Firma DFM wykorzystuje szansę do dynamicznego rozwoju dzięki krojowni firmy Lectra do skór, przystosowanej do koncepcji Przemysłu 4.0
Polski producent mebli tapicerowanych wyposażył swój nowy zakład w rozwiązanie
w celu zwiększenia możliwości produkcyjnych i zmniejszenia zużycia skóry.
Wyzwanie
Firma DFM musiała zwiększyć zdolności produkcyjne, aby reagować na stały wzrost sprzedaży. Przedsiębiorstwo chciało usprawnić proces cięcia skóry, by zwiększyć wydajność produkcji i zoptymalizować zużycie surowca.
Odpowiedź firmy Lectra
Lectra zaproponowała wdrożenie procesu cięcia w trybie offline za pomocą automatycznego rozwiązania do cięcia skóry – Versalis®. Dzięki procesowi cięcia offline DFM może zmniejszyć ilość odpadów i usprawnić przepływ pracy.
Wyniki
W ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia nowej metody pracy firma DFM zmniejszyła zużycie skór o 5%. Rozdzielenie etapów skanowania, nestingu i cięcia pozwoliło DFM zmaksymalizować szybkość i wydajność pracy.
Inwestycja i stały rozwój
Powstała w 2001 roku firma DFM zajmuje się produkcją mebli – od zaprojektowania mebla po jego wykonanie – dla wymagających klientów z Europy, Ameryki Północnej i Bliskiego Wschodu. W 2015 roku przedsiębiorstwo rozszerzyło działalność i rozpoczęło tworzenie mebli na potrzeby własnych marek. Aby sprostać rosnącej liczbie zamówień, firma DFM realizowała dwutorową strategię ekspansji produkcji, poprzez inwestycje w nowy zakład wyposażony wyłącznie w najlepszą w swojej klasie technologię oraz optymalizację procesu produkcji. DFM, jako wieloletni klient firmy Lectra i zdecydowany zwolennik technologii Przemysł 4.0, w pierwszej kolejności zaangażował do tego projektu firmę Lectra.
Wybór najlepszego partnera na czas zmian
„Współpracujemy z firmą Lectra od 20 lat, więc oczywistym wyborem było dla nas zwrócenie się do naszego partnera z prośbą o wskazanie najlepszego rozwiązania, który usprawni i uelastyczni proces rozkroju skór, a tym samym zwiększy efektywność produkcji” – wyjaśnia Marek Nowogrodzki, wiceprezes firmy DFM. „Przed wdrożeniem rozwiązania Versalis® proces oznaczania skóry odbywał się z wykorzystaniem kolorowych tasiemek. Metoda ta była mało precyzyjna i wymagała dodatkowej czynności czyszczenia skóry po krojeniu. Nie było miejsca na optymalizację i możliwość efektywniejszego wykorzystania materiału” – wyjaśnia Tomasz Mazurowski, kierownik działu skór w firmie DFM. Zespoły Lectra i DFM wspólnie zadecydowały, że system do cięcia skór Versalis® z procesem offline pozwoli zwiększyć wydajność nestingu, nie wpływając przy tym negatywnie na produktywność. Rozdzielenie operacji skanowania i oznaczania, nestingu oraz krojenia, umożliwiło ich optymalizację w celu uzyskania najlepszych rezultatów pod względem przepływu i nakładu pracy oraz wydajności produkcji.
Podstawy sukcesu
„Dzięki procesowi pracy offline zwiększamy wydajność cięcia i produktywność, lepiej planujemy produkcję, osiągamy znaczne oszczędności materiałowe i oferujemy krótszy czas realizacji zamówień” – mówi Tomasz Mazurowski.
„Wiedzieliśmy, że połączenie zaawansowanej technologii, usług i doświadczenia zdobytego w krojowni pomoże nam zmienić sposób pracy i zapewni maksymalną długofalową wydajność”. Roman Dariusz Kołakowski właściciel i dyrektor generalny firmy DFM
„Obsługa rozwiązania Versalis® jest intuicyjna i wymaga minimalnej znajomości obsługi maszyny. Pomimo to Lectra zapewniła nam szereg szkoleń wdrożeniowych. Eksperci firmy Lectra dysponują wieloletnim doświadczeniem. Otrzymane porady wykorzystujemy w naszej codziennej pracy” – kontynuuje Tomasz Mazurowski. Wyniki, które przyniósł nowy proces, przeszły oczekiwania DFM. W ciągu kilku miesięcy od wdrożenia rozwiązania firma zmniejszyła zużycie skór o 5%. „Wiedzieliśmy, że połączenie zaawansowanej technologii, usług i doświadczenia zdobytego w krojowni pomoże nam zmienić sposób pracy i zapewni maksymalną długofalową wydajność” – mówi Roman Dariusz Kołakowski, właściciel i dyrektor generalny firmy DFM.
Informacje o firmie
DFM DFM specjalizuje się w produkcji i eksporcie mebli tapicerowanych do krajów Unii Europejskiej i Ameryki Północnej. Znakami rozpoznawczymi DFM są produkty wysokiej jakości i terminowa realizacja dostaw