Tradycja i nowoczesność

P.P.H.U. „AKCES” Lachowicz Eugeniusz to firma rodzinna prowadzona przez Barbarę Lachowicz oraz jej syna Krzysztofa Lachowicza. Przedsiębiorstwo od lat działa w obszarze zaopatrzenia producentów mebli i stolarzy w akcesoria meblowe, a ostatnio zajmuje się również produkcją.

MMiA: Firma AKCES ma długą historię i chyba należy do najstarszych hurtowni meblowych na Śląsku?
Krzysztof Lachowicz: Sama firma powstała w 1993 roku, natomiast moja mama, Barbara Lachowicz, zajmowała się akcesoriami wcześniej. Tak naprawdę zaczęło się to od nawiązania współpracy ze śp. Włodzimierzem Nowakowskim, założycielem firmy Nomet z Torunia. Jeśli chodzi o akcesoria meblowe, to faktycznie jesteśmy jedną z najstarszych i największych hurtowni na Śląsku. Działalność rozpoczęliśmy w Katowicach, skąd wywodzi się nasz adres internetowy www.akces.katowice.pl. W chwili obecnej nasza siedziba znajduje się w Siemianowicach Śląskich, na granicy z Katowicami.

MMiA: Jaką strategią działania kieruje się Państwa firma?
K. L.: Funkcjonowanie naszej hurtowni ukształtowała moja mama. Jej podejście do biznesu jest i było długofalowe. Nie ma dróg na skróty, trzeba ciężko zapracować na zaufanie klientów i stale rozwijać ofertę o nowości. Serwis i jakość obsługi są również naszymi priorytetami. Nasza załoga to doświadczony i wykwalifikowany personel gotowy sprostać oczekiwaniom nawet bardzo wymagających klientów. Oczywiście cały czas modernizujemy i powiększamy nasze powierzchnie magazynowe.
W naszych działaniach koncentrujemy się na kliencie, od niego pochodzą zamówienia i dlatego dążymy do pełnego zaspokojenia jego potrzeb. Staramy się dostarczać mu wszystkie pożądane produkty w jak najlepszej jakości i w jak najkrótszym czasie. Dynamicznie rozwijający się rynek meblarski wymusza ciągłe zmiany w asortymencie, dlatego dużą część naszych działań koncentrujemy na wprowadzaniu nowości.

MMiA: Poza sprzedażą akcesoriów rozwinęli Państwo także produkcję, jaki jest jej zakres?
K. L.: Produkujemy fronty aluminiowe i drzwi do systemów przesuwnych, a także półki podświetlane. Sami tniemy i obrabiamy szkło, które jest głównym obok aluminium materiałem naszej produkcji. Ciągle rozbudowujemy park maszynowy i poszerzamy naszą ofertę produktową i usługową. Obecnie przyjmujemy coraz więcej zamówień na wyroby ze szkła i w tym kierunku staramy się silnie rozwijać.

MMiA: Która część oferty hurtowni stanowi Państwa najmocniejszą stronę?
K. L.: Niewątpliwie produkty firmy Nomet, jest to na nasz główny dostawca, z którym współpracujemy od początku działalności. Wyroby toruńskiego producenta to atut w naszej ofercie – zawsze atrakcyjny dla naszych odbiorców. Wspieramy Nomet w jego działaniach, a on nas – nigdy tego nie ukrywaliśmy.

MMiA: A inne produkty?
K. L.: Jesteśmy dostawcą kompleksowym. Nasza oferta obejmuje między innymi: systemy zabudowy wnętrz, szuflady, prowadnice, zawiasy, nogi, kółka, podnośniki klap, oświetlenie itp. Stale powiększamy wachlarz o nowe wyroby znaczących producentów i importerów. Nawet jeśli nie posiadamy jakiegoś produktu na stanie, w ciągu 2-3 dni możemy mieć go fizycznie na magazynie. Mamy całą potrzebną wiedzę oraz know-how, jak zrealizować szybko dostawę i zaspokoić wymagania naszego klienta. Posiadamy także własny transport przystosowany do przewozu tego typu produktów.

MMiA: W jakim obszarze geograficznym Państwo działacie i czy planujecie rozwój na dalsze rejony?
K. L.: Nasze działania obejmują praktycznie całe południe Polski, a szczególnie mocną pozycję mamy tu na Śląsku. Od lat też dostarczamy towary do Słowacji i Czech. Jeśli chodzi o rozwój sprzedaży hurtowej na terenie kraju, staramy się go poszerzać. Współpraca z firmami kurierskimi pozwala dostarczyć towar w najdalsze zakątki kraju.

MMiA: W jakim kierunku zamierzacie szukać dróg rozwoju?
K. L.: Jednym z rozwiązań jest eksport, który w znacznym stopniu przyczynił się do rozwoju naszej firmy. Produkujemy półfabrykaty, czyli specjalnie przygotowane do montażu elementy mebli. W Europie wszyscy szukają obniżenia kosztów, a takie działania pozwalają to osiągnąć i daje nam to coraz więcej pracy.
Stawiamy na nowoczesność, dlatego kolejnym sposobem na dotarcie do nowej grupy klientów jest sprzedaż internetowa. Jest to wygodna forma zakupów dla klientów indywidualnych.

MMiA: Zmienili Pańtwo logo firmy, czym to było spowodowane?
K. L.: Zmienia się rynek, zmieniają się oczekiwania – nasze stare logo przestało pasować do nowej wizji działania firmy. Coraz prężniej wchodzimy w rynek e-commerce, mając świadomość, jakie korzyści z tego tytułu może mieć przedsiębiorstwo. Wprowadzamy wiele zmian w celu unowocześnienia firmy, ale również wizerunkowych i jedną z tych zmian jest właśnie nowoczesne i przyjazne logo. W chwili obecnej nasze działania skupiają się na sklepie internetowym oraz platformie on-line – akcesmajster.pl, która służy do składania zamówień na wyroby przez nas produkowane. Mamy nadzieję, że nowe logo przypadnie naszym klientom do gustu.

MMiA: Jakie możliwości daje nowe oprogramowanie akcesmajster.pl?
K. L.: Platforma została przystosowana do obsługi na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony czy tablety z dostępem do Internetu i przeglądarki. W kilku prostych krokach, podając wymiary i niezbędne parametry, możemy dokonać wyceny oferowanego asortymentu, np. frontów meblowych, szkła czy półek szklanych. Po wysłaniu zamówienia klient otrzymuje drogą mailową potwierdzenie jego złożenia, w którym zawarte są wszystkie szczegóły. Każdy użytkownik platformy ma możliwość sprawdzenia, na jakim etapie realizacji jest jego zamówienie, informacje takie są również wysyłane automatycznie przez system po ukończeniu każdego procesu produkcyjnego.
Wśród klientów cieszymy się pozytywną opinią na temat tego rozwiązania, wszyscy podkreślają, że bardzo przyśpiesza proces zamawiania. Nie muszą nigdzie jeździć, dzwonić, sprawdzać, czy doszedł faks – wszystkie informacje dostępne są na ekranie urządzenia. Rozbudowany system raportów pozwala nam szczegółowo analizować informacje na temat sprzedaży, jak również pokazuje kierunek dalszego rozwoju platformy.

MMiA: Wspomniał Pan jeszcze o sklepie internetowym, czy mógłby Pan rozwinąć temat?
K. L.: Tworząc sklep internetowy www.akcesmarket.pl, założyliśmy, że ma być nowoczesny oraz intuicyjny. Zgodnie z trendami został zoptymalizowany w taki sposób, by umożliwić dokonanie zakupu, również korzystając z urządzeń mobilnych, a cała obsługa, począwszy od znalezienia interesującego nas produktu, po finalizację, jest bardzo prosta i szybka. Trafność naszych wyborów potwierdza duża liczba kupujących oraz fakt, że kanał sprzedaży internetowej firmy AKCES rozwija się bardzo prężnie. Nie spoczywamy jednak na laurach i wciąż pracujemy nad jego rozwojem. Dzięki temu, że posiadamy zaplecze w postaci hurtowni stacjonarnej oraz magazynów, w sklepie internetowym możemy zaoferować klientom z całej Polski bardzo dobre ceny, a większość asortymentu jest dostępna od ręki.

MMiA: Dziękujemy za udzielone informacje.
K. L.: Dziękuję.

(jz)

.

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług