Polacy o wystroju swoich mieszkań. Badanie TNS dla Black Red White

Wraz z nadejściem wiosny przychodzi ochota nie tylko na zmianę garderoby, ale jak się okazuje, również szafy. Według najnowszych badań przeprowadzonych pod koniec kwietnia br. przez TNS Polska na zlecenie Black Red White, niemal 40% Polaków chciałoby często lub bardzo często zmienić coś w swoim domu. Jak wyglądają pozostałe wyniki?

Aż 90% Polaków przywiązuje dużą wagę do wyglądu domowych wnętrz, co wydaje się bardzo pozytywną cechą, gdyż jako naród możemy zasłynąć nie tylko z pracowitości i pięknych kobiet, ale jak się okazuje również zamiłowania do estetyki. Dla 45% ankietowanych salon jest najważniejszym pomieszczeniem w domu i stanowi on odzwierciedlenie naszych osobowości, wręcz wizytówkę. To właśnie ten pokój Polacy najchętniej poddaliby metamorfozie – deklaruje tak 33% badanych.

Gotowi na zmiany

Według badań przygotowanych przez TNS Polska dla marki Black Red White, ponad połowa z nas w pierwszej kolejności chciałaby wymienić w swoich domach meble oraz kolory ścian. A co jest dla nas największą motywacją do wprowadzania częstych zmian oprócz zużycia obecnych mebli? Okazuje się, że podejmujemy takie decyzje pod wpływem nowych trendów oraz inspiracji zaczerpniętych z czasopism oraz mediów poświęconych tematyce wnętrzarskiej. W ciągu najbliższego półrocza niemal jedna czwarta z nas (23%) planuje odświeżenie jednego pomieszczenia w swoim domu. Co piąty Polak zamierza kupić dodatki i artykuły dekoracyjne, a co dziewiąty dokupi meble. Jest to dobrą nowiną dla branży meblarskiej oraz dekoratorów wnętrz i architektów. Widać bowiem, że Polacy są gotowi na zmiany własnych M i niebawem ruszy fala remontów.

Potrzeba piękna i prostoty

Aranżacja mieszkania jest dla większości Polaków sposobem na stworzenie własnego miejsca, natomiast co czwarty badany uważa to za element, który ułatwia codzienne życie. Również, co czwarty z respondentów traktuje wystrój domu jako sposób na wyrażenie swojej osobowości. „Polacy bardzo cenią wygląd wnętrz swoich mieszkań i domów, deklarują zamiłowanie do piękna i chcą mieć istotny wpływ na to, jak wygląda ich otoczenie.” – mówi Agnieszka Sikorska, Menedżer ds. Aranżacji Wnętrz, Black Red White. Wyniki badań TNS Polska pokazują, że Polacy cenią prosty wystrój wnętrz. Największe uznanie wśród respondentów zdobył styl nowoczesny i styl klasyczny. Styl nowoczesny wybierany jest częściej przez ludzi młodych i lepiej sytuowanych, natomiast stylistykę klasyczną preferują osoby starsze. Najchętniej wybieramy meble w odcieniu jasnego drewna. Prawie 20% badanych zaaranżowałoby salon meblami w kolorze brązowym. Jednak kolorystyka nie jest czynnikiem najważniejszym w procesie zakupowym.

Zmiany w życiu, zmiany w domu

Dla Polaków bardzo ważnym aspektem jest cena mebli, ale nie w oderwaniu od wzornictwa i wyglądu oraz względów praktycznych. Polacy szukają w salonach meblowych systemów, które rosną wraz z ich rodzinami. Zaczynają od jednej komody, a wraz ze zmianą sytuacji życiowej zmienia się aranżacja mieszkania. Warto zwrócić uwagę, że Polacy chcą także mieć wpływ na finalny wygląd mebli, które znajdą się w ich mieszkaniach. Aż 33% badanych deklaruje ochotę wprowadzania własnych zmian oraz pomysłów w istniejących już rozwiązaniach. Cóż, wiosna na dobre zagościła w naszym kraju, a jak wynika z badań, niebawem zagości też w naszych domach.

Black Red White to polska marka – wiodący producent i dystrybutor mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz na rynku rodzimym. Już od 25 lat firma proponuje swoim Klientom wystrój wnętrz dający radość i polepszający jakość życia. 

Magdalena Mirkowicz, autorka bloga wnętrzarskiego My Pink Plum!

Nie jest łatwym zadaniem piękne urządzenie swojego mieszkania. Najlepiej jest, kiedy kierujemy się własnym gustem, wspomagając się modnymi obecnie trendami, ale bywa, że to portfel dyktuje nam rozwiązania. Z przyczyn ekonomicznych, najczęściej wybieramy dwa style, nowoczesny i klasyczny. Nowoczesny styl wybierany jest przez ludzi młodych i majętnych. Jest on stosunkowo łatwy do namierzenia w sklepach i świetnie odcina się od tradycyjnych, rodzinnych wnętrz. Na klasyczny styl najczęściej decydują się ludzie starsi, przyzwyczajeni do już sprawdzonych rozwiązań. Style prowansalski i skandynawski, tak kochane przez kobiety, też często znajdują się w polskich domach. Polki kochają delikatne, ale charakterystyczne i piękne wzornictwo, formy i materiały.

Dorota Wróblewska, producentka imprez traktujących o modzie i designie, redaktor naczelna serwisu Sophisti.pl

Jak wynika z badań, niemal dwóch na pięciu mieszkańców naszego kraju często zmieniałoby coś w swoim domu, gdyby tylko mieli taką możliwość. Zaczęłam się więc zastanawiać, co ma na taką potrzebę największy wpływ. Pogoda? Lepsze samopoczucie? A może po prostu szeroko pojęta zmiana? Zmiana mieszkania, zmiana partnera, narodziny dziecka? I rzeczywiście, najchętniej zmieniamy lub wzbogacamy wystrój naszego M, gdy ewoluuje nasza sytuacja życiowa. Jakie pomieszczenie chcielibyśmy zmieniać najczęściej? Otóż jest to salon, który chętnie zmodyfikowałaby ponad 1/3 Polaków (33%). To prawda, to w salonie odpoczywamy, czytamy, oglądamy telewizję, prowadzimy rozmowy z domownikami, czy po prostu leniuchujemy. To w nim nabieramy energii twórczej, wpadamy na najciekawsze pomysły.

Źródło: GENESIS PR

.

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług