Weinig Fot. 1

Cyfryzacji ciąg dalszy

Nowa jednostka biznesowa „Automation & Digital Business” firmy Weinig to kolejny krok w kierunku konsekwentnej cyfryzacji. W ramach kolejnego etapu lider rynku maszyn i urządzeń do obróbki drewna litego i materiałów drewnopochodnych stworzył struktury, które pozwolą mu stawić czoła wyzwaniom przyszłości z najwyższą skutecznością.

 

„Decyzja o utworzeniu jednostki biznesowej „Automation & Digital Business” ukierunkowuje nasze przedsiębiorstwo pod kątem strategicznym i organizacyjnym na przyszłość, w której większą wagę będą mieć projekty i cyfryzacja” – mówi prezes zarządu, Wolfgang Pöschl.

W związku z tym nowa jednostka wejdzie w skład spółki Weinig Concept GmbH & Co. KG, zajmującej się w grupie Weinig inżynierią. Na prezesa jednostki został powołany Jochen Ganz, który obecnie jest jeszcze dyrektorem działu serwisu. W spółce Concept będzie jednym z dwóch szefów, towarzysząc dr. Ottonowi Leible, który będzie w dalszym ciągu odpowiadać za dotychczasową działalność inżynieryjną.

Jochen Ganz już od jakiegoś czasu jest zaangażowany w cyfryzację w zakładzie Weinig w Tauberbischofsheim. Miał m.in. znaczny udział w opracowywaniu udanego pakietu aplikacji Weinig App Suite. Należy też do twórców aktualnej funkcjonalności aplikacji. Do czasu znalezienia jego następcy na stanowisku szefa działu serwisu Jochen Ganz będzie kontynuował swoją dotychczasową pracę, po czym zostanie szefem nowej jednostki biznesowej.

 

Internet rzeczy

Założenie nowej jednostki „Automation & Digital Business” jest już trzecią istotną inicjatywą grupy Weinig w obszarze Przemysłu 4.0 w ostatnim czasie. Po wprowadzeniu standardu W4.0 digital do własnego asortymentu produktów grupa w styczniu tego roku została współzałożycielem cyfrowego sojuszu MindSphere World. Członkowie tej organizacji wspólnie pracują pod przewodnictwem firmy Siemens AG nad opartym na chmurze systemem operacyjnym MindSphere do obsługi Internetu rzeczy. Dostęp do jednolitej platformy pomoże grupie Weinig w dalszym rozwoju standardu W4.0 digital i jego optymalizacji z korzyścią dla klientów.

„Korzyści dla klienta pozostaną kluczową cechą wyróżniającą grupę Weinig na rynku również w dobie cyfryzacji” – podsumowuje dyrektor działu sprzedaży i marketingu Gregor Baumbusch

 

Fot. Weinig

error: Content is protected !!