DFM optymalizuje zużycie skóry zwiększając produkcję!

Firma DFM wykorzystuje szansę do dynamicznego rozwoju dzięki krojowni firmy Lectra do skór, przystosowanej do koncepcji Przemysłu 4.0

Polski producent mebli tapicerowanych wyposażył swój nowy zakład w rozwiązanie

w celu zwiększenia możliwości produkcyjnych i zmniejszenia zużycia skóry.

Wyzwanie

Firma DFM musiała zwiększyć zdolności produkcyjne, aby reagować na stały wzrost sprzedaży. Przedsiębiorstwo chciało usprawnić proces cięcia skóry, by zwiększyć wydajność produkcji i zoptymalizować zużycie surowca.

Odpowiedź firmy Lectra

Lectra zaproponowała wdrożenie procesu cięcia w trybie offline za pomocą automatycznego rozwiązania do cięcia skóry – Versalis®. Dzięki procesowi cięcia offline DFM może zmniejszyć ilość odpadów i  usprawnić przepływ pracy.

Wyniki

W  ciągu pierwszych kilku miesięcy od  wdrożenia nowej metody pracy firma DFM zmniejszyła zużycie skór o 5%. Rozdzielenie etapów skanowania, nestingu i  cięcia pozwoliło DFM zmaksymalizować szybkość i  wydajność pracy.

Inwestycja i stały rozwój

Powstała w 2001 roku firma DFM zajmuje się produkcją mebli – od zaprojektowania mebla po jego wykonanie – dla wymagających klientów z Europy, Ameryki Północnej i Bliskiego Wschodu. W 2015 roku przedsiębiorstwo rozszerzyło działalność i  rozpoczęło tworzenie mebli na potrzeby własnych marek. Aby sprostać rosnącej liczbie zamówień, firma DFM realizowała dwutorową strategię ekspansji produkcji, poprzez inwestycje w  nowy zakład wyposażony wyłącznie w  najlepszą w  swojej klasie technologię oraz optymalizację procesu produkcji. DFM, jako wieloletni klient firmy Lectra i zdecydowany zwolennik technologii Przemysł 4.0, w pierwszej kolejności zaangażował do tego projektu firmę Lectra.

Wybór najlepszego partnera na czas zmian

„Współpracujemy z firmą Lectra od 20 lat, więc oczywistym wyborem było dla nas zwrócenie się do naszego partnera z prośbą o  wskazanie najlepszego rozwiązania, który usprawni i uelastyczni proces rozkroju skór, a  tym samym zwiększy efektywność produkcji” – wyjaśnia Marek Nowogrodzki, wiceprezes firmy DFM. „Przed wdrożeniem rozwiązania Versalis® proces oznaczania skóry odbywał się z wykorzystaniem kolorowych tasiemek. Metoda ta była mało precyzyjna i wymagała dodatkowej czynności czyszczenia skóry po krojeniu. Nie było miejsca na optymalizację i możliwość efektywniejszego wykorzystania materiału” – wyjaśnia Tomasz Mazurowski, kierownik działu skór w firmie DFM. Zespoły Lectra i DFM wspólnie zadecydowały, że  system do cięcia skór Versalis® z procesem offline pozwoli zwiększyć wydajność nestingu, nie wpływając przy tym negatywnie na produktywność. Rozdzielenie operacji  skanowania i  oznaczania, nestingu oraz  krojenia, umożliwiło ich optymalizację w celu uzyskania najlepszych rezultatów pod względem przepływu i nakładu pracy oraz wydajności produkcji.

Podstawy sukcesu

„Dzięki procesowi pracy offline zwiększamy wydajność cięcia i  produktywność, lepiej planujemy produkcję, osiągamy znaczne oszczędności materiałowe i  oferujemy krótszy czas realizacji zamówień” – mówi Tomasz Mazurowski.

„Wiedzieliśmy, że połączenie zaawansowanej technologii, usług i doświadczenia zdobytego w krojowni pomoże nam zmienić sposób pracy i zapewni maksymalną długofalową wydajność”. Roman Dariusz Kołakowski właściciel i dyrektor generalny firmy DFM

„Obsługa rozwiązania Versalis® jest intuicyjna i  wymaga minimalnej znajomości obsługi maszyny. Pomimo to Lectra zapewniła nam szereg szkoleń wdrożeniowych. Eksperci firmy Lectra dysponują wieloletnim doświadczeniem. Otrzymane porady wykorzystujemy w  naszej codziennej pracy” – kontynuuje Tomasz Mazurowski. Wyniki, które przyniósł nowy proces, przeszły oczekiwania DFM. W  ciągu kilku miesięcy od wdrożenia rozwiązania firma zmniejszyła zużycie skór o 5%. „Wiedzieliśmy, że połączenie zaawansowanej technologii, usług i doświadczenia zdobytego w  krojowni pomoże nam zmienić sposób pracy i zapewni maksymalną długofalową wydajność” – mówi Roman Dariusz Kołakowski, właściciel i dyrektor generalny firmy DFM.

Informacje o firmie

DFM DFM specjalizuje się w produkcji i eksporcie mebli tapicerowanych do krajów Unii Europejskiej i Ameryki Północnej. Znakami rozpoznawczymi DFM są  produkty wysokiej jakości i  terminowa realizacja dostaw