Site icon 4woodi

Książęca pieczęć potwierdzeniem zrównoważonego podejścia AkzoNobel do biznesu

Podczas szczytu klimatycznego COP26, który odbywa się w Glasgow, AkzoNobel otrzymał pieczęć Terra Carta. Jest ona częścią planu naprawczego dla natury, ludzi i planety. AkzoNobel jest jedynym producentem farb i powłok specjalistycznych, który został wyróżnionym tą nagrodą.

 

Terra Carta została wprowadzona na początku tego roku w ramach Sustainable Markets Initiative – inicjatywy Jego Królewskiej Wysokości Księcia Walii wspierającej zrównoważony rozwój. Pieczęć jest nową, ważną nagrodą przyznawana globalnym firmom, które prowadzą działania na rzecz tworzenia innowacyjnych i zrównoważonych rynków.

AkzoNobel jako jedyny producent farb i specjalistycznych powłok, otrzymał tę prestiżową nagrodę. Tym samym znalazł się w elitarnej grupie przedsiębiorstw docenionych za zajmowanie wiodącej pozycji w swojej branży oraz posiadanie wiarygodnego planu transformacji na osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r. lub wcześniej, opartego o uznane na świecie wskaźniki naukowe.

JKW Książę Walii tak skomentował przyznane wyróżnienia: „Pieczęć Terra Carta docenia te organizacje, które poważnie zobowiązały się do zapewnienia zrównoważonej przyszłości i stawiają w centrum uwagi przyrodę, ludzi i planetę. Wszyscy musimy dokonać zmian, jeśli mamy chronić planetę dla naszych dzieci i wnuków, i właśnie te firmy zobowiązały się, że będą wdrażać określone plany.”

Thierry Vanlancker CEO AkzoNobel w momencie otrzymania nagrody powiedział: „Otrzymane wyróżnienie, czyli pieczęć Terra Carta, to powód do wielkiej dumy dla wszystkich w naszej firmie. To docenienie naszej pracy, którą wykonujemy w AkzoNobel, a także tych działań, które już zrealizowaliśmy. Potwierdza również istotną rolę, jaką mogą odgrywać farby i powłoki, gdy połączymy cenną i niezastąpioną moc natury z transformacyjną mocą farby, która leży u podstaw tego, co robimy dla ludzi i środowiska.” Vanlancker kontynuuje: „Istnieje oczywisty związek między celami karty Terra Carta – który stawia naturę, ludzi i planetę w centrum tworzenia globalnej wartości – oraz naszej strategii People. Planet. Paint. w podejściu do zrównoważonego biznesu i innowacyjnej współpracy. Tym bardziej więc czujemy się docenieni i zaszczyceni z otrzymania tego wyróżnienia, które motywuje nas jako lidera w branży do dalszego działania w pionierskim tworzeniu bardziej zrównoważonej przyszłości.”

Ekologiczne cele 

Cele AkzoNobel w zakresie zrównoważonego rozwoju to obniżenie emisji dwutlenku węgla o 50% do 2030 r., przejście w 100% na odnawialną energię elektryczną i zero odpadów nienadających się do ponownego wykorzystania, również do 2030 r. Ponadto AkzoNobel niedawno stała się pierwszą firmą z branży farb i specjalistycznych powłok, której cele zrównoważonego rozwoju oparte na naukowych wskaźnikach zostały oficjalnie zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi).

Exit mobile version