemieślniczych, takich jak haft, tkactwo i dziewiarstwo, projektanci opowiadają historię swojego życia. Odrodzenie rzemiosł powoduje wzrost znaczenia bogactwa faktur.

Tradycyjnie już Przedstawicielstwo Targów Frankfurt zaprasza do kontaktu ze swoim biurem w celu nabycia kart wstępu (w złotówkach) oraz zapoznania się z ofertą grupowego wyjazdu na targi autokarem lub samolotem.

(om)

.

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług