Site icon 4woodi

Jubileuszowy rok firmy Schattdecor

Grupa Schattdecor obchodziła w roku 2015 jubileusz 30-lecia, co sprzyja podsumowaniom i wytyczaniu wizji na przyszłość.

Rekordowa produkcja powierzchni dekoracyjnych – 2 miliardy m2 w 13 zakładach produkcyjnych na całym świecie przy zatrudnieniu ponad 2 tysięcy osób i obrót wysokości 600 mln euro – to cyfry, które mówią same za siebie. Czytając takie dane, można by pomyśleć, że mowa jest o przedsiębiorstwie z bardzo dużym stażem. Tymczasem wystarczyło 30 lat. Walter Schatt, kładąc podwaliny pod Schattdecor w roku 1985, postawił sobie za cel „zbudowanie niewielkiej, działającej w sposób bardzo przejrzysty drukarni papierów dekoracyjnych”. Tak dynamiczny rozwój nie był więc w planach, ale jak tylko pojawiły się możliwości, to zostały one w dobry sposób wykorzystane. Kolejne lata przyniosły spektakularny rozkwit przedsiębiorstwa, który trwa nadal. Można się było o tym przekonać chociażby na targach interzum w Kolonii – najważniejszej dla branży półfabrykatów i akcesoriów meblowych imprezie targowej oraz na Sicam w Pordenone.

W Kolonii przedsiębiorstwo pokazało się z nową, odważną koncepcją stanowiska i ciekawą prezentacją trendów na 2015/16, która stanowiła odzwierciedlenie dążenia do indywidualizacji i autentyczności.

casual BLACK

Po bardzo długiej fazie bieli w umeblowaniu czerń stała się w końcu nową bielą, a „casual” jest nowym luksusem. Styl casual BLACK jest klasyczny, wygodny i spokojny.

Poprzez skoncentrowanie się na najwyższej jakości umeblowaniu powstaje oczywisty, nonszalancki „look” i właśnie to tworzy styl casual BLACK.

cultural SPIRIT

We współczesnym wieku globalizacji coraz bardziej zanikają typowe granice pomiędzy kulturami. Nie tylko dlatego, że jednoczy nas nowa technologia, lecz również wymiana kulturowa wspomaga dążenie do nowego stylu, który jest bardziej dostępny i bliższy naturze.

Trend cultural SPIRIT kładzie główny nacisk na wymianę dóbr kulturowych i daje uczucie indywidualności i osobowości.

freestyle CLARITY

Mentalność freestyle CLARITY opiera się na idei, że życie jest czystą kartą, która czeka na to, by być zapisaną. Ten trend pokazuje rosnące znaczenie prostoty i prawdziwości. Chodzi o zredukowanie do tego, co istotne – cegiełkę lepszej jakości życia.

Freestyle CLARITY wprowadza porządek i uwalnia przestrzeń dla indywidualnego, kreatywnego projektowania!

Nowe tendencje zostały pokazane za pomocą klasycznych wzorów, wzorów z kolekcji digital VISIONS by Schattdecor oraz kolekcji smartfoil EVO.

Najbardziej popularnymi dekorami z kolekcji Schattdecor na tegorocznych imprezach targowych były dęby, a wśród nich wyróżniał się Dąb Riviera. Warto też wspomnieć o sukcesie takich wzorów, jak: Buk Jasmund, Orzech Columbia (Top design award 2015), Kerala, a także o dużej popularności wzorów kamiennych, takich jak: Greystone, Paladina czy Torano.

Duże zainteresowanie gości targowych budziły również nowe, eksperymentalne i imponujące dekory digital VISIONS kolekcji Schattdecor. Pokazano całą masę nowości, poczynając od fotorealistycznych aż po graficzne struktury.

Smartfoil EVO by Schattdecor

Jednak najwięcej emocji wzbudzała w tym roku nowa kolekcja Smartfoil EVO by Schattdecor. Nową folię wyróżnia naturalność uzyskana poprzez efekty optyczne i haptyczne oraz poprzez udoskonalenie czysto mechanicznych właściwości produktu. Jako lider w produkcji folii Schattdecor zareagował w ten sposób na wymagania rynku w zakresie efektów synchronicznych oraz optyki mat-połysk. Smartfoil EVO wytwarzana jest w Schattdecor Tarnowo Podgórne na maszynie PMD42. Produkt ten jest wynikiem bardzo intensywnej pracy specjalistów z Polski i Niemiec.

Smarfoil EVO to idealne rozwiązanie dla przemysłu meblarskiego oraz wyposażenia wnętrz – folia jest uniwersalna w zastosowaniu, wpisuje się w bardzo aktualny trend interpretowania natury i do złudzenia przypomina fornir naturalny.

Nowy produkt można było zobaczyć nie tylko podczas targów, ale również podczas imprezy dla klientów EVOLUTION Day w październiku br. Zaprezentowana w Concordia Design w Poznaniu kolekcja 11 wzorów oraz ciekawe prezentacje produktowe, podobnie jak cały event, oddziaływały na wszystkie zmysły odbiorców.

Warto też wspomnieć o debiucie Schattdecor na festiwalu designu w Łodzi. Producent zaprezentował tam efekty współpracy z poznańską School of Form w postaci kilkudniowych warsztatów projektowania wielowymiarowej konstrukcji na bazie Smartfoil EVO. Jedną z wytycznych do stworzenia formy wystawienniczej było użycie systemu tensegrity.

Powstałe na bazie tego systemu trójwymiarowe formy odznaczają się wizualną lekkością i zaskakują swoją elastycznością. Instalacja, stworzona przez studentów, a zrealizowana przez firmę Schattdecor, zaprezentowała możliwości i właściwości – efekty optyczne i haptyczne nowego produktu.

W obszarze marketingu Schattdecor zaoferował swoim klientom w mijającym roku nową stronę internetową z nowym filmem wizerunkowym oraz konfigurator produktu 360 Grad Lab – jest to narzędzie umożliwiające klientom wirtualne zapoznanie się z praktycznymi zastosowaniami wszystkich dostępnych dekorów. Mogą oni wyposażyć wnętrza nowoczesnego mieszkania w aktualne dekory i oglądać je w różnych aranżacjach.

Plany na rok 2016

Schattdecor pracuje nad kilkoma zupełnie nowymi produktami. Dadzą one klientom firmy nowe, bardzo ciekawe możliwości. Na początku roku producent zaprezentuje też swoje wzornicze hity w postaci zestawu Decor Selection 2016. Poprzez inwestycje w nowe linie lakiernicze, w tym uruchomienie przez Schattdecor nowej linii lakierniczej PML 8 w Głuchołazach, o prawie połowę zwiększy się łączna dostępna wydajność produkcyjna folii finish w Polsce.

Wszystko to sprawia, że w przyszłość firma patrzy bardzo optymistycznie!

.
Exit mobile version