Zdjecie

Konferencja firmy Lectra pod hasłem „Meble w świecie cyfrowym” odkrywa możliwości transformacji cyfrowej w meblarstwie

Lectra, światowy lider w sektorze zintegrowanych technologii dla przemysłu wykorzystującego tkaniny, skórę, tekstylia techniczne i materiały kompozytowe, zaprosiła 140 osób, w tym menedżerów firm meblarskich z 18 krajów, do swojego Międzynarodowego Centrum Zaawansowanych Technologii w Bordeaux-Cestas, aby zbadać wpływ cyfryzacji na zachowania klientów i zmiany w procesie produkcji mebli tapicerowanych.

Dwudniowe wydarzenie koncentrowało się na przyszłościowych ideach i technologiach cyfrowych dla producentów mebli, którzy mają do czynienia z gwałtownie rosnącym popytem na meble dostosowane do indywidualnych wymagań klienta. Rośnie presja na terminy dostaw oraz konieczność zapewnienia kupującym komfortu poprzez zakupy wielokanałowe. Są to trendy wynikające w dużej mierze z wyraźnie odmiennych zachowań i nawyków zakupowymi generacji millenialsów.

Celem Lectry przy organizacji konferencji było przekazanie uczestnikom spostrzeżeń dotyczących technologii przemysłu 4.0, m.in. technologii w chmurze, przemysłowego internetu rzeczy, analizy danych oraz innowacji w zakresie cięcia materiałów, które stanowić będą główne czynniki sukcesu producentów mebli tapicerowanych, chcących właściwie reagować na wyzwania środowiska produkcyjnego i korzystać z nadarzających się okazji biznesowych.

Uczestnicy seminarium dyskutowali o potencjale cyfryzacji na wielu płaszczyznach – od momentu zaangażowania klienta w proces zakupowy po produkcję mebli. Konsultant Philipp Riederle wyjawił zgromadzonym tajniki mentalności konsumenta millenialsowego, założyciel HxLab Pierre Villeneuve omówił modele biznesowe dostosowane do gospodarki cyfrowej, gdzie warunki dyktują konsumenci, a Vanina Delobelle, dyrektor wykonawcza Augmynt, pokazała jak zwiększyć komfort zakupów internetowych poprzez wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistość. Z kolei eksperci Lectry omawiali wpływ wirtualnych technologii na skracanie terminów dostaw i prawidłowe ocenianie rentowności projektów.

Firmy, które już rozpoczęły proces transformacji cyfrowej, podzieliły się z uczestnikami swoimi doświadczeniami i obserwacjami. „Jeśli firmy meblowe chcą osiągnąć sukces w coraz bardziej cyfrowym świecie, powinny przemyśleć sposób prowadzenia działalności, tj. swoje modele biznesowe, strategie i modele zarządzania. Transformacja cyfrowa umożliwia firmie KUKA przejście do ery cyfrowej i osiągnięcie w niej sukcesu, a Lectra pełni rolę ważnego partnera w naszej strategii transformacji” – wyjaśnił prezes KUKA Li Donglai.

„Konieczna będzie istotna zmiana łańcuchów dostaw. Przemysł meblarski musi dorównać technologicznie innym sektorom. Dobrym punktem odniesienia jest tu na przykład branża motoryzacyjna” – stwierdził Christian Tomadini, dyrektor ds. operacyjnych Moroso.

„Podróż do przyszłości całkowicie zdominowanej przez przemysł 4.0 będzie długa, lecz musimy rozpocząć ją już teraz. Celem Lectry jest wyposażenie naszych klientów w technologie, idee i wsparcie, którego potrzebują, aby sprawnie poruszać się w nowej erze przemysłu” – wyjaśniła Céline Choussy Bedouet, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w firmie Lectra.

Źródło: LECTRA

error: Content is protected !!