Site icon 4woodi

Zelu

solidny partner!


Zelu to marka, za którą stoi ponad sto lat doświadczenia w dziedzinie klejenia. Doświadczenia zarówno w technologiach już znanych, jak kleje rozpuszczalnikowe, jak i nowych – w klejach wodnych i hotmeltach. Dysponowanie sprawdzonymi rozwiązaniami w klejeniu nowymi technologiami pozwala pomagać nam klientom w Polsce w przejściu w sposób ewolucyjny, spokojny z technologii obecnie stosowanych, na rozwiązania, do których powoli będą zmuszały przepisy.

Odbiorcy, szukając partnera, który dostarczy wysokiej jakości klej rozpuszczalnikowy, oczekują jednocześnie wsparcia merytorycznego dotyczącego nowych technologii. Nie podnosimy w nieskończoność ilości ciał stałych w klejach rozpuszczalnikowych – to ślepy zaułek, nie namawiamy wyłącznie i natychmiast do nowych technologii. Rozwiązujemy problemy klejenia na dziś i wspieramy w rozsądnym wyborze rozwiązań na przyszłość.

Kto stoi za beczką/kontenerem?
Parę lat temu zdecydowałem się na współpracę z Zelu właśnie ze względu na podobne podejście do biznesu i myślenie o kliencie. Dla odbiorców w branży meblarskiej istotne jest nie samo dostarczanie kleju, lecz przede wszystkim pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów związanych z klejeniem. Zmiany w przepisach, zmienne wymagania odbiorców ostatecznych, walka o jakość, częste zmiany materiałów do klejenia, to wszystko powoduje, że nie wystarcza już technologom i szefom produkcji kupowanie kleju „z katalogu”. Coraz częściej partnerem w rozmowie nie jest przedstawiciel handlowy, lecz specjalista techniczny, którego zadaniem jest określenie aktualnych potrzeb klienta, dopasowanie do posiadanego parku maszyn i wybór odpowiedniego rozwiązania.

Zelu w Polsce to zespół doradców technicznych i biuro obsługi klienta, w Niemczech – nowoczesny zakład produkcyjny, dział badań i rozwoju, logistyka. Kiedy rozpoczynaliśmy działalność w Polsce, rynek wydawał się zamknięty i poukładany – kilku dużych dostawców, z rozbudowanymi działami sprzedaży i marketingu, z drugiej strony dostawcy bardzo taniego kleju. Okazuje się, że płaska struktura umożliwiająca obniżenie kosztów i wysokiej jakości produkt to polityka, która idealnie wstrzeliła się w potrzeby rynku.

Koledzy z Zelu rozumieją konieczność takiego podejścia do klienta. Podporządkowana temu jest cała struktura i polityka przedsiębiorstwa. W centrali ponad 60% załogi stanowi dział badań i rozwoju – chemicy, technolodzy, którzy pracują zarówno nad rozwijaniem dotychczasowych technologii, jak i przede wszystkim rozwiązują bieżące potrzeby odbiorców. Nasi chemicy pracują w laboratoriach i równie często są w zakładach na produkcji, sprawdzając w praktyce zastosowanie klejów. Tak więc klienci zajmują się produkcją i sprzedażą mebli, nam zostawiają wybór najlepszego rozwiązania.

Czy dobry klej może być tani?
Sam klej nie, jednak dobrze dobrane rozwiązanie najczęściej pozwala zaoszczędzić nawet 10% rocznych kosztów. Tutaj sprawdza się analogia do wizyty u lekarza rodzinnego. Dobrze zdiagnozowany klient, którego znamy od dłuższego czasu, znamy jego historię choroby, warunki, w jakich pracuje itd. może otrzymać lek wysokiej jakości. Dlatego zamiast odpowiadać na pytania, ile kosztuje klej, wiedząc, jak ważne są dla klientów koszty i jakość ich finalnego produktu, pojawiamy się w zakładach. Po tych wizytach okazuje się, że zaproponowane rozwiązanie daje
w końcowym efekcie wymierną korzyść dla odbiorcy!

Takie podejście do pracy owocuje. Większość osób w branży zna się, poczta pantoflowa działa i dlatego w ciągu ostatnich dwóch lat zapracowaliśmy na wizerunek solidnego partnera. Obsługujemy już pokaźną część rynku meblarskiego w Polsce. Nie mamy może ambicji, aby być największą firmą w Polsce. Mamy jednak ambicje, aby każdy, kto szuka sprawdzonych rozwiązań, wysokiej jakości, solidnej obsługi, mógł powiedzieć – Zelu to idealny partner dla naszej firmy!

Mariusz Kowalewski
dyrektor zarządzający Zelu Polska

.

Exit mobile version