Rok 2018 z bilansem rekordów, sukcesów i zmian

Miniony rok był okresem wyjątkowo intensywnego rozwoju w wielu obszarach działalności Międzynarodowych Targów Poznańskich. Na sukces ten złożyły się m.in. zakończona w grudniu konferencja klimatyczna ONZ, rekordowe edycje targów w Poznaniu i na terenie całego kraju,
a także dynamiczny rozwój spółki, która dziś odnosi sukcesy nie tylko w branży targowej, ale
i outdoorowej, wydawniczej, gastronomicznej, eventowej czy aranżacji przestrzeni.

 

Dobrze zaprojektowane wydarzenia

 

Rok 2018 był dla spółki bardzo intensywny. Aż 72 wydarzenia targowe w Poznaniu i na terenie całej Polski oraz około 300 konferencji, kongresów, zjazdów, koncertów i wydarzeń rozrywkowych
i sportowych. Największe wydarzenia branżowe – targi Budma oraz targi ITM – przyciągają wystawców z niemalże 30 krajów na każde z nich. Bardzo dobra kondycja dopisuje targom dla pasjonatów – aby zobaczyć 60 premier samochodowych podczas Poznań Motor Show przyjechało aż 150 tys. gości w ciągu czterech dni.

 

Popis umiejętności techniczno-logistycznych

 

Do tego konferencja klimatyczna COP24 zorganizowana w Katowicach – przedsięwzięcie
o imponującym rozmachu zakończone sukcesem i zaostrzające apetyty na więcej. Skala prac obejmowała budowę tymczasowych hal, aranżację przestrzeni i sal konferencyjnych, oznakowanie terenu oraz budowę i obsługę systemu komputerowego, teleinformatycznego
i energetycznego. Jako operator techniczny Grupa MTP stanęła przed niełatwym zadaniem zbudowania ponad 33 tys. metrów kwadratowych tymczasowych hal na terenie, gdzie różnica poziomów wynosiła 1,8 m. Obsługa techniczna tak dużego wydarzenia na międzynarodową skalę wymagała położenia m.in. 140 km kabli komputerowych oraz 90 km światłowodów. Dla uczestników szczytu przygotowano 777 laptopów i udostępniono 185 monitorów CCTV do oglądania transmisji.

 

Czego możemy spodziewać się po Grupie MTP w 2019 roku?

 

W 2019 roku Grupa MTP nie zwalnia tempa. W planach ma około 90 wydarzeń w całej Polsce, bo oprócz Poznania, firma działa także m.in. w Warszawie, Lublinie i Krakowie. Do imprez
o ugruntowanej pozycji dołączą nowe eventy:

  • Targi Gołębi Pocztowych i Akcesoriów 25-27 stycznia
  • Cavaliada Kraków 22 lutego – 3 marca
  • Alternative Fuels Technology – 28-31 marca
  • Targi Alergii, Nietolerancji pokarmowej i zdrowego stylu życia Live & Breathe Expo 27-28 kwietnia, Lublin
  • Poznań Drone Expo – 7-9 maja
  • Bike Show 30 sierpnia – 1 września

Green Area Show – 2-3 października, Warszawa

MTP w nowej odsłonie

 

Niewiele jest w Polsce firm z tak długą historią jak Międzynarodowe Targi Poznańskie. Trudno również o przedsiębiorstwo, które oferowałoby równie szeroki zakres usług branżowych. Dlatego w przededniu stulecia działalności na nowo zdefiniowaliśmy swoją tożsamość porządkując portfel marek. Efektem ponad rocznych prac jest wprowadzenie nadrzędnej marki korporacyjnej Grupa MTP i nowy wizerunek przedsiębiorstwa.

Przez dziesięciolecia najważniejszym i jedynym zadaniem MTP była organizacja targów  w Poznaniu. Jednak ostatnie lata to czas bardzo szybkiego rozwoju działalności biznesowej i to w wielu kierunkach.

Międzynarodowe Targi Poznańskie prowadzą działalność na obszarze całej Polski, w tym na przykład w Warszawie, w Lublinie, na Śląsku, a nie jak przez lata tylko w Poznaniu. Organizujemy wystąpienia narodowe na całym świecie, a stoiska projektowane i budowane są przez nasz dział techniczny IDEA Expo, promują firmy nie tylko na terenie Europy, a także na innych kontynentach. Ekspansja na nowe obszary poza Poznaniem jest zatem naturalna dla tak dynamicznie rozwijającej się firmy jak nasza – podkreśla Przemysław Trawa, prezes zarządu.

Działalność firmy rozwinęła się także w zakresie oferty usług. – Międzynarodowe Targi Poznańskie przez lata kojarzyły się głównie z organizacją targów. Spektrum naszej oferty dzisiaj jest jednak
o wiele szersze. Dziś, poza uznanymi w świecie biznesowymi imprezami targowymi, organizujemy kongresy, konferencje, wydarzenia kulturalne, sportowe, w tym megaeventy, które rocznie przyciągają ponad 1 mln gości z całego świata
– dodaje Przemysław Trawa.

IDEA Expo to zespół, który nie tylko buduje stoiska targowe, ale i specjalizuje się w aranżacji każdej przestrzeni. City Marketing oferują firmom poznańską sieć nośników reklamy zewnętrznej. Zespół Garden City to propozycja dotycząca cateringu, a także  kompleks nowoczesnych restauracji. Ofertę uzupełnia wynajem powierzchni pod eventy dowolnej wielkości jak wielofunkcyjna przestrzeń konferencyjno-widowiskowa Poznań Congress Center i Arena Poznań.

Rozwijamy też zupełnie nowe usługi, które przynoszą nam nowe zyski, czego przykładem jest chociażby wydawanie branżowych czasopism. Przedsiębiorstwo jest także właścicielem firmy Nowy Adres oraz współwłaścicielem Targów Lublin – mówi Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu. – Firma bardzo intensywnie się rozwija. Jesteśmy już dzisiaj nowoczesnym przedsiębiorstwem otwartym na pojawiające się możliwości. Aktywnie walczymy o klienta oraz o biznes w całej Polsce oraz poza jej granicami – wyjaśnia wiceprezes.

By uporządkować ofertę biznesową firmy konieczne było powołanie do życia nadrzędnej marki korporacyjnej pod nazwą Grupa MTP. 

– Ta decyzja jest odpowiedzią na potrzeby naszych klientów. Pozwala też dopasować naszą markę do nowych obszarów działania i wyzwań stojących przed naszą firmą w ciągu najbliższych lat.
To oznacza, że powstaje marka Grupa MTP, która w sobie mieści wszystkie nasze działalności, od organizacji targów, przez konferencje, eventy, aranżację przestrzeni, reklamę zewnętrzną, po ofertę cateringową
– tłumaczy Elżbieta Roeske, wiceprezes zarządu.

Następuje czytelny podział na Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz Grupę MTP.

Międzynarodowe Targi Poznańskie to ośrodek targowy nr 1 w Polsce i Europie Środkowo – Wschodniej. To duma Poznania, miejsce zlokalizowane w samym jego sercu. To także najnowocześniejsze w Polsce, profesjonalnie przygotowane tereny targowe, gdzie odbywają się topowe wydarzenia branżowe, goszczące ponad 700 tysięcy odwiedzających rocznie na ponad
100 imprezach targowych.

Grupa MTP to z kolei marka parasolowa działająca na terenie całego świata. Jej domena działania jest o wiele szersza i obejmuje nie tylko targi, ale też megaeventy, koncerty, zawody sportowe, spotkania firmowe oraz wiele usług towarzyszących, których potrzebują firmy i uczestnicy,
by prowadzić biznes, promować się czy po prostu bawić. My wiemy, jak to dla naszych klientów zorganizować. Dlatego motywem przewodnim naszej firmy staje się hasło: Grupa MTP. Dobrze zaprojektowane wydarzenia.