Nowe życie używanych wózków widłowych

Firma Wolfgang Schlüter GmbH z Hilter jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych dostawców wózków widłowych w północnych Niemczech. Od ponad 35 lat przedsiębiorstwo z powodzeniem sprzedaje wózki widłowe, również ciężkie, którymi można przemieszczać towary o wadze do 55 ton. Niedawno firma zainwestowała w nową, własną lakiernię, która umożliwia szybkie malowanie elementów wózków przy niskim zużyciu energii. Centrum lakiernicze zostało dostarczone przez firmę Höcker Polytechnik.

 

Dla firmy Wolfgang Schlüter GmbH oprócz handlu nowymi pojazdami, ważnym obszarem biznesowym stał się także zakup i sprzedaż używanych maszyn. Gdy wózki widłowe trafiają do siedziby przedsiębiorstwa, przed dalszą odsprzedażą są dokładnie sprawdzane pod kątem technicznym. Po wielu latach użytkowania samochody są też często poobijane, dlatego pracownicy firmy odświeżają również powłoki lakiernicze.

Renowacją i remontami używanych wózków widłowych firma zajmuje się od lat 80., a każdy kolejny rok oznaczał ogromny skok naprzód jeśli chodzi o ilość pojazdów. W końcu firma doszła do granicy, a niewielka lakiernia nie była już w stanie sprostać tak dużej ilości pracy. Nieefektywność stosowanych dotychczas technologii sprawiała też, że lakierowanie było mało energooszczędne, dlatego zdecydowano się na inwestycję w nową lakiernię, którą dostarczyła firma Höcker Polytechnik.

 

Większa produktywność przy niższych kosztach? Możliwe!

Szyta na miarę lakiernia zaprojektowana przez specjalistów z firmy Höcker Polytechnik zapewniła nie tylko obszerną przestrzeń na komfortową pracę nawet z największymi wózkami widłowymi. Nowoczesne technologie gwarantują też oszczędność energii oraz… ludzkiej pracy, co jest możliwe dzięki zintegrowanym systemom mycia i suszenia, które minimalizują czasy przestojów. Eksperci firmy Höcker Polytechnik zajmujący się technologiami lakierniczymi opracowali opłacalną koncepcję i dzięki temu doskonale sprostali wymaganiom klienta.

„Dla Schlütera stworzyliśmy elastyczny system malowania wielkoformatowego, w którym wózek widłowy o dużej nośności 55t może być lakierowany tak wygodnie, jak standardowy wózek widłowy. Kabina do mycia ułatwia przygotowywanie pojazdów i oczywiście podnosi jakość powierzchni. Obie kabiny zapewniają wystarczającą przestrzeń dla jednego wózka widłowego lub czterech standardowych wózków. Energooszczędne funkcje, takie jak odzyskiwanie ciepła, wentylatory sterowane częstotliwością, inteligentna technologia oświetleniowa i podzielna kabina lakiernicza minimalizują zużycie energii. Wspólnie z firmą Schlüter i architektami opracowaliśmy centrum lakiernicze z rezerwami mocy na kolejne lata” – mówi Uwe Kaczmarek, kierownik projektu w Höcker Polytechnik GmbH.

Nowa lakiernia to funkcjonalnie zoptymalizowany budynek, w którym znajduje się pomieszczenie do mycia i do przygotowywania farb, lakiernia, kilka pomieszczeń socjalnych i cały sprzęt techniczny. Technologie nawiewu i wywiewu oraz palnik gazowy zostały umieszczone w przestrzeni nad pracownią i zintegrowane z halą, dzięki czemu cała dostępna przestrzeń została wykorzystana w optymalny sposób.

 

Maksymalna moc, minimum energii

Sercem centrum lakierniczego jest wydajny i energooszczędny system nawiewny i wywiewny. Dwa wentylatory o mocy 7.5 kW zapewniają maksymalny łączny przepływ do 40000 m³/h. To wystarczająca moc dla skutecznego działania odciągu mgły lakierniczej, ale także dla wykorzystania pary wodnej w części myjącej.

Energia elektryczna i gaz są stosowane celowo i oszczędnie. Centrum oszczędzania energii odbywa się poprzez centralne sterowanie systemem SPS. Dzięki falownikowi, wentylatory pobierają tylko wymaganą ilość energii, niezbędną do ich właściwej pracy. Oświetlenie jest automatycznie dostosowywane do pracy w kabinie lakierniczej. Podczas operacji malowania dostępne jest maksymalne oświetlenie, po czym światła są wyłączane podczas drugiej fazy pracy. Panel dotykowy w systemie sterowania zapewnia dostęp do wizualizacji procesu oraz do parametrów całego systemu.

Palnik gazowy o mocy 300 kW zapewnia stałą temperaturę podczas malowania i suszenia. Płytowy wymiennik ciepła o przepływie krzyżowym odzyskuje ciepło, a tym samym zmniejsza zużycie energii nawet o 50%.

 

Perfekcyjna powierzchnia

Cała technologia zaprojektowana przez Höcker Polytechnik działa przede wszystkim w tle, tworząc bezpieczne, czyste środowisko pracy dla lakierni i zapewniając najlepsze wyniki malowania.

Obie kabiny mają duży obszar roboczy o wymiarach 12 x 7 m i 68 m wysokości. Znajduje się tu wystarczająco dużo miejsca dla czterech standardowych lub jednego dużego wózka widłowego. Nawet jeśli w pomieszczeniu znajduje się duża maszyna, malarz może nadal swobodnie się poruszać.

System kanałów ssących o powierzchni 20 m² zbiera parę wodną i wodę i kieruje ją do kabiny mycia pojazdów, a lekki separator cieczy oddziela od ścieków olej i benzynę.

Kabiny do malowania i suszenia są podzielne przez bramę oddzielającą i można nimi sterować osobno. Podczas gdy w jednej części znajduje się wózek będący w trakcie malowania, drugi może już być suszony w drugiej części. Wówczas w suszarni światło jest wyłączane, a temperatura w pomieszczeniu wzrasta. Energooszczędne, przeciwwybuchowe oświetlenie składa się z 12 lamp na ścianach oraz 12 lamp zainstalowanych pod kątem, o regulowanym natężeniu światła. Pełny strumień świetlny zapewnia optymalną kontrolę procesu malowania, a 1/3 mocy świetlnej jest idealna do prac maskujących.

„Ekstrakcja mgiełki lakierniczej działa doskonale, kabina do mycia ułatwia przygotowanie procesu lakierowania, a połączenie procesu malowania i suszenia zwiększa dzienną przepustowość. Również jakość powierzchni na nowo pomalowanej w używanych pojazdach jest niemal na tak wysokim poziomie, jak w nowych wózkach widłowych. Podczas oddawania centrum lakierniczego do użytku eksperci firmy Höcker Polytechnik zaoferowali nam wzorowe wsparcie i zoptymalizowali system, aby jak najlepiej odpowiadał naszym potrzebom. Jesteśmy zadowoleni, a rezultat malowania jest doskonały” – mówi Rafael Rudnick, odpowiedzialny za proces lakierowania w Schlüter GmbH

Nowe centrum lakiernicze pracuje w firmie Schlüter od stycznia 2014 roku. Działający tu dotychczas niewydolny system lakierowania, będący piętą achillesową przedsiębiorstwa, został zastąpiony nowoczesną, wydajną i energooszczędną lakiernią. Znacznie wzrosła wydajność pracy w lakierni, a jednocześnie spadły wydatki ponoszone na energię.

Fot. Höcker Polytechnik

 .

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług