Formica® Laminate 100-Year Anniversary Collection

Formica Group, wynalazca laminatu, nowym spojrzeniem na kultowy laminat Formica obchodzi 100-lecie swojego istnienia. Prezentowana w tym roku w wielu krajach na świecie jubileuszowa kolekcja „Formica® Laminate 100-Year Anniversary Collection” składa się z 12 nowych wzorów, w których odbicie znajdują sama marka Formica® oraz historia firmy.

„Chociaż Grupa Formica wynalazła laminat, to jednak projektantom wzorów należy się uznanie za zrozumienie całego potencjału tego stylowego i pożądanego materiału powierzchniowego” – powiedziała Renee Hytry Derrington, wiceprezes ds. wzornictwa w Fletcher Building’s Laminates & Panels Division, do którego należy Formica Group. „Anniversary Collection to tylko jeden z przykładów naszego zaangażowania we wspólne, wraz ze środowiskiem projektantów, poszukiwania, by określić przyszłość Formica Group na następne 100 lat”.

Współpraca z Pentagramem, uznaną na świecie firmą projektową
Pentagram, największa na świecie niezależna firma zajmująca się doradztwem projektowym, stworzyła całą kolekcję wyłącznie dla Formica Group. Partner Pentagramu, Abbott Miller, zaprojektował wzory rocznicowe, wprowadzając do oferty nowe idee.

„Tworzenie Anniversary Collection na 100-lecie tej kultowej marki było inspirujące” – zwierzył się Miller. „Laminat Formica® jest niezwykły ze względu na jego kameleonowy charakter – ledwo wyczuwalną obecność i zdolność adaptacyjną do różnych środowisk. Właśnie ze względu na swoją zdolność adaptacyjną udaje mu się ucieleśnić przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. To materiał szczególny w dotyku, ciepły i przytulny, stworzony przez człowieka, ale jednak taki, który w naszym życiu uzyskał przymioty materiału naturalnego”.

Ujęcie Formica® Anniversary Collection przez Millera podkreśla nieograniczony potencjał wzorniczy laminatu. „Duszą i sercem laminatów Formica jest zadrukowany arkusz. Wzór i kolor są nierozłączne z kulturą firmy, więc naturalnym obszarem dla mnie było poszukiwanie przejrzystości atramentu i współgranie wzoru z kolorem”.

Twórca zaproponował dwanaście nowych wzorów w czterech kolekcjach: Ellipse™, Endless™, Dotscreen™ i Halftone™.

Ellipse™ i Endless™ bawią się tematem rocznicowym „Formica Forever”, wykorzystując innowacyjne techniki drukarskie, które pozwalają niezależnym warstwom wzorów na przypadkową interakcję podczas procesu drukowania. Metoda ta tworzy prawie nieskończone wzory, w których płynność zachodzących na siebie elementów zapewnia spójność kompozycji. W odróżnieniu od innych wzorów powtarzających się co ok. 50 cali (1,25 metra) wzór Ellipse™ i Endless™ powtarza się tylko mniej więcej co 500 do 700 arkuszy – odpowiednik około 1700 metrów.

Ellipse™ stosuje „ukryty owal” zawarty w kultowym znaku firmowym Formica® dla stworzenia serii ułożonych warstwowo splotów, które falami rozchodzą się po powierzchni:
• F6613 White Ellipse – tonalny niekolorowy,
• F6614 Gray Ellipse – klasyczny szary,
• F1913 Red Ellipse – ostry czerwony (kolor z logo Formica Group oznaczony liczbą 1913 – rok założenia firmy użyty jako kod produktu).

Endless™ tworzy cyfrowe ziarno z kresek, które naprzemiennie pojawiają się i znikają na kolorowym tle. W wyniku tego otrzymujemy ciągły, stonowany, architektoniczny wzór, który wzbudza zainteresowanie wizualne z bliska, a z dalszej odległości sprawia wrażenie faktury geometrycznej:
• F6610 Endless Graytone – szarość na szarości,
• F6611 Endless Smoke – hebanowy przypominający węgiel i mikę,
• F6612 Endless Indigo – atramentowy ciemnoniebieski.

Dotscreen™ i Halftone™ świętują historię pełnych życia kolorów i technologii drukarskiej stosowanych w Formica Group. Zarówno Dotscreen™, jak i Halftone™ prezentują wzory jednobarwne o jasnych i nasyconych wybarwieniach, które dzięki nałożeniu szczegółowego wzoru wyglądają na bardzo skomplikowane. Motywy drobnych kropek budzą duże zainteresowanie dzięki zastosowaniu wyjatkowych, optymistycznych odcieni.
Dotscreen™ to jaskrawe kolory z wzorami w mikroskopijne kropki ułożone w długie wstęgi:
• F6615 Aqua Dotscreen – charakterystyczny błękit nieba,
• F6616 Mint Dotscreen – zieleń roślinna,
• F6617 Tangelo Dotscreen – delikatny pomarańczowy.

Halftone™ charakteryzują stonowane kolory w kropki różnej wielkości, w półtonach przypominających drukarskie ekrany rastrowe:
• F6618 Blueberry Halftone – stonowany niebieski,
• F6619 Citrus Halftone – żywy żółty cytrynowy,
• F6620 Tangelo Halftone – delikatny pomarańczowy.

Każdy wzór z Anniversary Collection zawiera subtelnie stonowany znak wodny firmy Formica wkomponowany we wzór na każdym arkuszu. „Wzory i kolory w Anniversary Collection potwierdzają historię marki – a szczególnie takich projektantów jak Brooks Stevens czy Raymond Loewy – jednak bez zbytniego popadania w nostalgię” – powiedział Miller. „Podczas gdy kolekcja podejmuje temat dziedzictwa marki Formica, to wizualnie wychodzi ona na rynek z unikalnymi wzorami. Zadowalające jest również to, że wytyczamy nowe granice techniczne w dziedzinie druku”.

Oprócz opracowania Anniversary Collection Pentagram, Miller i partnerzy Michael Bierut i Daniel Weil współpracowali nad prezentacją kampanii rocznicowej Formica Group, a także nad książką „Formica® Forever” i pomysłami na nowe prezentacje multimedialne.

(mf)

Pentagram jest największą na świecie niezależną firmą zajmującą się doradztwem projektowym mającą biura w Londynie, Nowym Jorku, San Francisco, Berlinie i Austin. Abbott Miller, partner nowojorskiego oddziału firmy Pentagram od 1999 roku, projektował nagrodzone prace, wystawy, grafiki środowiskowe i projekty multimedialne. Otrzymał on liczne wyróżnienia za swoje projekty, a jego prace znajdują się w zbiorach Art Institute of Chicago, San Francisco Museum of Modern Art i Cooper-Hewitt Design Museum. Jest autorem kilku książek i licznych esejów na temat projektowania.

Grupa Formica jest światowym liderem w dziedzinie projektowania, wzornictwa, produkcji i dystrybucji materiałów powierzchniowych. Będąc częścią Fletcher Building’s Laminates & Panels Division, Formica Group jest firmą światową, w skład której wchodzą między innymi: Formica Canada, Inc., Formica Corporation, Formica de Mexico S.A. de C.V., Formica IKI Oy, Formica Limited, Formica S.A., Formica S.A.S., Formica Taiwan Corporation, Formica (Thailand) Co., Ltd., and Formica (Asia) Ltd., Homapal GmbH.

.

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług