Stabilny wzrost Grupy IKEA umożliwi kolejne inwestycje w sprzedaż wielokanałową oraz zrównoważony rozwój

Wzrost i rentowność daje nam wolność wyboru własnej drogi, elastyczność i możliwość szybkiego działania. Pozwala na niezależność myślenia oraz długoterminowe inwestycje – powiedział Peter Agnefjäll, Prezes i CEO Grupy IKEA. Jesteśmy w dobrym miejscu, ale wciąż w drodze, z mocnym naciskiem na ciągły rozwój i efektywność naszych działań – dodaje Peter Agnefjäll.

Stały wzrost finansowy umożliwił Grupie IKEA dalszy rozwój, a jej pracownikom – odniesienie dodatkowych korzyści. W roku finansowym 2016 – 27 z 28 rynków zanotowało wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Najdynamiczniej rozwijają się Polska oraz Chiny, Kanada i Australia. Zysk netto zapewnił podstawę do przyszłych inwestycji. Powstało 12 nowych sklepów oraz 19 Punktów Odbioru Zamówień. Równocześnie Grupa IKEA rozwija także nowe formy sprzedaży, dzięki którym klienci sami zdecydują jak, gdzie i kiedy dokonają zakupów. Możliwość zakupu mebli przez internet w przyszłym roku zyskają też wszyscy mieszkańcy Polski, która dołączy do 14 krajów oferujących sprzedaż online.

Dla IKEA w Polsce ważnymi działaniami były także inwestycje w powstanie nowych sklepów, których otwarcie planowane jest w Lublinie i w Warszawie. Dodatkowo w połowie grudnia klienci Opola i okolic będą mogli skorzystać z możliwości oferowanych przez pierwszy Punkt Odbioru Zamówień w Centrum Handlowym Turawa.

Polska zajmuje szczególne miejsce na mapie globalnej działalności IKEA. W roku finansowym 2016 osiągnęliśmy najwyższy w historii przychód – w wysokości 3 miliardów złotych, co plasuje nas w czołówce najbardziej perspektywicznych rynków. Jednak to z czego jestem najbardziej dumna to fakt, że staliśmy się niezależni energetycznie – produkujemy tyle energii ze źródeł odnawialnych, ile zużywamy we wszystkich sklepach, fabrykach, biurach, centrach handlowych i dystrybucyjnych. Dla IKEA w Polsce to był bardzo dobry rok.– powiedziała Anna Pawlak-Kuliga, Prezes IKEA Retail w Polsce.

Udział w sukcesie Grupy IKEA mają pracownicy, którzy otrzymali wsparcie w wysokości 443 milionów euro, z czego 108 mln w ramach Programu Lojalnościowego Tack! i 335 mln w ramach tzw. One IKEA Bonus. Obie inicjatywy pozwalają zapewnić jeszcze bardziej stabilne warunki pracy oraz umożliwiają zadbanie o przyszłość pracowników. W roku finansowym Grupa IKEA zatrudniała 163 300 pracowników, w tym 3 810 w Polsce. Stanowiska managerskie w 48% zajmowane są przez kobiety.

IKEA chce mieć pozytywny wpływ na środowisko oraz być częścią rozwiązania w kwestii zmian klimatycznych. W roku finansowym 2016 wyprodukowała energię odnawialną w ilości odpowiadającej 71% jej całkowitego zużycia. A co istotne – firma ułatwiła klientom prowadzenie bardziej zrównoważonego życia w domu. IKEA w swoim asortymencie oświetlenia oferuje wyłącznie to wykonane w technologii LED (lub kompatybilne z żarówkami LED), a całość bawełny z której wytwarza swoje produkty pochodzi z bardziej zrównoważonych źródeł. Wartość sprzedaży asortymentu pozwalającego oszczędzać wodę, energię oraz segregować i minimalizować odpady wzrosła o 37%, w porównaniu do poprzedniego roku. IKEA chce inspirować i umożliwiać swoim klientom jak najwięcej takich rozwiązań.

Koniec ubiegłego roku dla Grupy IKEA wiąże się nie tylko z podsumowaniami, ale także wyznaczaniem ambitnych celów na przyszłość. Wśród nich są inwestycje na kolejnych rynkach, dalszy rozwój nowych form sprzedaży i osiągnięcie pełnej niezależności energetycznej we wszystkich krajach, w których obecna jest IKEA.

Podsumowanie Roczne Grupy IKEA oraz Raport Zrównoważonego Rozwoju można pobrać na stronie IKEA.pl/raporty

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Żródło/Fot.: IKEA

.

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług