Site icon 4woodi

Rekord sprzedaży na MEBLE POLSKA!

„Pierwszego dnia targów MEBLE POLSKA 2016 sprzedaliśmy dwa razy więcej mebli niż podczas całych targów IMM w Kolonii”, powiedział w rozmowie z dyrektorem największych kontraktacji meblowych w Europie Środkowo-Wschodniej Józefem Szyszką jeden z tegorocznych wystawców, który z oczywistych względów pragnie pozostać anonimowy. Ta wypowiedź idealnie opisuje to, co działo się w Poznaniu od 8 do 11 marca. Tysiące kupców meblowych z całego świata przyjechało tu, by podczas tej największej prezentacji oferty polskiej branży meblowej kontraktować meble z Polski. Efekty targów zaskoczyły nawet największych optymistów. Ze względu na tajemnice handlowe nie jest możliwe dokładne oszacowanie wartości podpisanych kontraktów, ale z deklaracji poszczególnych wystawców wynika, że w tym roku padł na targach absolutny rekord sprzedaży!

Niemcy słyną z samochodów, Francja z wina a Polska z mebli
Według wstępnych danych ekspozycję zwiedziło ponad 20.000 osób. W porównaniu w rokiem ubiegłym liczba zwiedzających była zatem podobna. Wystawcy podkreślali jednak zgodnie, że znacząco wzrosła liczba kluczowych klientów. Wśród targowych gości byli przedstawiciele niemal wszystkich najważniejszych grup zakupowych z Niemiec oraz szeroka reprezentacja przedstawicieli sieci salonów meblowych i dystrybutorów hurtowych z prawie 50 krajów. Poza Polakami i Niemcami najliczniej reprezentowani byli kupcy meblowi z Wielkiej Brytanii, Ukrainy, Czech Francji, Litwy, Rosji i Belgii. W tym roku pojawiły się także hurtowi odbiorcy mebli ze Stanów Zjednoczonych czy Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Duże zainteresowanie zagranicznych zwiedzających targami w Poznaniu nie powinno dziwić. Polska jest przecież trzecim eksporterem mebli w Europie i czwartym na świecie. Jak podkreślił podczas targowej gali nagród Jan Szynaka, prezes obchodzącej w tym roku jubileusz 20-lecia Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli: „Niemcy słyną z samochodów, Francja z wina a Polska słynie z mebli”.

Meblowe okno na świat
W tym roku na targowych gości czeka wyjątkowo bogata oferta firm z 12 krajów: Polski, Białorusi, Chin, Czech, Holandii, Litwy, Łotwy, Niemiec, Rosji, Słowacji, Ukrainy i Włoch. Blisko 260 wystawców zaprezentuje swoje meblowe nowości na powierzchni ponad 40.000 mkw. Do udziału w targach zgłosili się niemal wszyscy wiodący polscy producenci mebli, w tym m.in.: Grupa IMS, Szynaka, Forte, Meble Wójcik, FM Bravo, VOX, Paged, KMK Klose, LUDWIK STYL, HOME CONCEPT, RAMETA, FAMEG, Gala Collezione, VERO, HILDING, M&K FOAM czy Klaster ELBLĄG. Największy wzrost liczby wystawców zanotowano w tym roku w segmencie mebli tapicerowanych. Bardzo bogata była także oferta producentów materacy. Wzrost liczby wystawców widoczny jest także w innych segmentach meblowej ekspozycji. Katalog wystawców dostępny jest na www.meble.mtp.pl

Design, szkolenia, debaty
Tak jak w roku ubiegłym targom Meble Polska 2016 towarzyszyły Targi Wnętrz Home Decor o podobnym, kontraktacyjnym profilu. Ciekawym źródłem inspiracji była arena DESIGN. Odbywające się w jej ramach liczne konferencje, warsztaty i prelekcje stanowiły doskonałą okazję do wymiany doświadczeń między specjalistami z branży oraz cenne źródło wiedzy o najnowszych trendach w projektowaniu. Gościem specjalnym była słynna francuska projektantka Inga Sempé, prywatnie córka Jean-Jacques”a Sempé – autora ilustracji do serii książek o Mikołajku. Jej wykład pt. “Making some objects” zgromadził kilkuset uczestników. W trakcie wydarzenia można było obejrzeć także wystawę prac projektantki. Tradycyjnie podczas targów odbył się także cykl szkoleń i konferencji organizowanych przez Ogólnopolska Izbę Gospodarczą Producentów Mebli.

Głosuj w konkursie „Złoty Medal – wybór konsumentów”
W tym roku Sąd Konkursowy pod przewodnictwem prof. dr hab. Ewy Ratajczak uhonorował tym prestiżowym wyróżnieniem 8 produktów: pięć w kategorii „meble skrzyniowe” i trzy w kategorii „meble tapicerowane”. Informacje o nagrodzonych produktach prezentowane były podczas targów w Strefach Mistrzów – specjalnych stoiskach zlokalizowanych w trzech punktach wśród ekspozycji targowej. Tam zwiedzający mogli oddawać głosy na nagrodzone produkty. Przez miesiąc po zakończeniu głosować można również na stronie internetowej Złotego Medalu. Produkt, który otrzyma największą liczbę głosów zwiedzających i internautów, zdobędzie prestiżowy tytuł „Złoty Medal – wybór konsumentów”.

Kolejna edycja targów Meble Polska odbędzie się od 14 do 17 marca 2017 r.

.

Exit mobile version