Site icon 4woodi

Brzoza POLSKA!

„Brzoza POLSKA!” to unikalna na skalę światową koncepcja. Połączyła ona w spójną całość pracę projektantów ze Studio Rygalik oraz firm Interprint i Grupy Pfleiderer Grajewo S.A. – twórców materiałów dla meblarstwa. Rok po wprowadzeniu na rynek „Brzoza POLSKA!’ stanowi istotną część oferty Pfleiderer i jest chętnie wykorzystywana zarówno przez cenionych producentów mebli, jak i przez młodych projektantów.

„Współpraca z Grupą Pfleiderer Grajewo S.A. i oferta firmy, opierająca się na wzorach zebranych z całego świata uświadomiła mi, że w Polsce również możemy odnaleźć coś, co choć ściśle lokalne, ma szansę na globalny sukces.” – mówi Tomek Rygalik. „Skoro możemy zachwycać się dekorami inspirowanymi drzewami odkrytymi gdzieś w ostępach brazylijskiej dżungli lub na stokach Himalajów, dlaczego nie poszukać takiej inspiracji w naszym otoczeniu, w pięknych polskich lasach? Dla nas takim unikalnym znaleziskiem, wartym zaprezentowania światu wydała się brzoza ojcowska.”

Unikalny gatunek
Brzoza ojcowska to występujący w południowej Polsce, niezwykle rzadki i ściśle chroniony gatunek drzewa. Liczbę jego egzemplarzy szacuje się na 250. Znikoma liczba osób może zobaczyć to drzewo w naturze, przekonać się jak wygląda jego drewno. Nie ma już szansy, by ktoś wykonał z brzozy ojcowskiej meble, nie dokonując jednocześnie drastycznej i nieodwracalnej szkody w środowisku naturalnym. Tomka Rygalika, projektanta współpracującego z Grupą Pfleiderer Grajewo S.A., unikalność brzozy ojcowskiej zainspirowała do stworzenia kolekcji 3 dekorów inspirowanych odpowiednio drewnem, liśćmi i korą. Projektanci ze Studio Rygalik stworzyli we współpracy z firmami Interprint i Grupą Pfleiderer Grajewo S.A. kolekcję 3 papierów dekoracyjnych. Następnie te papiery dekoracyjne zostały wykorzystane do produkcji płyt laminowanych przez Grupę Pfleiderer Grajewo S.A.

Debiut i kariera
Oficjalna premiera „Brzoza POLSKA!” miała miejsce podczas festiwalu Łódź Design 2012. Prezentacji projektu towarzyszyła akcja wsparcia Ojcowskiego Parku Narodowego – miejsca, gdzie zachowało się najwięcej egzemplarzy brzozy ojcowskiej. Środki finansowe przekazane przez Interprint i Pfleiderer Grajewo S.A. pomogły w stworzeniu ścieżki edukacyjnej na terenie parku oraz wykonania nasadzenia rekonstrukcyjnego brzozy ojcowskiej. „To wspaniała inicjatywa, która pozwoliła nam wesprzeć ochronę brzozy ojcowskiej i edukację na jej temat.” – powiedział Józef Partyka, zastępca dyrektora OPN.

Dekory „Brzoza POLSKA!” szybko zdobyły uznanie przedstawicieli branży meblarskiej. Jeden z najnowszych projektów z ich wykorzystaniem to kolekcje mebli 3D (proj. Piotr Kuchciński) firmy Meble Vox. Cennym dowodem uznania dla projektu „Brzozy POLSKA!” jest także branżowa nagroda „Diament Meblarstwa 2013” w kategorii „Materiały i półfabrykaty dla meblarstwa”.

.
Exit mobile version