Site icon 4woodi

Stelmet – z Polski do USA 

Grupa Stelmet planuje rozwinąć dystrybucję i sprzedaż swoich produktów w sieciach sklepów z wyposażeniem ogrodów w USA. Pierwsza partia już trafiła do Kalifornii.

Grupa Stelmet, lider produkcji i dystrybucji drewnianej architektury ogrodowej w Europie, nawiązała współpracę z lokalną firmą, która pełni rolę przedstawiciela i dystrybutora produktów Grupy w Stanach Zjednoczonych. Produkty Stelmetu za oceanem oferowane będą pod marką European Garden Living. Dostawa wzorów do Kalifornii została już zrealizowana. Trwają rozmowy z potencjalnymi odbiorcami.

– Wejście na rynek drewnianej architektury ogrodowej w Stanach Zjednoczonych to nasz kolejny krok prowadzący do zwiększenia sprzedaży Grupy. Zawarta umowa to efekt naszych wielomiesięcznych przygotowań. Lokalnemu partnerowi zleciliśmy m.in. badanie rynku mające na celu określenie, które z naszych produktów spotkają się z zainteresowaniem potencjalnych klientów, oraz zbudowanie sieci dystrybucji. To ogromny, zamożny rynek, wielkością porównywalny do całej Europy, na którym dotychczas nie oferowano produktów o takiej jakości i wzornictwie, jakich dostarcza Stelmet. Nasza stylistyka została dobrze przyjęta, szczególnym uznaniem cieszą się wyroby barwione – mówi Stanisław Bieńkowski, Prezes Zarządu Stelmet.

Gotowi na ekspansję

Produkty na rynek amerykański będą wytwarzane w zakładzie MrGarden w Grudziądzu, uruchomionym jesienią 2016 r. Pierwsza partia towaru trafiła do Kalifornii drogą morską przez Kanał Panamski, druga przez port Houston, a dalej koleją. Dostawy te były również testem dla transportu kontenerowego produktów Grupy przez ocean. Ładunek dotarł bez żadnych uszkodzeń.

– Mamy najnowocześniejszy zakład w Europie i widzimy wyraźną przewagę technologiczną Stelmetu nad lokalnymi producentami drewnianej architektury ogrodowej w Stanach. Lokalne firmy bazują głównie na drewnie sekwoi. Są to przeważnie małe zakłady realizujące niewielkie zlecenia. Analiza rynku produkcyjnego wykazała brak firm, które byłyby zdolne zaopatrywać sieci sklepów DIY („zrób to sam”) w skali porównywalnej do naszej aktywności w Europie. Zauważalni są dostawcy z innych krajów, jednak ich produkty zdecydowanie odbiegają jakością od naszych. Obecne działania są dla nas testem możliwości pozyskania odbiorców za oceanem i będziemy nad tym pracować w kolejnych miesiącach. Jeśli ten test przebiegnie pomyślnie, jesteśmy gotowi, by rozpocząć dostawy – dodaje Prezes Stanisław Bieńkowski.

Zaprezentowany przez Stelmet asortyment architektury ogrodowej w postaci donic, kwietników, płotów, pergoli, pawilonów spotkał się z dużym zainteresowaniem. Oferowane wyroby są wytwarzane z drewna sosnowego i świerkowego pochodzącego z polskich lasów. Produkty Stelmetu oferowane na rynek amerykański będą prezentowane również podczas sierpniowych targów branżowych organizowanych w Las Vegas.

Fot. Stelmet

.

Exit mobile version