Bezpieczny, szybki i efektywny transport ładunków

Rozmowa z Grzegorzem Chruszczem, Prezesem firmy SETMIL Sp. z o. o.

MwPD: Spotykamy się dzisiaj, gdyż miałam przyjemność odwiedzić Państwa stoisko na targach DREMA w Poznaniu. Skąd Państwa obecność na wystawie dedykowanej naszej branży?

Grzegorz Chruszcz: Oczywiście nasza obecność na targach DREMA i FURNICA jest nieprzypadkowa, gdyż logistyka i magazynowanie jest jednym z kluczowych elementów branży drzewnej i meblarskiej, zresztą byliśmy obecni na targach nie po raz pierwszy. Będąc dystrybutorem maszyn transportu wewnętrznego posiadamy szereg rozwiązań dedykowanych dla tych właśnie branż.

 

MwPD: Proszę powiedzieć coś więcej o tych rozwiązaniach.

Grzegorz Chruszcz: W toku naszej współpracy z producentami na przykład płyt meblowych zauważyliśmy kilka podstawowych problemów w logistyce surowca, półproduktów oraz już gotowych elementów. Zacznijmy od tego, że materiały w branży meblarskiej są zazwyczaj dość szerokie, znacznie odbiegające od głębokości standardowych palet, ale przede wszystkim bardzo długie. Tutaj klasyczne wózki widłowe wymagają do transportu bardzo dużego korytarza roboczego, a zważywszy jeszcze, że dane elementy są bardzo ciężkie, gabaryty takiego wózka wzrastają wraz z jego udźwigiem. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem jest czterokierunkowy wózek widłowy Combilift, który łączy w sobie zalety wózka czołowego, wózka bocznego oraz wózka do wąskich korytarzy, gdzie ładunek jest bezpiecznie układany na platformie i wywożony z alejki składowania w trybie jazdy bokiem. Czołowy załadunek zapewnia tu operatorowi pełną widoczność i kontrolę nad składowaniem tych ogromnych elementów. Producent wózków Combilift mając na uwadze zróżnicowanie gabarytów płyt meblowych czy blatów produkuje wózki uszyte na miarę potrzeb danej produkcji.

 

MwPD: Co kryje się pod pojęciem „uszyć wózek na miarę”?

Grzegorz Chruszcz: Można dostosować na przykład platformę roboczą do głębokości danego materiału, wyposażyć wózek w osprzęt dodatkowy, przydatny do załadunku ciężarówki z jednej strony lub do podjęcia materiału z produkcji, gdy nie ma możliwości bezpośredniego podjechania pod linię produkcyjną.

Do tego warto zwrócić uwagę na aspekt bezpieczeństwa, bo wózki Combilift serii C mogą zostać wyposażone w rolki prowadzące, dzięki którym wózek wjeżdżając w szyny pomiędzy regałami precyzyjnie operuje w alejce bez jakiejkolwiek szkody dla przewożonego materiału bądź regałów.

Jednak najważniejszą zaletą zastosowania w logistyce zakładowej wózka Combilift jest oszczędność miejsca i zwiększenie ilości składowanych materiałów bez poszerzania powierzchni magazynowania.

 

MwPD: Co mogą Państwo zaproponować innym sektorom branży drzewnej, tutaj na pewno jest wiele wyzwań?

Grzegorz Chruszcz: Bardzo ciekawym rozwiązaniem dla branży domów modułowych, gdzie transportuje się ściany, stropy czy dachy lub przy produkcji elementów konstrukcyjnych czy termoizolacyjnych jest suwnica mobilna Straddle Carrier. Przy tak dużych ładunkach bardzo kłopotliwym jest sprawne
i bezpieczne ich przemieszczanie oraz załadunek na potrzeby transportu. Dzięki mobilnej suwnicy Combilift SC można wszystkie te operacje przeprowadzić szybko, bez zbędnych przestojów, strat i dodatkowych kosztów, a przede wszystkim bardzo, bardzo bezpiecznie. Wszystko to co jest ponadgabarytowe, ciężkie i niewygodne w transporcie, czy jest to surowiec czy też prefabrykat lub element gotowy, może zostać przetransportowane wózkami Combilift, bez znaczenia czy praca ma się odbyć wewnątrz, czy też na zewnątrz magazynu.

 

MwPD: No właśnie, wiele prac w branży drzewnej odbywa się poza halami produkcyjnymi, a często produkcja znajduje się nawet bezpośrednio na placu zewnętrznym. Co z warunkami pogodowymi?

Grzegorz Chruszcz: Pogoda nie jest tu żadną przeszkodą. Mimo globalnego ocieplenia zimy – szczególnie we wschodniej części Polski – bywają bardzo ostre. Proponowane przez nas wózki Combilift czy klasyczne czołowe wózki Baoli z powodzeniem pracują na zewnątrz podczas mrozu czy opadów śniegu, doposażone w zamykaną i ogrzewaną kabinę operatora są nadal przyjaznym miejscem pracy. Ponadto wózki Combilift mają napęd na wszystkie koła i doskonale radzą sobie w najcięższych warunkach.

 

MwPD: Wspomniał Pan markę Baoli, której są Państwo dystrybutorem, czy te wózki również mają zastosowanie w branży drzewnej?

Grzegorz Chruszcz: Obok wózków typowo terenowych z napędem 4×4, które również posiadamy w swojej ofercie, wózki Baoli doskonale sprawdzają się na przykład w pracy w tartakach. Jest to prosta i mocna konstrukcja produkcji chińskiej wsparta niemiecką myślą techniczną, gdyż Baoli jest częścią grupy KION, w której znajdują się takie marki jak Linde czy Still. Ta synergia wysokiej jakości wykonania wraz z atrakcyjną ceną sprzedaży czyni je uniwersalną propozycją dla wielu branż. Już model o udźwigu 2,5 tony posiada większe koła niż jego konkurencji w tym samym przedziale, co pozwala na pracę w trudniejszym terenie.

 

MwPD: Czy chciałby Pan coś przekazać naszym Czytelnikom na zakończenie naszej rozmowy?

Grzegorz Chruszcz: Przez wszystkie lata prowadzenia firmy staram się poszukiwać najlepszych koncepcji logistycznych i pomagać klientom w likwidowaniu ich problemów, również takich, które napotyka tak zróżnicowana branża drzewna. Zapraszam po prostu serdecznie do kontaktu i postaramy się sprostać Państwa oczekiwaniom, gdyż dzięki naszej szerokiej i kompleksowej ofercie mamy wiele możliwych rozwiązań.

 

MwPD: Dziękuję za rozmowę.

 

 

Fot. Setmil