Blushing Bar z czerwonego dębu

Intensywnie różowy bar w formie okręgu, zaprojektowany przez architektów z pracowni Chan + Eayrs i wykonany z czerwonego dębu przez Sebastiana Coxa, zajął zaszczytne miejsce na wystawie Wallpaper* Handmade X: With Love. „Blushing Bar” został wykonany z amerykańskiego czerwonego dębu dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem Handlowym Amerykańskiego Przemysłu Drewna Liściastego (AHEC). Okrągły bar został zaprezentowany na mediolańskiej wystawie Salone dei Tessuti w kwietniu 2019 roku.

Ten wyjątkowy mebel powstał w odpowiedzi na określone przez redakcję magazynu „Wallpaper*” wytyczne dla tegorocznej edycji, aby uhonorować dziesięciolecie mediolańskiej wystawy. „Blushing Bar”, czyli „Zarumieniony bar”, został wykonany z 10 modułów przeznaczonych do przygotowywania koktajli (woda, alkohol, owoce, zioła, uchwyty, lód, dodatki, szklanki, napoje gazowane, zlew), z których każdy jest indywidualnie wykonanym elementem giętym.

„X zinterpretowaliśmy zarówno jako rzymską dziesiątkę, odnoszącą się do rocznicy Wallpaper* Handmade, ale także jako „całusa”, którym można podpisać list miłosny, stąd nazwa i kolor baru. Miłość sprawia, że się rumienimy, bo mocno bijące serce szybciej pompuje krew w naszym ciele” – powiedział Merlin Eayrs, jeden z architektów projektujących mebel. „Czerwony dąb ma różowy, nieco cielisty odcień i porowatą strukturę z tak otwartymi kapilarami, że można przez nie dmuchnąć. Sebastian Cox nasycił te żyłki w drewnie intensywnie różowym barwnikiem, które przypominają zarumienioną skórę zakochanego człowieka” – dodał Merlin Eayrs.

„Bar jest miejscem spotkań, nawiązywania relacji. Jak wszystkie projekty, których się podejmujemy, ma bardzo osobisty przekaz” – dodała Zoe Chan, druga połowa zespołu architektów.

W procesie barwienia drewna Sebastian Cox i jego zespół maszynowo wywiercili na końcach elementów baru z czerwonego dębu serie jednakowej wielkości otworów, a następnie elementy drewniane umieszczone zostały w specjalnie zaprojektowanym uchwycie do farbowania, w którym otwory wypełniono czerwonym tuszem do kaligrafii.

„Dzięki wlaniu atramentu do otworów identycznej wielkości uzyskaliśmy równomierne rozprowadzenie barwnika w drewnie. Używając tuszu do kaligrafii, uzyskaliśmy bardzo intensywny kolor” – powiedział Sebastian Cox.

Na końcach dębowych elementów zamocowane zostały zaciski z gumowymi rurkami doprowadzającymi tusz. Przewody były powoli otwierane, pompując barwnik do otworów pod ciśnieniem ośmiu barów, co pozwoliło wtłoczyć go w porowatą strukturę czerwonego dębu dosłownie w ciągu kilku sekund. Sprężone powietrze wtłaczało tusz do porów drewna nazywanego ksylemem (tkanka naczyniowa roślin przewodząca wodę i rozpuszczone składniki odżywcze od korzeni w górę, tworząca zdrewniałą część pnia lub łodygi). Oglądając tak obrobione elementy z czerwonego dębu, widać, jak swoim jaskrawoczerwonym kolorem tusz wyraźnie podkreśla usłojenie drewna. Ten uwidoczniony rysunek słojów został wykorzystany w procesie projektowania i wykonania baru do jego efektownego wykończenia.

„Rozważając właściwości drewna, zazwyczaj odnosimy się do wytrzymałości, twardości i ciężaru, ale gdy skupimy się na jego strukturze komórkowej, możemy zobaczyć zupełnie nowe cechy. Czerwony dąb ma unikalne, ułożone pierścieniowo pory – w projekcie mieliśmy okazję odkrywania struktury komórkowej drewna i jej potencjału w tworzeniu nowych możliwości estetycznych” – powiedział Sebastian Cox. „W studiu zazwyczaj pracujemy z drewnem w jego naturalnych odcieniach, jednak wykorzystanie tak żywego koloru, który dodatkowo posłużył do podkreślenia struktury drewna, było niesamowicie wyzwalającym doświadczeniem. Liczymy, że w ten sposób zachęcimy innych do nowego spojrzenia na ten powszechnie znany materiał” – dodał Cox.

„Mocno wierzymy też, że powinniśmy wykorzystywać produkty, w które obfituje natura, a czerwony dąb, choć jest jednym z najczęściej występujących gatunków w lasach amerykańskich, z niejasnych przyczyn nie cieszy się popularnością w Europie. Dlatego tak bardzo zaangażowaliśmy się w stworzenie projektu, który skłoni innych do zwrócenia uwagi na ten niedoceniany, a przy tym niewiarygodnie użyteczny gatunek drewna, jakim jest czerwony dąb” – powiedział Sebastian Cox.

David Venables, dyrektor AHEC na Europę, organizacji, która regularnie wspierała rozmaite projekty Wallpaper* Handmade w ciągu ostatnich 10 lat, wskazał, że początkowo nieufnie podchodził do pomysłu, aby „do czerwonego dębu dodać jeszcze więcej czerwieni”, jednak urzekła go kreatywność i piękno ostatecznego efektu.

„Zważywszy, że jednym z powszechnie wskazywanych, choć irracjonalnych powodów niezbyt częstego wykorzystywania czerwonego dębu, jest jego kolor (ponieważ ma cieplejszy odcień niż drewno białego dębu z terenu USA i Europy), czerwony atrament użyty w projekcie można by postrzegać jako prowokację. Ale taka właśnie jest podstawowa rola naszych projektów kreatywnych – podważać konwencjonalne myślenie, prowokować do dyskusji, a przede wszystkim inspirować. Osiągnięcie tak poruszającego i niezwykłego efektu estetycznego dzięki wykorzystaniu wyjątkowej struktury komórkowej czerwonego dębu okazało się być świetnym posunięciem i pozwoliło zademonstrować, jak rozumienie materiału może wpływać na proces projektowy” – powiedział David Venables.

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług