B&B Italia jako pionier w zastosowaniu procesu Versalis Offline firmy Lectra

Nowoczesna firma meblowa, napędzana pasją do innowacji przemysłowych, które wspierają kreatywne projektowanie i jakość produktu, wybrała proces Versalis Offline, aby zwiększyć produktywność, zredukować zużycie skóry i poprawić jakość oferowanych produktów.

 

Nowatorska firma

Badania, innowacyjność i jakość to fundamentalne wartości firmy B&B Italia. Gdy Piero Ambrogio Busnelli zakładał firmę w 1966 roku, szukał sposobów na pokonanie ograniczeń tradycyjnych metod produkcji mebli tapicerowanych. Wyobraził sobie firmę, która będzie łączyć przemysłowe, technologiczne podejście z dizajnem i eksperymentowaniem.

 

Dzisiaj firma B&B Italia sprzedaje meble w 80 krajach, w siedmiu flagowych sklepach, 45 sklepach firmowych oraz poprzez sieć 800 wyspecjalizowanych punktów sprzedaży. Wykorzystywanie technologii do wspierania kreatywności oraz podnoszenia jakości produktów jest siłą napędową firmy, które zapewniają jej sukces od 50 lat i dają możliwość tworzenia unikatowych mebli, zapowiadających trendy i interpretujących współczesną kulturę, zarówno w sektorze mieszkaniowym, jak i kontraktowym.

 

Odkrywanie lepszych metod

Apetyt na innowacje dotyczy również procesów produkcyjnych. Pragnienie odnalezienia lepszych metod wytwarzania produktów o wysokiej jakości doprowadziło firmę B&B Italia do współpracy z firmą Lectra. Obie firmy współpracują ze sobą od 1987 roku. Firma B&B Italia chciała zmienić nie tylko sprzęt do cięcia skóry, ale też cały proces produkcyjny, aby poprawić ogólną wydajność, zwiększyć efektywność i ustandaryzować jakość produktów. Te zmiany musiały też współgrać z elementami procesu, które nie miały ulec modyfikacji.

 

„Bardzo profesjonalny zespół firmy Lectra wkroczył do akcji i pomógł nam przeanalizować każdy etap procesu produkcyjnego, od wyboru błamu skóry po rozładunek wyciętych elementów, i zidentyfikować działania, które nie zapewniały wartości dodanej. Zespół szczegółowo przeanalizował naszą sytuację, zrozumiał nasze potrzeby i zaproponował rozwiązanie spójne z misją firmy B&B Italia, którą jest zapewnianie naszym klientom produktów o najwyższej jakości” – wyjaśnia Marco Piantoni, dyrektor zakładu.

 

Korzyści płynące z procesu offline

Po przeprowadzeniu analizy Lectra zaproponowała rozwiązanie Versalis Offline, w którym operatorzy równocześnie wykonują nesting, zarządzają skórami i tną – na oddzielnych stanowiskach pracy. Każdy etap jest zoptymalizowany tak, aby zapewnić najlepsze rezultaty w zakresie przepływu, wydajności i jakości.

 

„Rozdzielenie faz identyfikowania wad oraz cięcia, dało nam możliwość wybieranie dokładne tych skór, które są zgodne z naszymi standardami jakości, bez wpływu na czas cięcia. W rezultacie znacznie poprawiliśmy produktywność i jakość” – mówi Marco Piantoni.

 

Wdrożenie tego procesu oznaczało odejście od starych metod firmy B&B Italia. Eksperci z Lectry pomogli firmie przygotować się na wdrożenie nowych rozwiązań, bez zakłóceń na produkcji. Szkolenie operatorów w zakresie wyznaczanie stref jakości na skórze, zbieranie danych i przekazywanie najlepszych praktyk – wszystko to miało miejsce przed dostawą stacji do skanowania. Po dostarczeniu systemu Versalis została już tylko jedna czynność do wykonania – podłączenie wtyczki i rozpoczęcie pracy.

 

Utrzymanie DNA marki

Nowy proces offline zapewnił firmie B&B Italia elastyczność, dzięki której mogła zmienić proces cięcia, zredukować czas wprowadzania produktów na rynek oraz pozyskać wiarygodne dane do pomiaru wydajności.

 

„Po pięciu miesiącach korzystania z procesu offline zwiększyliśmy produktywność o 30% i zredukowaliśmy zużycie materiału o 3%” – mówi Marco.

 

Zauważono również korzyści w zakresie jakości. „Proces offline doskonale wpisuje się w misję firmy B&B Italia, którą jest dostarczanie klientom produktów najwyższej jakości. Możemy skanować skóry natychmiast po ich dostawie, rejestrować odczyty i przekazywać dostawcom informacje zwrotne dotyczące jakości skór” – mówi Marco.

 

Informacje te są również wykorzystywane do usprawnienia procesu nestingu. Zamiast nestować błam po błamie, oprogramowanie nestuje na wielu błamach w ramach tego samego zlecenia, w celu znalezienia najlepszej kombinacji skór.

 

„Firmy Lectra i B&B Italia łączy pasja do innowacji, produktów i procesów. Uważamy firmę Lectra za ważnego partnera, dzięki któremu lepiej rozumiemy, w jaki sposób możemy poprawić proces cięcia” – oświadcza Marco.

 

„Znów jako pierwsi we Włoszech używamy nowatorskich technologii, aby oferować produkty jeszcze lepszej jakości” – podsumowuje Giorgio Busnelli, CEO..

Zakres odległości Promień: Km

0
Kategorie
ładowanie…

Dojazd

Wskazówki dojazdu

Pokaż dystans w

Użyj mojej lokalizacji, aby znaleźć najbliższego dostawcę usług